Geni zavladali i na sceni
31. 12. 2013. u 21:16
Deca slavnih glumaca, u početku poznata po liku ili prezimenu, već grade sopstvene karijere. Uprkos osvojenim nagradama i priznanjima, senka poznatih roditelja dugo ih prati
GDE ja stadoh, ti produži - ovako bi se, u najkraćem, mogla opisati naša glumačka scena. Deca slavnih očeva i majki, u početku (pre)poznata po liku ili prezimenu, sad već uveliko grade sopstvenu karijeru. Suprotno uvreženom mišljenju, nije im lako. Od detinjstva su izloženi medijskoj pažnji (mnogi su rano i napravili prve glumačke korake), ali samo njihovo prisustvo na sceni često ostavlja prostor za podozrenje i komentar: da je svaki put kraći i jednostavniji s „leđima“ u istoj profesiji. Poređenja su neminovna, a tas javnosti obično prevagne na jednu, ređe na drugu stranu. Tako ih, uprkos osvojenim nagradama i priznanjima, senka poznatih roditelja dugo prati - od upisa na akademiju do glumačkih angažmana. „Mladim lavovima“ je zbog toga teže (ali i izazovnije) da nađu i odbrane svoje mesto pod suncem.
Posle talasa glumačkih naslednica, stasala je i cela jedna muška generacija. Kako to izgleda na delu, nedavno se beogradska publika uverila u predstavi „Srpska trilogija“. Glumački podmladak okupljen je u ansamblu, predvođen Vukom (Mihajla) Kostićem, u kome su i Bojan (Miodraga) Krivokapić, Pavle (Branka) Jerinić i Ivan (Milenka) Zablaćanski. Reč je o momcima koji su do sada već stekli „lično“ ime i prezime, iza većine je i nemali broj pozorišnih, filmskih i televizijskih naslova.
Najslavniji među njima je Vuk Kostić. Prvi put se pojavio na pozorišnoj sceni već sa šest godina u staroj predstavi Ateljea 212 „Sveti Georgije ubiva aždahu“, kao Vane siroče:
- Od te svoje šeste godine želeo sam da budem samo glumac. I zbog mog ćaleta i zbog Mike Aleksića, koji me je svojom glumačkom grupom puno usmerio u životu. Predstava je za mene bila magija: ovaj gine, ovaj umire, ovaj je princ. Mislio sam kako je to dobar provod. I sad kad sam odrastao, gluma je za mene dobar provod - kaže popularni glumac.
Vuk i Ivan Zablaćanski, nažalost, prerano su izgubili očeve. Bojan Krivokapić i Pavle Jerinić imaju sreću, pa i profesionalno zadovoljstvo da ponekad sa seniorima „ukrste koplja“ i na sceni. Tako Pavle igra sa ocem Brankom u tri predstave: „Henriju VI“, „Kanjošu Macedonoviću“ i „Veselim ženama vindzorskim“. Kakve savete je na početku karijere dobijao od starijeg Jerinića?
- Posle završene akademije otac mi je rekao da će me u našem poslu održati pet odsto talenta i devedeset pet odsto rada. I da ću se, što pre spoznam mogućnosti, manje razočarati u životu. I, naravno, da je veoma važno strpljenje - objašnjava Pavle. - Svakom zadatku prilazim profesionalno, s potpunom posvećenošću. On mi je i dalje vetar u leđa, u najboljem takmičarskom smislu: hoću da ga prestignem i budem još bolji!
Da ulaže u sopstveno usavršavanje, potvrđuje i podatak da je bio jedini Srbin u grupi kolega (odabranih audicijom) iz celog sveta koji su letos u Londonu, na master klasu Glob teatra, napravili predstavu od scena i monologa iz Šekspirovih komada. Na čuvenoj pozorišnoj sceni našao se dvadeset jedan glumac iz dvanaest zemalja, a Pavle je svoj zadatak izveo na srpskom i engleskom jeziku.
