Patrik Beson: Srbima je učinjena velika nepravda

Goran Čvorović

08. 12. 2012. u 20:58

Francuski pisac o ljubavi prema Srbima, njihovim brojnim vrlinama i malobrojnim manama, Kosovu, projekciji sveta...

PARIZ
OD STALNOG DOPISNIKA

PATRIKU Besonu, suprotstavljanje teškoj nepravdi učinjenoj Srbima, ravno je najuzvišenijoj životnoj borbi. Orden srpske zastave trećeg stepena koji mu je, za naročite zasluge u razvijanju i učvršćivanju miroljubive saradnje i prijateljskih odnosa između Srbije i Francuske dodelio predsednik Nikolić, predstavlja za njega krunu dosadašnje borbe za istinu.

U ekskluzivnom intervjuu za "Novosti", odmah pošto je saznao da je odlikovan, Beson nam daje presek svog viđenja o nama, našim vrlinama i manama, u mahnitom vrtlogu novog svetskog ekonomskog i svakog drugog poretka.

* Odlikovanje vas je iznenadilo?

- Prilično. Niko mi ništa nije nagovestio. U Francuskoj sam nosilac Visokog odlikovanja u oblasti umetnosti i literature. Ali, država Srbija me nikada do sada nije odlikovala, ako ne računamo Orden Udruženja starih ratnika Srbije, do kojeg mi je veoma stalo. Zato mi je ovo priznanje, koje mi je dodelio predsednik Nikolić, veoma drago.

JEDNO POGLAVLJE ZAVRŠENO PLODNI francuski pisac nedavno je objavio novo, dopunjeno izdanje knjige pod naslovom "Protiv klevetnika Srbije", sa njegovim tekstovima o Srbima i konfliktu u bivšoj Jugoslaviji.
- Ljudi su svakoga dana, tokom petnaest godina, slušali o ratu, Jugoslaviji, Srbima, Bosancima, Hrvatima i Albancima, i toga im je već dosta. Najpre je na delu bila satanizacija Srba, posle su o svemu malo razmislili. Sada imaju želju da čitaju o drugim stvarima. Jedno poglavlje je završeno. Ovu knjigu objavio sam za istoriju - kaže Beson.

* Srbi dosta retko nagrađuju svoje prijatelje?

- A treba li, uopšte, nagrađivati prijatelje? Nisam siguran. Ne volimo nekoga da bi dobili nagradu. Ja ne nagrađujem svoje prijatelje. Prijatelji smo i to je dovoljno. Ne radimo nešto da bismo dobili priznanje, već nastupamo po savesti. Posle shvatimo da smo bili u pravu ili da smo pogrešili. Što se mene tiče - nisam se prevario.

* U čemu se niste prevarili?

- U borbi protiv neshvatljive nepravde koja je učinjena Srbima. Niko nije želeo da ispita prave razloge, prouči istoriju, sledi događaje, vidi u kakvu tragediju je taj narod bio uvučen. Sve nacionalizme - hrvatski, albanski, bosanski, slovenački - Evropljani su smatrali potpuno normalnim i branili ih. A za Srbe, jedine koji to nisu bili, govorili su da su nacionalisti, iako su hteli da sačuvaju Jugoslaviju. Tako dolazimo do paradoksa da su nacionalisti proglašeni za nenacionaliste, a nenacionalisti nacionalistima. Kao i svim ljudima koji su bar imalo poznavali istoriju, bilo mi je važno da korigujem one koji su grešili. Ali, bili su pretenciozni, nisu prihvatali da ih ispravljamo. Evropa i svet su sve to činili namerno.

* Zašto baš namerno?

- Postojala je želja da se uništi poslednja socijalistička zemlja u Evropi, da se pokida na delove, oslabi. Zemlja je bila veoma jaka, bogata, i pored toga socijalistička. Berlinski zid je pao na Jugoslovene. Amerikanci su želeli da stupe na Balkan iz svojih dobro poznatih razloga. U tom cilju su korišćena različita sredstva, tajna i otvorena. Ne znam koje su im sve bile pobude. Ne može se racionalno raspolagati svakim podatkom. Luj Četrnaesti je govorio za Rasina: "Ako zna da piše stihove, misli li da sve zna?" Nisam veliki pesnik, ali razmišljam, spoznajem i to je dovoljno da vidim istinu.

* Istina je, po vama, da su se okomili na Srbe. Zašto?

