Promocija knjige Žarka Lauševića: Tragični junak našeg vremena

E. V. N.

29. 11. 2011. u 13:00

U krcatoj sali Muzeja Jugoslovenske kinoteke, predstavljena knjiga “Godina prođe, dan nikad” Žarka Lauševića u izdanju kompanije “Novosti”

NARAVNO, ja nisam slobodan čovek. Čovek koji je ubio nikada više ne može biti slobodan. Sloboda više nikada ne može biti moja reč. Sloboda je pravo drugih da kažu šta misle o meni, sloboda je da me “slobode”, svojataju, mrze i mrcvare. A ja više i ne znam šta znači ta reč? Je li to možda samo sećanje da sam jednom kao dete trčao oko Biljarde i bio srećan, ili je sloboda onaj trenutak kada sam odlučio da napišem ovu knjigu?

Glas Žarka Lauševića, koji govori svoju potresnu ispovest, poslat preko Atlantika, u utorak je na promociji njegove autobiografije “Godina prođe, dan nikad”, za trenutak zaustavio vreme u prepunoj sali Muzeja Jugoslovenske kinoteke. Glas koji se u Beogradu nije čuo duže od decenije i lice sa velikog filmskog platna, osenčeno minulim, mučnim godinama, uzbudili su na stotine prijatelja, kolega, poštovalaca. U dubokom muku upijali su svaku reč koju je Laušević ugradio u pripovest o sopstvenom grehu i sopstvenoj kazni.

- Žarko Laušević je ponovo među nama. Pitam se da li je ikada i odlazio, a ja kao njegov prijatelj znam da nije - Žarkov kolega još iz studentskih dana, Branislav Lečić, ovim rečima otvorio je promociju najnovijeg hita u izdanju Kompanije “Novosti”. - Nisu ovaj skup i ova knjiga tu da bi nesreću koja se desila rehabilitovali. Ona je objavljena kao suštinska potreba jednog čoveka da se obračuna sa sobom, ne zato što to duguje sebi, već i javnosti.

O poduhvatu blistavo darovitog i vanserijskog glumca, da životni pakao koji je prošao posle fatalne noći u podgoričkom kafeu “Epl” gde je život izgubilo dvoje ljudi, pretoči u knjigu, u utorak su govorili i Jovan Ćirilov, teatrolog, Darko Bajić, reditelj, Vladan S. Bojić, Lauševićev advokat i Manojlo Vukotić, generalni direktor i glavni urednik “Novosti”.

VELIKO INTERESOVANJE U krcatoj sali Kinoteke, u utorak su, između ostalih, bili Vuk Drašković, Zdravko Šotra, Mihajlo Miša Janketić, Ljubivoje Ršumović, Svetlana Bojković, Radoš Bajić, Milisav Savić, Neda Arnerić, Cveta Mesić, Katarina Gojković, Miodrag Mića Jovanović, Jovan Marić...
Zbog gužve, mnogi nisu uspeli da uđu u salu, ali su poput mladog glumca Viktora Savića, među prvima kući poneli knjigu, koja je tek od srede u prodaji na kioscima u Srbiji, Republici Srpskoj i Crnoj Gori. Još u utorak, širom zemlje, na prodajnim mestima pravljene su liste čekanja za Lauševićevu autobiografiju.

- Ovaj rukopis nije biografija. Ni autobiografija, ni dnevnik ni hronika, ni roman - objasnio je Vukotić. - Sve je to pomešano i zgusnuto, prozračno i uzbudljivo. Inteligentan, darovit, obrazovan, Žarko uspeva da paralelno pripoveda dva života: onaj od noći ubistva, tragedije i prvih 466 zatvorskih dana i onaj pravi, u kome slaže medaljone svog porodičnog odgoja, uzrastanja, pa do filmskih i pozorišnih scena, uloga i dogodovština.

Laušević je pišući ispovest, kako primećuje Vukotić, zadivljujuće lako, hirurški precizno, jezički bogato, stilski čisto, ispredao životnu putanju, otvoreno i dirljivo:

- Iskrenost sa kojom izlaže je fascinantna, ne štedi sebe, skida se do gole kože. Guli je. Ukucava eksere u svoje meso - dok samog sebe razapinje.

