RASKRŠĆA spajaju i razdvajaju. Ona su mesta gde se putevi ukrštaju, sastaju i rastaju. Ona predstavljaju brige i strahove u vezi sa preuzimanjem odluka u trenucima koji označavaju prekretnice u životu. Ovo za "Novosti" kaže Mila Gvardiol, beogradska slikarka čija je izložba "Raskršća" u toku u Galeriji ULUS u Knez Mihailovoj.

- Na raskršću nas uvek čeka večita dilema kako odabrati pravi put - objašnjava nagrađivana umetnica koja se dvadesetak puta predstavila samostalnim postavkama, a učestvovala je i na 150 grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu. - Svaki pravac vodi naš život u određenom smeru. Neka raskršća imaju putokaze, ali ne i ova životna. Za mnoge ona znače zastupanje onoga u šta se veruje, čak iako se ne zna šta se nalazi na kraju odabranog puta.

Pre Beograda, njena "Raskršća" videla je publika u Puli i Novom Sadu, a u ovim različitim kulturnim sredinama, drugačije se reagovalo na njene apstrakte kompozicije velikih dimenzija:

- Beogradska publika je puna znatiželje i pitanja o nastanku i načinu izvedbe slika, dok su pulski posetioci izložbu doživljavali kao nahnuće i poziv na saradnju - priča Mila Gvardiol. - Pulski umetnici su mi na zatvaranju, nadahnuti "Raskršćima", napravili performans "Mapiranje pulskih raskrižja" u kome su i mene angažovali kao učesnika.

Geometrijska apstrakcija je polje likovnog izražavanja u kome istražuje Mila Gvardiol. - Naravno da moj dugotrajni rad i druženje sa slikama podrazumeva pribežište od svakodnevice, ali ovo je i moj vid izražavanja, kojim se bavim već deset godina.

Jedan deo istraživanja Mile Gvardiol rezultirao je doktoratom na temu digitalne umetnosti.

- Nove tehnologije su još jedan vid izražavanja i one kao takve oplemenjuju kreativnost. Smatram da je bitna ideja i krajnji produkt, a ne način i materijal. Starija generacija umetnika i publike još teško, i sa nekom dozom nelagodnosti i bojazni prilaze novim tehnologijama, ali i to se polako menja - zaključuje sagovornica čija se izložba zatvara 9. februara.