- Zato što su kod Srba pronašli najviše otpora prema novom evropskom poretku. Izgledalo je da su Hrvati, Slovenci i donekle Bosanci, bili spremni da uđu u kapitalistički krug, dok su Srbi davali otpor, naročito preko svoje vlade i predsednika, koji, inače, nije imao ničeg od jednog komuniste. To je duboko nerviralo novi svetski poredak.

* Optužiće vas da svugde vidite "zaveru".

- Nije ovde reč o zaveri. Bio je rat, svi su ga vodili. Lepo se vidi kuda je bio usmeren i kakvi su njegovi rezultati.

* Srbe nisu voleli spolja, ali se Srbi baš mnogo ne vole i među sobom.

- Meni se baš dopada to što Srbi ne vole Srbe. Nalazim da je dobro ne voleti samoga sebe. Nije prijatno biti u društvu onoga ko stalno govori lepo o sebi. Kod srpskog naroda volim to što nije podložan samohvali, suprotno gotovo svima ostalima. Ne divi se i ne laska samom sebi. Tu se, inače, nalazio sav problem nas koji smo podržavali Srbe. Nije im bilo jasno kako neko može da se veže za njih. Uvek sumnjaju u nekog ko im je privržen, da to radi iz nekih tajnih i tamnih pobuda. Potreban je čitav diplomatski napor u dijalogu sa Srbima, da bi bio prihvaćen kod njih.

* Koje vrline kod Srba izdvajate?

- Inteligencija, poštovanje reda stvari, osećajnost, prefinjenost, ekonomičnost i darežljivost u isti mah, obazrivost. Lepi ljudi, sportski tipovi, s mnogo duha, jaki u matematici i nauci uopšte. Nije slučajno Tesla izmislio naizmeničnu struju. Ali ga u člancima, ovde u Francuskoj, i uopšte na zapadu, uvek predstavljaju kao Amerikanca. U najboljem slučaju kažu da je rođen u Hrvatskoj. Ima još mnogo toga pozitivnog kod Srba. Ali nikad nisam video Srbe kao one u Kustiričinim filmovima!

GDE HANDKE, TU I JA O SANU je nedavno strancima dodelila nekoliko titula akademika. Da li biste voleli da se jednoga dana i vi nađete među njima?
- Naravno! Nemam nikakvu želju da postanem član francuske Akademije, ali srpske, to bih voleo da budem. Čini mi se da su članovi srpske Akademije nešto mlađi. A i član francuske Akademije nije Peter Handke. A on je za mene jedan od najvećih pisaca na svetu. Pa, više volim da budem s njim u srpskoj Akademiji, nego bez njega u francuskoj.

* Odakle onda dolaze ti Kustini Srbi?

- Iz njegove imaginacije. Čista je Kustiričina genijalnost da izmisli svoju Srbiju, kao što je Balzak izmislio Francusku ili Emil Zola Drugo carstvo. Uopšte nije bilo onako kako je Zola opisivao, niti je Francuska iz vremena Restauracije bila kakvom je video Balzak. Fikcija genija dominira realnošću. To je slučaj i s Kusturicom, čije filmove obožavam.

* A šta su nam mane?

- Vidim samo jednu! Kad upitaš Srbina koliko je sati, ispričaće ti kako je njegov deda kupio taj časovnik. Ne treba postaviti pitanje, inače sledi dug razgovor. Nisu dovoljno analitični. Nemaju smisao za skraćivanje toka stvari.

* Zašto nas toliko volite?

- A zašto neko voli ljude? Sve je to sled susreta, razgovora, podeljenih trenutaka... Kada sam prvi put posetio Beograd sa svojim roditeljima, imao sam 15 godina. Automobili su još prolazili Knez Mihailovom ulicom. Potom sam došao 1990. sa ženom, sa kojom sam tada živeo. Tek smo se bili upoznali. I umesto nedelju dana, ostali smo tri. Pozvan sam na susrete pisaca, ali nisam otišao ni na jednu debatu. Provodio sam vreme na ulicama Beograda. I, niko mi to nije zamerio. Pitali su me iskreno da li sam se dobro proveo. Tada sam rekao sebi: "Ovi ljudi mi se dopadaju."

* Šta je bio "okidač" za takvu dopadljivost?

