Dvojac za “ne daj bože”

Vukica Strugar

06. 10. 2017. u 22:28

Slobodan Stefanović i Nikola Bulatović, “Fantomi” , uoči sutrašnje premijere svetski slavnog Veberovog mjuzikla: Duple podele u mjuziklu važne zbog bolesti, gostovanja, nepredviđenog kašnjenja

Двојац за “не дај боже”

„Fantom iz Opere“

ROMAN Gastona Lerua “Fantom iz Opere” nastao je pre više od jednog veka (1910. godine), ali je popularnost stekao kroz brojne pozorišne i filmske adaptacije: posebnu pažnju privukao je istoimeni nemi horor film 1925. godine, a planetarnu slavu doživeo je šest decenija kasnije sa mjuziklom Endrua Lojda Vebera na londonskom Vest Endu. Od sutra, svog “Fantoma” imaće i Beograd, što će ujedno biti i njegova balkanska premijera.

Veberov mjuzikl je dve godine posle praizvedbe u Londonu postavljen na Brodveju i do naših dana nije potučen njegov rekord: najduže je izvođeni mjuzikl svih vremena, sa oko dvanaest hiljada odigranih predstava. Do sada ga je u svetu videlo više od 140 miliona ljudi, igra se na petnaest svetskih jezika u trideset pet zemalja...


PROČITAJTE JOŠ:
Raskošan zvuk "Fantoma"

Pozorište na Terazijama će (po drugi put) izvesti predstavu u duploj podeli: posle “Čikaga”, publika će gledati u dve “verzije” i Veberov mjuzikl. U glavnoj ulozi pojaviće se Slobodan Stefanović, a tri dana potom i Nikola Bulatović, koji je već imao slično iskustvo:

- S kolegom Milanom Antonićem u “Čikagu” delio sam ulogu Ejmosa Harta. U početku je pomalo radila glumačka sujeta, onda sam shvatio da je to zapravo veliko olakšanje! - ističe Bulatović. - Shvatio sam da je to neophodno u slučaju bolesti, gostovanja, kašnjenja aviona, uvek za “ne daj bože” ... U dramskim predstavama je drugačije, a u mjuziklu, ako imate problema s grlom, predstavu ne možete da izgurate.

- Prednost je kad imate dva glumca za istu ulogu. Uostalom, show must go on, i to je s produkcijske strane veoma opravdano - kaže Slobodan Stefanović. - Specifičan je rad, morate da budete veoma kompromisni. Više je tumačenja lika i ponuđenih rešenja, a vi tražite ono što je vama najbliže.

Slobodan Stefanović i Nikola Bulatović / Foto V. Danilov

Na pitanje koliko će se razlikovati dva Fantoma na sceni, protagonisti odgovaraju:

- Svako je svoj, ograničenje je samo u postavci scena, zadatoj “geografiji”. Kada je o samom Fantomu reč, velika je razlika u pristupu liku - otkriva Nikola. - Jedan je ekspresivniji, drugi emotivniji. Jedan agresivan spolja, drugi iznutra. Time se menja i duh same predstave, potpuno su drugačije. Iste po formi, različite po energiji.

- Fantoma sam pravio po nekoj svojoj viziji, minimalistički, bez puno sredstava. Pronalazim puno sličnosti s likom, obojica smo predani umetnosti i, kao svi, povređivani u životu - objašnjava Slobodan. - Voleo bih da mu publika oprosti zlodela koja je počinio zbog ljubavi i viših ciljeva. Razumem ga i “živim”.

O svom viđenju glavnog junaka, popularni glumci kažu:

- Po svom habitusu je vaoma kompleksna ličnost. Čovek dete, čovek koji je godinama živeo u katakombama, nikada nije imao kontakt sa ženom i sve je podredio umetnosti - podseća Nikola. - Od rođenja je obeležen ožiljkom, s cirkusom je išao iz grada u grad. Dramski je izuzetno zahtevan lik, a pogotovo kad je reč o muzičkim partiturama. Po vokaciji sam bariton, a ovo su tenorske deonice. Bilo je to probijanje kroz “sante leda”, na kraju sam se visinom pomerio za dva tona.

- Fantom je unakažen, potlačen čovek, dugo zatvoren u sopstvenoj tamnici. Ne zna šta je dobro, a šta loše, uostalom, ceo život je proveo samo među lošim ljudima - objašnjava Slobodan. - Moj junak se lomi u sebi, svestan je kako treba da izgleda u spoljnjem svetu i zato nosi masku. Čim se ogoli pred devojkom Kristin, postaje jedna emotivna, lirska zver. Inače, i ja sam sam od baritona postao tenor, pošto je me je Vesna Šouc ubedila u to!


U ŽANRU 25 GODINA

- MOGU za sebe da kažem da sam pionir repertoarskog mjuzikla na Terazijama. Već dvadeset pet godina igram samo u tom žanru. Počeo sam 1994. godine s “Briljantinom”, usledile su “Golje”, “Čikago”, “Korus lajn”, “Kabare, “Cigani lete u nebo”... Ipak, ništa veće i teže od ovoga nisam radio, a smatra se da ni na svetskoj sceni nema zahtevnijeg mjuzikla od ovog Veberovog dela - ističe Nikola Bulatović.




Pratite nas i putem iOS i android aplikacije