NAJBOLjI umetnici naprosto nemaju pravo na penziju.Vladimir Logunov, naš najpriznatiji koreograf, svojevremeno uspešan baletski igrač i pedagog, u naredne četiri godine boraviće više u Novom Sadu nego u svom rodnom Beogradu. Upravni odbor Srpskog narodnog pozorišta, na predlog upravnika Aleksandra Milosavljevića, imenovan je za direktora Baleta.

I tek što se doajen srpskog baleta posvetio novom izazovu, a pre nego što je nova sezona i počela, SNP su potresli nesporazumi na relaciji upravnik Milosavljević - sindikalci. Pokrajinski sekretarijat za kulturu svih ovih nedelja analizira neprijatnu situaciju i traži rešenje.

- Ne, nisu me ti događaji pokolebali niti osujetili moju inspiraciju - kaže Logunov za "Novosti". - Iskušenja uvek postoje, to je priroda našeg posla. Treba ta iskušenja prevazići tako da ne trpe ni umetnost ni publika zbog koje sve ovo i radimo.

* Po opštoj oceni, Balet SNP je poslednjih sezona načinio nekoliko velikih koraka. Kako će izgledati ova sezona?

- Zahuktavamo se i, zasada, sve ide po planu. Za početak pripremamo uporedo dva baleta: "Damu s kamelijama" i "Pipi Dugu Čarapu". Na repertoaru u oktobru biće "Don Kihot". Spremamo i drugu postavu za "Armana" kao i drugu podelu za "Don Kihota" za koji uloge pripremaju Brankica Vučićević i gost iz Japana. Posle ćemo se posvetiti "Labudovom jezeru", a u decembru "Krcku Oraščiću".

IMPRESIVNA BIOGRAFIJA LOGUNOV je rođenjem Beograđanin (1942). Po završetku Baletske škole "Lujo Davičo" u klasi Nine Kirsanove, pre 48 godina, postaje solista Baleta Narodnog pozorišta. Nagrađen je za ulogu Kopelijusa. Studirao je, potom, koreografiju u Moskvi na pozorišnoj akademiji - "Gitis". Njegov koreografski opus obuhvata na desetine vrhunskih predstava - od "Don Kihota", preko "Uspavane lepotice" i "Karmine burane" do "Doktor Džekila i mister Hajda."

* Koreografsku saradnju sa SNP započeli ste 1992. godine. U kojem pravcu idu Vaše direktorske ambicije?

- Oslanjajući se na svoje iskustvo, pokušaću da novosadski balet podignem barem na još još jedan stepenik više. Ako to uspem, biću zadovoljan s obzirom na materijalne okolnosti.

* Priča se da osim gostujućih igrača, nastojite da angažujete i neke pedagoge iz inostranstva...

- Pokušavam da za sve predstave obezbedim duple podele, da ne trpi repertoar. Što se pedagoga tiče, voleo bih da angažujem pedagoge iz Rusije i još neke goste. Voleo bih da nam dođu i prvaci Boljšoj teatra i Nacionalnog teatra iz Budimpešte. Sve to, naravno, zavisi od niza okolnosti,prvenstveno onih materijalnih.

* Zašto je balet, bez obzira na uspehe, u našim pozorištima i dalje skrajnut, daleko iza drame i opere?

- Zavisi prvenstveno od odnosa države i samih upravnika prema ovoj vrsti umetnosti, kao i od repertoarske politike. Kod nas je uvek bila privilegovana drama, zatim opera, a balet na samom začelju. S vremena na vreme, srpski balet načini neki uzlet, dobre koreografije i predstave, a onda se sve vrati na staro.

* Kako privući publiku koja danas ima mogućnost da, putem interneta, gotovo uživo, vidi baletske spektakle u Moskvi, Njujorku ili na bilo kojoj sceni u svetu?

- I prethodnih decenija i danas, važi isto pravilo -najsigurniji način da se privuče publika jeste kvalitetan repertoar. Odabir predstava zavisi od inventivnosti čelnih ljudi. Zlatne godine srpskog baleta u Beogradu bile su sedamdesete. Istina, tada je bilo i više novca za umetnost, negovana je međunarodna saradnja.