- Trenutak kada sam u februaru 1995. otišao da vidim Radovana Karadžića i Srbe iz Bosne u Višegradu. Rekao sam tada sebi da nije moguće da su ti ljudi takvi, kao što se o njima priča. Počeo sam da se informišem šta se dešavalo od početka rata, ko je bio ko, ko je šta radio i šta se stvarno desilo u Bosni. Razgovarao sam s intelektualcima, piscima, studentima, novinarima, bibliotekarima, ljudima od kulture. Sve je bilo upravo suprotno od onoga kako su ih predstavljali ovde, na zapadu.

*

U vama stanuje "izdajica". Majka vam je Hrvatica.

- Moja majka je obožavala Srbiju. Otac mog polubrata je bio Srbin. Majka mi je bila monarhista. Mnogo je volela kralja Petra. Živela je u predgrađu, i progresivno, kao što se to ovde događa, u socijalnim stanovima su ostajali većinom imigranti, uglavnom Afrikanci. Praktično jedini belci bili su par Srba iz Bosne i moja majka. Stalno su se viđali i odlično slagali.

* Da li je pogled Zapada prema Srbima ugrađen i u poslednju presudu Haga?

- Nikada nisam imao veliko poverenje u taj Tribunal. Poslednje odluke mi daju pravo za moje sumnje. Taj tribunal je formiran kao politički instrument. Služi određenim interesima. Zna se dobro i čijim.

* Posle svega što se zbilo, treba li Srbija da uđe u EU?

- S kulturne tačke gledišta - nisam siguran. S praktične strane - jasno je da bi Srbi, koji vole svoju zemlju, ali vole i da putuju, mogli mnogo lakše da se kreću. Ako uđeš u Evropu, i nalaziš se u krizi, više ne možeš da štampaš svoj novac. SAD to i dalje mogu. Definicija države je da ima emisionu moć. Reč je o političkoj odluci, koju Srbi sami moraju da donesu.

STRPLJENJE VRAĆA KOSOVO * ŠTA da se radi oko Kosova?
- Nekada u životu nema rešenja. Ali, Kosovo je srpsko. I, tačka. Kao što su dvorci u dolini Loare francuski. Kosovo je srpsko, kao što je Bekingamska palata engleska ili Luizijana američka. Dogodio se istorijski incident, u kojem su svi pomalo krivi. I Srbi. Alzas i Lorena su bili nemački trideset godina. Šta da se radi? Izrael je vekovima bio pod otomanskom okupacijom. Palestine nema, ali će je biti. Kosovo će jednoga dana, prirodno, ponovo biti srpsko.

* Šta je recept, za Srbiju, da postane globalno voljenija, i da joj krene?

- A je li joj baš tako loše? Da li baš nije prihvaćena? Nemam utisak da je baš tako, kad je posetim.

* Prosečnog građanina Srbije u ovo vreme ipak karakterišu pesimizam i kritičnost.

- To je karakterna crta, koja se čak razvila u slikarstvu i literaturi. Istorija nije mazila Srbe. Ali, održali su se kroz crkvu, ideje i stil. Noćni klubovi su puni. To je kontinentalna Ibica. Međutim, ako žele da budu pesimisti, neka budu, nije to tako strašno. Pomaže u razmišljanju.

* Srbi su prilično razočarani stavom i ulogom Francuske u poslednjim dešavanjima na Balkanu...

- Francuska je, jednostavno, sledila globalno mišljenje koje se progresivno stvorilo oko konflikta, kada je uspostavljena neka vrsta dogme, čak mit o pravednosti borbe hrvatskih, albanskih i drugih nacionalista. Ali, u isto vreme je u Francuskoj, od zapadnih zemalja, bila najveća koncentracija oponenata satanizacije Srba, kako u vojsci, tako u nekim medijima i među određenim intelektualcima, koji su pokušavali da razviju drugačiji diskurs. Francuski oficiri koji su se vratili iz mirovnih misija odreda su bili prosrpski orijentisani.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (48)

Stefan Perovic

08.12.2012. 21:25

Patrik Beson:..... kod Srba pronašli najviše otpora prema novom evropskom poretku. Izgledalo je da su Hrvati, Slovenci i donekle Bosanci, bili spremni da uđu u kapitalistički krug, dok su Srbi davali otpor....Istorija se ponovila!1941 nacisti,a sada NATO drzave....Taj koji je dodelio Besonu orden,odrekao se Kosova..Srbi protiv sebe imaju Albance, NATO-pakt, a onda su za protivnika dobili i dužnosnike vlastite države.

