BEOGRAD je u poslednjih nekoliko decenija postao prilično opasan grad. Dovoljno je da čovek otvori novine, pa da se uveri. Nasilje se uvuklo u sve segmente društva - od vrtića do gerijatrije, i to je jako alarmantno - kaže za "Novosti" Đorđe Bajić, autor kriminalističkog romana "Žuta kabanica", koji je objavila "Čarobna knjiga".

Dobar zaplet, zanimljivi likovi i savremeni beogradski milje učinili su da ovaj srpski triler brzo osvoji pažnju čitalaca kriminalističkog žanra.

- Pisanje krimića nije bio nikakav kompromis, želeo sam i u tome da se oprobam, posle dobrog iskustva sa "Ostrvom prokletih", koji je horor. Kod nas još postoji neka stigma na žanru, ali mislim da se i to polako menja. U poslednjih pet godina sve više se javlja žanrovska književnost, pa čak i neki renomirani pisci kao Mirjana Novaković okreću se krimiću, kao u poslednjem romanu "Tito je umro". Ljudi vole taj žanr i čitaju ga - kaže Bajić.

Iako je strana produkcija dosta jaka i kvalitetna, i skoro sasvim zadovoljava naše tržište, Bajić smatra da ništa ne može da zameni kada domaći pisac sedne pa napiše krimić koji je smešten u Srbiji.

- Igrao sam na tu kartu. Ovo je jedan beogradski krimić, Beograđani su glavni junaci, zastupljeni su problemi koje svi imamo, čitaoci će prepoznati stvari iz svog grada i života. Ne samo u ubistvima, nadam se. Uglavnom je sve verodostojno, i ono što opisujem u romanu postoji u Beogradu - kaže autor ovog romana misterije.

FANTASTIKA

- NAJBOLjI žanrovski roman napisan na srpskom je Pekićevo "Besnilo", koje ima elemente trilera, pa onda prerasta u horor. To je bio jako dobar putokaz koji pisci, ipak, nisu sledili. Usledila je duga pauza, pa su onda došli Goran Skrobonja, Boban Knežević...

Danas se afirmiše književnost koja koketira sa fantastikom. Zoran Živković ima dosta uspeha u inostranstvu, a ljudi zaboravljaju da je i Milorad Pavić pisac koji pripada fantastici - kaže Bajić.