Uzbudljiva mreža scenskih dijaloga
15. 02. 2017. u 14:28
Veliko nadmetanje za prestižnu nagradu "Meša Selimović", koju 29. put dodeljuju "Večernje novosti", polako ulazi u finiš
VELIKO nadmetanje za prestižnu nagradu "Meša Selimović", koju 29. put dodeljuju "Večernje novosti", polako ulazi u finiš. Do ponedeljka, 20. februara objavićemo glasove još 16 članova Velikog žirija.
ZORANA OPAČIĆ (Beograd)
1. "BOL"Miroslav Maksimović ("Čigoja")
2. "LAMPEDUZA"Dragan Radovančević (NB "Stefan Prvovenčani", Kraljevo)
3. "REČ POD OKRILjEM POETIKE"Aleksandar Milanović (NB "Stefan
Prvovenčani, Kraljevo)
4. "PUT KA USPRAVNOJ ZEMLjI"Dragan Hamović (Institut za književnost i umetnost)
5. "ARZAMAS"Ivana Dimić ("Laguna")

Studija A. Milanovića o lingvostilističkim karakteristikama pevanja deset značajnih autora druge polovine 20. veka izuzetno je koristan prilog nauke o jeziku nauci o književnosti koji pruža precizan i sistematičan uvid u leksičke i sintaksičke, time i poetičke osobenosti moderne srpske poezije. Tema istraživanja studije D. Hamovića je nacionalna i kulturna samosvest srpske poezije 20. veka, odnosno njeno kretanje između dva naoko suprotstavljena toka, nacionalnog kulturnog pamćenja i evropskih pesničkih uticaja. Roman I. Dimić konstruisan je kao mreža scenskih dijaloga karakterističnih po prividnom humorističko-ironijskom otklonu i meditativnih proznih zapisa iz koje izvire promišljanje o osnovnim pitanjima ljudskog postojanja: strahu, samoći, smrti.
MILICA MILENKOVIĆ(Svrljig)
1. "GLASOVI SA GRANICE"Anđelko Anušić (Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Novo Sarajevo)
2. "ZVRJ UPRAZNO"
Miroslav Jozić (Gradska biblioteka "Atanasije Stojković", Ruma)
3. "SVAROŽNICI"Aleksandar Stamenković ("HERAedu", Beograd)
4. "LIK STVARI KOJE DOLAZE"Goran Stanković (NB "Stefan Prvovenčani")
5. "SOKOL ZLATNIH KRILA"Jovan Mladenović (Studentski kulturni centar, Niš)

Sva trojica autora podjednako skreću pažnju nastavljajući tri glavne pripovedačke linije srpskog romana: ćosićevsku, pavićevsku i novu, možda i najmlađu, liniju epske fantastike. J. Mladenović zbirkom pesama novim načinom obrade teme o identitetu savremenog čoveka, proširuje sadašnje tokove srpske lirike. Njemu se, drugačijim prepoznatljivim, visokim stilom, pridružuje pesnik G. Stanković. Poigravajući se hronosom, između prošlog i budućeg, pesnik zapravo daje sliku naše stvarnosti.
MLADEN VESKOVIĆ(Beograd)
1. "KUKAVIČJA PILAD"Labud Dragić (SKZ)
2. "OPSENARI"Aleksandar Jugović ("Albatros plus" i "Knjiga komerc")
3. "BUMERANG"Berislav Blagojević ("Presing")
4. "ĆUTANjA IZ GORE"Mirko Demić ("Agora")
5. "MILKA ZBOGOM, VIDIMO SE SUTRA"Nemanja Jovanović ("Partizanska knjiga")

Mlađi autori uronjeni su u stvarnost u kojoj žive i stvaraju i njihove stvaralačke vizure se kreću od naturalizma (Jovanović), preko realizma (Blagojević) do antiutopije (Jugović). Takva poetička razuđenost stvara izuzetnu "trodimenzionalnu" sliku našeg doba, otkrivajući u njoj bolna mesta i tihe radosti.
NIKOLA MARINKOVIĆ(Beograd)
1. "POHVALA NESAVREMENOSTI"Milo Lompar ("Laguna")
2. "PUT KA USPRAVNOJ ZEMLjI"Dragan Hamović (Institut za književnost
i umetnost)
3. "KAO CELANOVI LjUBAVNICI"Oto Horvat ("Akademska knjiga")
4. "LAMPEDUZA"Dragan Radovančević (NB "Stefan Prvovenčani")
5. "KUKAVIČJA PILAD"Labud Dragić (SKZ)

Nestabilni identitet pojedinca u okružju formalno je naglašen oneobičenom pripovedačkom pozicijom koja čestim menjanjem tačke perspektive otvara prostor za umetnički uspelu pripovednu igru u knjizi O. Horvata. Poezija D. Radovančevića svedoči i ospoljava unutrašnju prazninu višestruko povezanog i umreženog sveta, diskretno apostrofirajući obeskorenjenu i obeskućenu figuru lirskog Ja kao čvornu tačku ironijskog i ciničkog kritičkog angažmana. L. Dragić se novim romanom uhvatio ukoštac sa jednom od slepih mrlja srpskog kulturnog pamćenja, pobunom za očuvanje nezavisnosti Crne Gore nakon Prvog svetskog rata. Otuda i provokativnost ovog pripovedanja koje poziva razdvojeni kolektiv jednog jezika na suočavanje sa potenciranom tačkom razdora.