Optimista

09.12.2012. 01:04

@Stefan Perovic - Albanci su ispod nule zato ih je malo glupo ovde navoditi!! Ali brale NATO je tvrd orah, a ove(i duznosnike vlastite drazave) ne razumem sta znace molim prevod. Veliki pozdrav

Optimista

09.12.2012. 01:16

@Ivan - E kad bi mu to bila altrnativa, on bi se sigurno odrekao toga odlikovanja i nikada ne zaqkoracio u srpsku zemlju. Cak ni NATO ne bi mogao da ga ntera da dodje u voljenu Srbiju, Istorija je odavno dokazala da istina moze da bude vrlo okrutna i bolna. Moja jedina misao kada dajem komentare je da pokusam biti objektivan i da se drzim neke granice realnosti, Plusevi i minusi me uopste ne uznemiravaju. Veliki pozdrav svima sa druge strane.

Ivica

09.12.2012. 17:55

@Ivan - Ivane najbolje da ode u zagreb.A on pozna Srbiju bolje nego ti Ivane.

Quizzy

08.12.2012. 23:38

Svaka njegov recenica je na mestu;u pravu je kada iznosi stavove o Srbiji, EU,ratovima...Dobar covek,imao sam cast da se rukujem sa njim na jednom sajmu knjiga.

Fenix

08.12.2012. 23:59

Postoji knjiga , napisana u Americi od strane dva Amerikanca.Steta sto niko nije preveo knjigu jer su opisali Srbe i njihovu ulogu u sprecavanju postavljanja NSP u kome bi svi bili robovi.Knjiga se zove "Srbi , cuvari svetlosne kapije".Knjigu nijedna izdavacka kuca u Americi nije htela ili nije smela da publikuje.Tako su dva Amerikanca i neki sponzori stampali sami.Ja sam je samo pozajmila od nekih poznanika a da mogu da je kupim , kupila bih je odmah.Nema u knjizi lazi niti ulepsavanja vec isti

pera

09.12.2012. 09:50

@Fenix - @Fenix,napisi nam naziv knjige na engleskom i imena autora da probamo da izguglamo knjigu na netu.Hvala unapred.

Aleksandra

09.12.2012. 11:19

@Fenix - Fenix pozdrav od Aleksandre -vrlo zanimljivo - kako doci do vise informacija npm. imena pisaca ...?

VasaS

09.12.2012. 02:02

Opisa nas covek,alal mu vera!To smo pravi mi,a ne kako su nas opisivali demokratski reditelji poslednjih 12 godina,placeni od marionetskog rezima!Kako nas je blatila strana propaganda oni su jos dodavali!Pa ko onda da ne poveruje da smo najgori!Tako se bori!Tako se ispravlja pogresna slika o nama,a ne iduci po svetu klececi i izvinjavajuci se i za ono za sta nisi kriv, kako je to bivsi P.radio!Lepo kazem da je napravio vise stete za 12 godina,nego Turci za 500!

Ruben Lonuestro

10.12.2012. 11:31

@nedeljko - ti mozda nista ; iznesi na pijacu pa prodaj ih ako ti ne trebaju.

car

09.12.2012. 06:35

sve je ok...al sto se rata tice taj nema pojma...trebao je doci u ratnom vihoru i vidjeti sta se desava...

Dragan Sweden

09.12.2012. 07:32

Ovaj gospodion rizikuje da bude optuzen ispred nekog novog demokratskog suda od strane Cedomira Jovanovica, Biserko, Natase Kandic, i drigih nihovih saboraca koji iskuljicivo zele da samo Srbi budu krivci za rat u budu kaznjeni.

Pravi domacin on se brine

09.12.2012. 08:28

Za zlotvore iz inostranstva je to normalno! njima nesmeta , imaju vlast a nemaju moc i onda kolju.

D. Morrissey

09.12.2012. 10:58

Sve mi to znamo tako da i danas bivsi od UN oficira do poslednjeg zapadskog reportera koji su svi u penziji danas otvaraju usta. Verzije koje pricaju su veoma slicne onima koji su Srbi pricali 90ih. Ali i ako sve priznate nece vam biti nista oprosteno ni 1% to sa Zapada morate toga da budete svesni. Jel zbog zapadske mafijaske propagande su poginuli Ljudi a to ne moze da se nadoknadi nijednim priznanjem.

zoks

09.12.2012. 13:12

@D. Morrissey - D.Morrissey@ ovaj prica ono sto smo mi Srbi pricali 90-tih,pa shodno tome bi ga trebalo prozvati velikosrbinom,cetnikom,nacionalistom,i svim onim imenima(epitetima)kojima su nas Srbe prozivale balije,ustase,sipci,i ostala "bratija"!Ovaj covek je skolski(a i ne samo on)primer i potvrda onog stava ucenih ljudi da je savest poslednja stvar koja sazreva u ljudskoj psihi,a naravno nekima nikada i ne sazri!Od njihove naknadne "savesti" Srbi nemaju nikakve koristi!Pametnije bi bilo da je cutao!