Prema Vukotićevim rečima, Laušević plastično vaja i razgrće sudbine svojih zatvorskih drugova, slika galeriju kažnjenika, nesrećnika sabijenih iza rešetaka. Ali, na pojedinim mestima i sebe crta kao klovna, znajući da se predstava igra dugo, u više činova, u tuđoj scenografiji... Zato s vremena na vreme, stranice knjige natapaju vodoskoci šale, humora i topline, slapovi koji peru i telo i dušu.

- Ovo je knjiga bolne istine - zaključio je Vukotić. - Zavodljive tuge. Nesebičnog preispitivanja. Oporog priznanja. Grešničke nade. Očuvanog dostojanstva. Maštovitog traganja. Ljudske spoznaje.

Prisećajući se detalja kobne noći, posle budvanskog izvođenja predstave “Kanjoš Macedonović”, Jovan Ćirilov je konstatovao da se Žarko Laušević, može smatrati u punom smislu reči tragičnim junakom našeg vremena, koji sa sobom nosi antičku tragičku krivicu. Umesto da ih kao glumac oživljava na sceni, on sam je postao tragični junak.

- Talentovan čovek nikada nije talentovan samo za jednu stvar - rekao je Ćirilov. - Ovaj veliki glumac je i veliki pripovedač, veliki pisac, veliki ispovednik, majstor reči i čovek koji ume da misli. Knjiga je prožeta bolnom filozofijom, koja je istinska, duboka i iskrena, a potekla je iz tragičnog iskustva jednog nesumnjivo pametnog čoveka.

Lauševićeva ispovest je, prema rečima Ćirilova, pisana sa velikom pažnjom i darovito:

- Gotovo je jedinstvena u svetskoj literaturi. Na više od četiri stotine stranica nema nijedne rečenice koja je ponovljena, ni jedne ponovljene misli. To je četiri stotine stranica potpuno novog mišljenja, izlaganja činjenica, razmišljanja nad njima, koje su zaista očišćujuće za svakoga ko ih pročita.

CRNI I ŠILJA
U “Sivom domu”, prisetio se Lečić, on je igrao Crnog, koji je stalno bežao iz zatvora, tragajući za slobodom, a Laušević Šilju, spremnog da izdrži sve, kako bi se iščupao iz zatvorenog kruga:
- Čudno kako se život poigra sa nama. Uloga Šilje i uloga Crnog danas je takva da sam ja više Šilja, a Crni je više on. On je u odbrani sebe napravio jedan prekršaj koji se ceo život vuče i za koji nema veće kazne od sopstvene savesti. A ja sam malo trpeo i shvatio do koje mere moraš da poništiš svoje ja da bi preživeo.

Reditelj Darko Bajić prisetio se da je Žarka Lauševića prvi put na sceni video kao studenta glume (bio je u izuzetno darovitoj klasi profesora Milenka Maričića, sa Zoranom Cvijanovićem, Svetislavom Goncićem, Oliverom Ježinom, Sonjom Savić, Branimirom Brstinom...) i da se još tada izdvajao svojom pojavom, šarmom, energijom, darom i osmehom.

- Čitajući knjigu razmišljao sam šta se desi jednom tako velikom umetniku kao što je Žarko kada mu se oduzme sloboda - rekao je Bajić. - Kada se sputa. Kada mu se oduzme prostor u kome se kreće. Kada ne može da kaže šta sve misli i oseća. Iz slobode je Žarko crpeo svu svoju energiju. Zato je ova knjiga jedno strahovito svedočenje o tome šta se sa umetnikom desi kada izgubi slobodu, ali i vredno iskustvo koje može da posluži ostalim umetnicima. Žarko je kroz svoje uloge znao da kaže ono što misli i osvajao je publiku.

Ideal glume je da to što glumac igra i izgovori na sceni, platnu, televiziji, bude verodostojno, da stoji iza toga, da pronađe istinu u sebi, zapazio je Branislav Lečić:

- I obično život - a najčešće bol, ume da obogati čoveka, da to što izgovara zaista bude upečatljivo i uverljivo. Moglo bi se reći da život hrani glumačku ličnost, a glumačko iskustvo - život. Ovo čudo i ovaj krug kod Žarka Lauševića su dobili potpuno neočekivani pečat. Gotovo je neverovatno do koje mere je ono što je on radio, pre svega na filmu, u stvari bilo prejudiciranje nečega što će mu se desiti u životu. Ova knjiga će pomoći da ljudskost u nama proradi, kao i u onima koji su žrtve ovoga nesretnog slučaja. Da shvatimo da čovek mora da ostane čovek. Da mora da prašta - zaključio je Lečić.