.jpg)
I njegov drug iz generacije i matične kuće, Narodnog pozorišta, Bojan Krivokapić uveliko gradi svoju karijeru. Iza obojice je već dvadesetak pozorišnih uloga, nekoliko TV serija. Bojan je imao priliku i da svoj talenat pokaže i dokaže u popularnom naslovu „Montevideo, Bog te video“. Markantna pojava i snažan glas možda će podsetiti gledaoce na starijeg Krivokapića, ali je izvesno da je mlađi sasvim osobena pojava:
- Sa ocem imam veoma dobar privatan odnos i on je brzo uvideo da profesiju shvatam ozbiljno, precizno i profesionalno. Naišao sam i na dobar prijem naših kolega u Narodnom pozorištu. Prošao sam kroz „uskakanja“ u uloge, javna čitanja, premijere. Sve ono što mladog glumca može da preporuči teatru - kaže Bojan. - Imamo isti pristup poslu, a prezime mi nije opterećenje. Bliski smo, prijateljski i kolegijalno umemo da podnesemo konstruktivnu kritiku. Obojica imamo afinitet za ozbiljne dramske uloge, ali voleo bih da igram i komediju.
.jpg)
Najmlađi u ovoj ekipi „Srpske trilogije“ je Ivan Zablaćanski. Završio je FDU u istoj klasi, ali četiri godine kasnije. Pozorišna publika ga je s velikim simpatijama već „memorisala“ u tri predstave („Zona Zamfirova“, „Briljantin“ i „Plavi anđeo“), a ovaj plavokosi, visoki momak setno podseća na oca Milenka, koji je do tragične smrti nosio repertoar Pozorišta na Terazijama i tumačio omiljene likove u mnogim Pavićevim serijama. Uz oca i majku, koreografa Snežanu Vesković Zablaćanski, Ivan je od detinjstva navikao na „prah i prašinu“ pozorišne scene:
- Još kao dečak poželeo sam da svaki dan budem u teatru! I, naravno, postanem glumac. Najvažnije što sam od oca naučio je kako treba da se odnosim prema kolegama, svojim obavezama i zadacima. To je za mene i neka vrsta zaveta. Što se glumačkog izraza tiče, prijatelji mi kažu da prepoznaju neku sličnost. Drago mi je zbog toga...
.jpg)
ĆERKE ''MARATONKI''
I JEDNA od poslednjih premijera na izmaku kalendarske godine, „Maratonci trče počasni krug“ Zvezdara teatra u novoj, ženskoj verziji Topalovića - udružila je na sceni (ženski) glumački podmladak. Milica Kralj (kći Petra Kralja i Ljiljane Gazdić) režirala je predstavu, a dve uloge pripale su Katarini Žutić (ćerki Svetlane Bojković i Miloša Žutića) i Hristini Popović, naslednici Sonje Vukićević.
Miomir
01.01.2014. 01:45
Nisu to geni vec protekcija. Nusicevskih proporcija.Od prijemnog za Akademiju pa nadalje....
@ - Klasičan glumački beogradski klan pfff
@ - Ja bih bio bolji glumac od svih njih zajedno, ali nisam imao gene.
Oduvek sam se pitao kako to da na prijemnom za glumacku akademiju koji je veoma tesko proci deca glumaca kao po pravilu prolaze bez problema I zavrsavaju istu kad o tome razmisljam shvatam da tu nesto nije u redu a kad je zavrse I pocnu da igraju vidis da su ipak daleko od svojih poznatih roditelja po svemu ipak original je original a kopija je kopija I sve je djaba malo je tu istinskog talenta I ostaje gorak ukus u ustima da si na neki nacin prevaren I prestajes da odlazis u pozoriste .
Pa kad mogu deca lekara da budu lekari, bez obzira na talenat, deca politicara - politicari, biznismena - bizmismeni, sto deca glumaca da ne budu glumci?! Objektivno, to je jos i najmanja steta. Prava steta je u poremecenim vrednostima uopste i u nama! Ali, to je malo teza rasprava!
Komentari (5)