D.Morrissey

09.12.2012. 18:02

@D. Morrissey - zoks to je mafijaski Zapad oni ce sve Srbe da osude u Hagu i posle 30 godina oped ce nekopa mozda i bivsi presednik suda u Hagu kao ovaj Francuz da prica to nije bilo u redu. Ali veoma je interesantno koliko naivnih Srba veruje da se Zapad menja. Zapad se nikada ne menja samo menja puteve do svojih ciljeva. I njihova politika od 1991 do sada se nije ni za milimetar promenila. Tako se i ja ne menjam ostaje Srpski nacionalista i nista im ne verujem.

Ruben Lonuestro

10.12.2012. 00:03

@D. Morrissey - Kakve to ima veze saPatrickom Morissey? on je od prvog dana bio uz Srbe i nikada nije menjao misljenje, ni za trunku ; i to ga je strasno puno kostalo u Francuskom svetu kulture gde vladaju bas ti mafijasi o kojima (sa pravom) pricas ; uglavnom bezobrazni civuti i francuske beskicmene pudlice.

zoran

09.12.2012. 11:37

Posle ovog komentara ce opet probati sa stapom i sargarepom oni nikad ne odustaju a u EU davno niko ne veruje

vilota

09.12.2012. 12:26

Produhovljen čovek, otvorenog srca i otvorenih očiju. Primetio je glavnu osobinu koja nas odvaja od drugih naroda, samokritičnost. Ta osobina je Božiji blagoslov, jer nam otvara vrata raja. Toliko smo samokritični, da ne možemo realno sagledati sebe i svoju ulogu u vremenu. Zato su nam potrebni ovakvi ljudi koji nam služe kao ogledalo, da se vidimo onakvi kakvi jesmo sa svim vrlinama i manama.

bosangero

09.12.2012. 12:27

u mnogo tome ste vi gospodine u pravu , ali je najbolja ona bila sa: "koliko je sati"...i onda ste tu bas opisali jednog prosjecnog srbina. Da, bas je tako kako ste rekli, srbi su slabi analiticari i iz te slabosti proizlazi naravno i to da nemaju pravu sliku o stanju, i ako nemate pravu sliku o stanju onda cete djelovati nerazumno i ako djelujete nerazumno neko ce reci i da nije bas inteligentno to kako postupate...to je bio glavni problem 90tih....

seljakLA

09.12.2012. 12:44

E sa' cu se rasplacem. Pitam ja vsa gosodine s kojim vi pravom razmisljate o nama Srbima, bilo to negativno ili pozitivno. Mi smo ti koji smo,sami sebi smo dovoljni.

GERILAC

09.12.2012. 13:34

@seljakLA - Očigledno, nijedna pozitivna vest o Srbima ne može da prođe bez histeričnih komentara susjeda i komšija...

pERA

09.12.2012. 17:31

@seljakLA - ... Sad mi je jasno zasto si sebi dao nadimak "seljak"...(pretpostavljam da i dalje razmisljas, da piljevina nepada daleko od klade).. A sto se tice ...Los Angeles..anemoj da nas brukas !?Ps ... Pusta gramatika (sta je to?)

Ruben Lonuestro

10.12.2012. 11:28

@seljakLA - Moze se zivitu u LA pa ipak ostati seljak ; citajte Patrickove knjige ; obavestite se o njegovim idejnim i politickim pozicijama od 1991 pa do danas i vidicete da se radi o hrabrom i postenom coveku.

D.R.V.

09.12.2012. 14:44

Hvala gospodine Vulinu,ali mi to znamo.Kazite to vasim zemljacima,politicarima i intelektualcima.Ili pa treba vam afirmacija, pa mora se poceti negde.U svakom slucaju bolje i to nego slepo gutati ono sto ameri serviraju.

Bajka

09.12.2012. 14:59

Najpre da cestitam g-dinu predsedniku Tomislavu Nikolicu koji je odlikovao jednog iskrenog i krajnje humanog zurnalistu i knjizevnika. Treba ovakvih tekstova da bude sto vise i od nasih novinara-patriota. Dobro je opisao Srbiju i srbe. Svaka cast. Slazem se u svemu.