PUT UZ LITICU

Žarko govori da nije - i da nikad neće biti slobodan čovek. To savest iskrenog naboja njegove duše govori. Odlučio je da krene uz liticu, uspravno, na put u nepoznato, u odvažno. Da li i neočekivano? Taj apsolutno nepredvidljiv put stremljenja uvis, bez oslonca i bez ikakvih jemstava, Žarko je započeo upravo ovom knjigom. Put vredan svakog poštovanja - rekao je Lauševićev advokat Vladan S. Bojić.

Miša Janketić: PROČITANO

- Bolje bi bilo da dam izjavu kada pročitam knjigu, mada je sve ovo za mene davno pročitana knjiga, sa kojom na neki način živim, sa kojom sam živeo, tako da će ova knjiga biti još neka potvrda ili bogaćenje mojih saznanja o Žarku.

Vanja Bulić: NAUK

- Čim sam čuo da je napisao knjigu, razmišljao sam o tome kako je jednoj umetničkoj duši da živi i preživi sve što mu se dogodilo. Pošto sam čuo ove odlomke, vidim koliko je patnje bilo dok je ovo pisao. Mislim da knjiga treba da bude nauk svima.

MAJČIN SAVET - Voleo bih da ova knjiga nije bila napisana, a kako je napisana, divno je što je i objavljena, jer svedoči o ljudskoj sudbini, a istovremeno je i iskustvo svih nas - kazao je Jovan Ćirilov. - Pored svih nesrećnih okolnosti koje su se desile Žarku Lauševiću, treba reći i to da je od majke pred suđenje dobio pismo u kome piše: “Ja, vaša majka, molim vas da tog dana budete uredno i pristojno obučeni, dostojanstveni”.

Radoš Bajić: ŽALOST

- Iako se desilo da sa Žarkom nisam nikada zajedno igrao, ni u jednom kadru, ne mogu a da ne osetim duboku žalost zbog svega što mu se desilo kao kolegi i čoveku. Kao što duboku žalost osećam i prema njegovim žrtvama.

Vuk Drašković: KARAMAZOV

- Izuzetna knjiga, jedinstvena. Pročitao sam je. Ovo je stvarni Karamazov. Žarko je na robiji, i razmere njegove patnje pored sveg njegovog talenta da predstavi tu svoju muku nije moguće sabiti ni u jednu, ni u dve ni u deset knjiga.

Zdravko Šotra: TUGA

- Moj stav je - ona ista tuga koju osećam svih ovih godina zbog nestanka sa scene jedne od najplemenitijih glumačkih duša. Ono što mu želim jeste da sav ovaj užasan san prođe i da može da se ponovo vrati na scenu. Ja mislim da je to moguće.

Jovan Marić: KOBNO

- Bio sam psihijatrijski veštak u slučaju Žarka Lauševića. Ono što sam onda mislio, mislim i sada: ne ubija samo čovek, već pištolj, nož, sekira, palica... Ovaj slučaj može da posluži kao pouka mladima da ne nose sa sobom oružje

Merima Njegomir: SUDBINA

- Veoma sam tužna i potresena, naročito sada, posle ove promocije i Žarkovog video obraćanja.

Žao mi je što je sve to preživeo. Očigledno je da je to bila njegova sudbina.

Ljubivoje Ršumović: POTRESNO

- Bilo je veoma potresno prisustvovati u utorak predstavljanju ove knjige u Muzeju Jugoslovenske kinoteke.

Mogu samo da zamislim koliko je sama Lauševićeva knjiga “Godina prođe, dan nikad” potresna.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (199)

Zoran

29.11.2011. 13:29

Jedva čekam da navedena knjiga izađe.Mislim da ću je pročitati u jednom dahu, a verujte mnogo mi je zao šta je se desilo Zarku Lauševiću i što to tako teško prezivljava.Sve bih dao kad bi bar nekako mogao da mu pomognem.Teško mnogo teško......

Мирослав Мирослав

29.11.2011. 13:41

Dugo sam razmisljao sta da napisem , a da sputam svu emociju , koju sam osetio u momentu cuvsi glas velikog glumca i zrtve sistema ....... procitao sam par odlomaka iz knjige za koju tvrdim da ce postici veliki uspeh . Zelim da pozdravim Velikog glumca i da mu pozelim istrajnost na njegovom putu !

