POZNATI filmski reditelj Oleg Novković večeras će prvi put ostaviti umetnički potpis na pozorišnoj sceni: u Ateljeu 212 premijerno je izvođenje komada Lise D`Amur "Detroit".

Ova savremena američka drama (nastala 2010. godine) govori o dva komšijska para u aktuelnoj ekonomskoj krizi, kao i o njihovim staleškim i kulturnim razlikama, malograđanskim stegama, pa i želji za slobodom. Komad je dobio nekoliko prestižnih priznanja, između ostalog, našao se i u najužem izboru za Pulicerovu nagradu.

- Iako su pozorište i film na neki način slični, različiti su mediji i postupci kojima se učitava dramski materijal - ističe Oleg Novković uoči večerašnje premijere. - Dugo sam razmišljao o radu u teatru i tražio nešto s čim bih mogao da počnem. Odlučio sam se za savremeni anglosaksonski komad zbog realističnog pristupa dramskom tekstu. Inače, u pozorištu stvar je drugačija nego u filmu, veća je uslovnost u prostoru, protoku vremena, načinu na koji se dramski jezik koristi.

SARADNjA SA MILENOM NA pitanje "Novosti" da li bi u budućnosti poželeo da režira neki tekst životne saputnice, dramske spisateljice Milene Marković (koja je radila scenarija za filmove "Beli, beli svet", "Sutra ujutru" i "Otadžbina"), Novković kaže:
- Milenine komade do sada su režirali neki sjajni reditelji. Lično, pre bih postavio na scenu jednu od njenih izvedenih drama, a praizvedbe bih ostavio drugima.

Novković kaže da je komad "Detroit" žanrovski drama, ali sa jakom dozom komedije u sebi:

- Tema je propast srednje klase, mada se vrlo lako može prebaciti na ceo zapadni svet, pa i nas, iako smo mi u nekom provincijskom ćošku... Uostalom, mi smo pod velikim uticajem dominantne, američke kulture, kakva god da je. Iako su u "Detroitu" specifični likovi i karakteri, u opštoj slici možemo se lako identifikovati. Živimo u doba velikog disbalansa u međudržavnim i međuklasnim odnosima, uz očiglednu socijalnu nepravdu. Drama je slojevita, verujem da će dobro komunicirati s publikom. Ono što mi se sviđa u pozorištu je da, za razliku od filma, u njemu se može tragati i eksperimentisati... - ističe Novković, koji je i vanredni profesor filmske režije na FDU.

U predstavi igraju Ivana Vuković, Uroš Jakovljević, Jovana Stojiljković, Dejan Dedić i Erol Kadić. Dramaturg je Dimitrije Kokanov, scenograf Marija Jevtić, kostimograf Dragica Laušević, a kompozitor Vojislav Aralica.