Sadman Sway

09.12.2012. 15:11

Nitko normalan niti za svoj narod nebi nabrojao toliko vrlina osim ako nije riječ o sarkazmu. Mislim da je ovaj čovjek bezobrazno ironičan i ciničan. Nitko ne zaslužuje da mu se ruga pa tako ni srbski narod.

ll

09.12.2012. 18:04

Sada bi ja na pr. mogao da napisem kakvi su Hrvati, posto je doticnom gospodinu mama Hrvatica.

kiza

09.12.2012. 21:10

Beson je naš, srpski lobista. Dobija novac od srpske vlade. To je u redu. Sigurno da on ima i ličnih razloga za takav angažman, ali to radi profesionalno. Ono što meni jedino smeta jeste naše tragično nerazumevanje odnosa u svetu, gde je jedini zakon novac, i ta neobjašnjiva, detinjasta potreba da nas neko voli. Niko nas ne voli, pa ni Beson. Niko nas ne mrzi, pa ni Olbrajtova. Sve je to samo posao, novac. Krvav, doduše.

pablo

10.12.2012. 16:46

@kiza - Tamburasi imaju uvijek prolaz kod mene, a gusle su za tebe i tvoju kliku

Ruben Lonuestro

10.12.2012. 17:10

@kiza - nemam nikakvu kliku; ne lazem kad ostavljam komentare i to je sve ; mozda je tu odgovor. ja kad bi i komentarisao u tvom vecernjaku sluzio bi se istinom ; tvoji su motivi suprotni.

Ruben Lonuestro

10.12.2012. 10:10

bio sam ostavio sinoc par komentara ali kao i obicno nisu bili po ukusu cenzora ; otprilike: sokirale su me negativne reakcije tipa "kiza" koje su niz netacnosti i nagadjanja ; ta prica o "novcu koji odlucije sve" nema nikakve veze sa Patrickom ; kao poznati pisac izgubio je mnogo na zapadu ostajuci uz Srbe ; u Bosni je za dlaku izbegao egzekuciji od strane americkih vojnika zbog hrabrosti i prezira koji prema njima nije krio itd.

kiza

10.12.2012. 22:13

@Ruben Lonuestro - A to što ti tvrdiš nije "niz netačnosti i nagađanja"? Ti si lično bio svedok svega toga? Ne pričaj gluposti i ne truj ljude svojim infantilnim podmetačinama. Sve je u novcu. To znaju i mala deca.

Ruben Lonuestro

11.12.2012. 10:31

@Ruben Lonuestro - Francuzi imaju divnu poslovicu: "kad ti je glava cekic, sve probleme vidis u obliku eksera" tako i kiza ; trgovacki putnik? vasarski diler novca za vreme astronomske inflacije? prodavac kineskih djindjuva na buvljaku? neznam i nije me briga ; ali izuzetno dobro znam Patrick-a Besson-a i njegovo ponasanje poslednjih 20g. za razliku od manipulatora tvog tipa. Ubuduce bar pokusaj pricati o stvarima koje poznajes.

kiza

11.12.2012. 18:34

@Ruben Lonuestro - Veoma si maštovit, dragi moj Rubene. Iako te ne zanima, kako kažeš, Kiza nije nikakav mešetar. Ja sam profesor filozofije, ako mi veruješ. Moja poenta bila je sledeća: Beson može imati lične razloge, ali u osnovi stoji novac, makar i kroz prodaju njegovih knjiga u Srbiji. To je mehanizam koji pokreće svet, to znaš. Mi Srbi treba to da naučimo, a ljubav ostavi za nekog za tebe posebnog. Završavam prepisku. Bilo mi je zadovoljstvo.

Ruben Lonuestro

11.12.2012. 22:21

@Ruben Lonuestro - Hvala Kiza na uctivosti ; Patrick je lektorat vec imao u Francuskoj - i sire na prostoru frankofonije ; angazovanje uz Srbe ga je uglavnom kostalo: na terenu medijskog prestiza, finansijski, dostup krugovima moci itd. U pravu si kad tvrdis da je novac odlucujuci - na zapadu ekskluzivno a i sire u svetu ; ali eto ima i izuzetaka ; Patrick je jedan od tih ; u to vreme se bio vezao za pokojnog Vladu Dimitrijevica ; taj nikome nikad uljudno ni honorare autorske nije platio a kamoli kakvu korupciju.