Istina

29.11.2011. 13:51

Sa velikim zarom cekam da izadje ova knjiga. Hvala Novostima jer su nam dale veliku privilegiju. Zarko Svaka cast na potezu. Ziveli

dejaharry

29.11.2011. 14:35

Suze su mi krenule dok sam gledala ovaj video.Za mene je Zarko bio i ostao nas najbolji glumac.Njegova pojava,glas,jako nedostaju nasem filmu.S nestrpljenjem cekam knjigu.

sophia

29.11.2011. 15:48

greškom sam ocenila negativno - ISPRAVLJAM U "DOPADA MI SE" ali mi ne prihvata!!!

J

29.11.2011. 17:40

@sophia - Ne brini, znamo da su svi ovi negativni slucajno ostavljeni... Pa ko moze da ga ne voli? ;)

Jenki007

29.11.2011. 15:48

Da li je morala da se desi takva tragedija da bi spoznali neverovatan karakter Žarka Lauševića! Ovom videu nije potreban nikakav komentar, on se nalazi u njegovom licu ispunjenim bolom, patnjom, nemoćom da promeni tok vremena...

Dexy

29.11.2011. 16:15

Za velike ljude se vezuju i velika dela, na zalost svih nas koji smo ljubitelji lika i dela Zarka Lausevica sudbina je htela da mu prikaci jedno zlo delo, pa se pitam gde se on to zamerio sudbini da mu tako vrati?

pereca

29.11.2011. 16:31

.............................................................................................................................................................................. tako surovo realan prema sebi, drugima i životu ......................................

ceca

29.11.2011. 16:55

Oprosti mu Bože, on nije imao izbora. Žao mi ga je i duboko me potresa njegova životna priča.

Nesa

29.11.2011. 17:09

Bio i ostao velik. Velik covek, velik glumac, pravi smeker. Nije normalno neoprostiti mu nesto sto on sebi nikada nece oprostiti i ne diviti se njegovom talentu. Malo je takvih da bi ih se odricali i da im ne bismo oprastali. Zarad njih samih ali i zbog nas koji vapimo za bogatstvom duha i talenta takvih ljudi kojih je sve manje ili ih gotovo vise i nema.

Vesna_Düsseldorf

29.11.2011. 17:18

Veliki, jedini neponovljivi Zarko Lusevic.Dobro prepoznatljiv glas kao da ga opet slusam u pozoristu.Sta reci, osecam u ovom trenutku neku neverovatnu zal za njim i proslim vremenima.Ne branim ga , ne napadam ga samo konstatujem.

Marijana Dodovic

29.11.2011. 18:06

Do juce sam obozavala Zarka.Za mene je bio Obilic,zivi Obilic,kao da je ziveo tu ulogu.Kapiram njegovo pokajanje,preumljenje,dramu...ali poslednji deo klipa(o nacionalnoj pripadnosti) jadan je!Kao da je utkao hladni Beograd u svoju dusu,Beograd koji se odrice Srbije.Zao mi je sto je sve ovo izaslo,oprostite-drago mi je-da shvatim da je zarko Lausevic,nazalost,jedan prosecni gradjanin nabedjenih pogleda.Steta.

Nik

29.11.2011. 18:38

@Marijana Dodovic - Draga Marijana, tvoja je greota što kroz dnevnopolitičke aktuelnosti gledaš sudbinu jednog, priznaćeš, velikog čoveka. Zločin, ropstvo, izgnanstvo, sloboda...to su ozbiljne stvari nad kojima se i mudri zamisle, pa sa bliskima čije mišljenje uvažavaju, porazgovaraju o tome. Pogledaj ti to lepo ispočetka, pa malo razmisli...

Marijana Dodovic

29.11.2011. 18:57

@Marijana Dodovic - Procitacu knjigu,nadam se da gresim.Nisu u pitanju dnevno-politicki dogadjaji vec van-vremenska drama Srba.Zao mi je sto nas glumac nema empatiju za to.Samo su hrabri dostojni postovanja.Srbin sa Cetinja,eh...

Marija Radevic

29.11.2011. 20:33

@Marijana Dodovic - Postovana Mirjana, Zarko se pise velikim slovom... empatija, drama Srba, govorimo o "prosecnom gradjaninu" koji je spasavao zivot svom bratu rizikujuci sve....Srbin sa Cetinja, Cetinjanin sa Dorcola-zar je vazno?!Duboko postujem prosecnost, onda.S postovanjem, Marija

crnogorcina

30.11.2011. 15:48

@Marijana Dodovic - Žarko je, ada no što bi bio - Crnogorac sa Cetinja!!

Todor

29.11.2011. 18:12

Igrom slucaja pricao sam sa ljudima ,tj prvim komsijama stradalih ljudi koji su izgubili zivote zbog rasprave i tuce,ali isto tako tvrde da su ti ljudi celoga zivota bili nasilnici i voleli da budu najjaci u svom mestu,a ko zna da se bilo ko od nas citalaca nasao na njegovom mestu kako bi postupio protiv nekoliko prejakih (nasilnih) mladica????Nebranim ga ali i nepodrzavam,samo kao predhodni citalac konstatujem!!!Hvala.

Katarina

29.11.2011. 18:38

Kako ON govori! Neverovatno. Glas, dikcija, izraz, sve... vanvremenski!Prvo sam pomislila kako bi bilo izvanredno da svoju sopstvenu ispovest sam cita i da se uz knjigu prodaje na CD, ali bi u stvari bilo mnogo bolje da cita poeziju Crnjanskog, Ducica, Disa, Vladike Nikolaja... - to bi bilo kapitalno delo ovog coveka.

Milan,konobar

29.11.2011. 18:41

UVAŽENA GOSPODO,nemogu a da ne reagujem iako znam da moj stav nikome ništa ne znači, naprosto hocu da pitam;Što mi Srbi stalno imamao unapred smišljn plan da nekoga ili osudimo ili oslobodimo i kažemo da je neopravdano osuđen ili kažemo da je mala kazna.Vidim ''svi'' veliki i mali nešto opravdavaju g.Lauševića i traže pravdu g.Uroša,a preziremo neke druge koji su isti to uradili samo nekom drugom.Neću da navodim imene jer nrbi bilo objavljeno.

sikman

29.11.2011. 19:33

@Milan,konobar - prvo nauci pravopis, pa onda mozemo da razgovaramo o delima drugih ljudi....

Marija Radevic

29.11.2011. 20:37

@Milan,konobar - Uvazeni Milane Konobar, da li biste branili svog brata? Tek informativno?Ja moju sestru - da, uvek! Da li biste me prezirali ili imate i Vi unapred "smisljen plan" da li sam kriva ili ne? Tek informativno.....

Kaja

29.11.2011. 19:00

Svaki čovek,pre ili kasnije,pronadje svoj mir,kao i Raskoljnikov što je našao.Tako će i Žarko,a ova knjiga će mu pomoći da dosegne do naših srca i u nama nadje oproštaj,ne zbog tragedije koja ga je snašla,već zbog nepostojećih filmova,neodigranih predstava...Nadam se da je njegov mir ovde u našoj kinematografiji i da će se vratiti.Žarko,beskrajno ti hvala za ovo delo!

slavko

29.11.2011. 19:29

Boze najezio sam se...glas silje, obilica, papka, alije osmanovica.....Zarko dobro nam dosao nazad makar i kroz knjigu...

racionalni demagog

29.11.2011. 19:29

"A ja najvolim da sam nigde"... Dubokomisaono, jedinstveno... Neka zbori kome je sta volja, ali jedno je sigurno, samo pokajanje se moze sagledati kroz prizmu velikog mislioca danasnjice Nikolaja Velimirovica, alias Svetog: "Na nebesima se ne cene dela sama po sebi, vec namera i kakvoca volje sa kojom su ta dela ucinjena", toliko...

Mni

29.11.2011. 23:04

@racionalni demagog - Nemojte "svetog" Nikolaja, on je bio cuveni antisemita. Nije bas da mu je ovde mesto. Ima mnogo pametnih ljudi, mozete njih citirati, ako vec nemate svoje reci.

racionalni demagog

30.11.2011. 13:15

@racionalni demagog - Mni, ili kako vec, nema svrhe tako diletantski se osvrtati na pomenuti citat.. A tek ta opaska da je bio "antisemita"! Mogu misliti koliko ustvari poznajete materiju i delo Nikolaja Velimirovica, kad tako ovlas i jeftino glumacki pokusavate opovrgnuti jedini objektivni adut, koji sam naveo, a kamoli tek da je bilo jos slicnih, njemu ravnih milsioca...

pi..meni na pc ne rade zavucnici

29.11.2011. 19:47

pogledah ali ne cuh..river looks fine..and the town too...a jel to spot o NYC ili o knjizi?

Ilija

29.11.2011. 20:51

Samo ja znam koliko sam uzivao gledajuci te i odrastajuci uz tvoje glumacke bravure......samo ja znam koliko nedostajes.....Bolje od bekstva sam gledao preko 10 puta i svaki put sam pustio suzu......Ne stidim se da kazem to kao covek od 30 godina.....Vrati nam se....ti ovde pripadas....prpadas pozoristu, platnu, publici.....pripadas nama.....

goci

29.11.2011. 21:06

kada bi svi odgovarali za svoja dela u ovoj zemlji.on bi morao do kraja zivota da ceka na osluzenje kazne.nebi stigao na red

Sandra

29.11.2011. 21:41

Boze,najezila sam se kad sam mu cula glas!Moj omiljeni glumac i,svakako,jedan od najboljih sa ovih prostora.Zelim mu sve najbolje!

Dragana Mitić

29.11.2011. 22:18

jedna sam od mnogih koji su odrastali uz tvoje uloge . Hvala ti na tome. Želim ti mir , želim ti sreću i radost . Želim ti osmeh na licu . Želim ti olakšanje na duši .

Iznad proseka

29.11.2011. 22:28

Postoji njegov glas snimljen na kaseti, u pitanju je Gorski vijenac, a on daje glas vladiki Danilu.

Mirjana Stankovic

29.11.2011. 22:38

najezila sam se cuvsi njegov glas....nas najbolji glumac svih vremena....pozdrav zarku i sve najbolje mu zelim

UT

29.11.2011. 23:05

Žarko Laušević je bio i ostao moj omiljeni domaći filmski glumac .Danas ga spoznajem ustvari dublje i bolje.Činjenica je da se našao na pogrešnom mestu u pogrešno vreme.Alkohol ,pa rasprava ,pa tuča ,koja se u slučaju posed.oružja završava obostrano katastrofalno je model ,scenario u našem javnom životu .Ova knjiga treba da bude opšti "rasol",prestao sam da konzumiram alkohol .

tanja

30.11.2011. 14:00

@UT - Dobro je sto si ostavio alkohol,ali Zarkov slucaj nema veze s alkoholom.

Heleny

29.11.2011. 23:12

Значи тако се у Србији посатје јунак, убиствима! Па шта тражи онда онолико људи по затворима? Пуштајте и те јунаке и пишите и о њима хвалоспеве.

Jelena Tomasevic

30.11.2011. 09:54

@Heleny - Zavisi od savjesti, on kaze covjek koji je ubio nije vise slobodan a ko nema savjest on racuna kad odlezi robiju da se iskupio za grijeh a nije. Za taj se grijeh ne moze niko iskupiti i ako ima savjest svaki dan je obiljezen zlocinom, kakav je i to zivot. Mnoge ludosti se ucine u afektu a ova je najgora od svih

onamo ovamo

30.11.2011. 02:17

U vremenu apsolutnog moralnog pada ovo je samo jedan medju bezbrojnim primerima moralne dezorjentisanosti. Ako si popularan glumac moze ti se dozvoliti da koga onako kabadahijski, i ubijes! To treba je'l tako, gledati onako karamazovski

Ja

30.11.2011. 10:42

@onamo ovamo - Kad nekog volis i ne miris se sa istinom, ne postoji drugi nacin no karamazovski doziveti stvar.....

Hogar

30.11.2011. 06:31

Da li je Žarko sa Branimirom žarko branio mir u "Apple"-u,..., a potom otišao u "Apple"?

xxx

30.11.2011. 06:57

ako je on tragican junak?,sta su onda dva ubijena i jedan ranjen?smesne zrtve?tuzno i zalosno.

Vera

30.11.2011. 07:05

Jedan jedini, neponovljiv, najbolji glumac svih vremena koji se našao na pogrešnom mestu u pogrešno vreme.Želim ti prvo zdravlje i uspeh na putu povratka. Čekamo da se vratiš.

verica

30.11.2011. 08:09

Zarko, LEGENDO, jedva cekam da kupim tvoju knjigu i nadam se tvom povratku nedostajao si svih ovih godina, zelim ti sve najlepse....

Srba

30.11.2011. 08:22

Moguće je samo ono što se dogodi.Uvek se dogodi!Da je to Žarkova Sudbina, i da je Tragedija, najmudrije je od rečenog.Da je bilo moguće da bude drugačije, bilo bi.A nije.Sve presude već su donete.Nije naše da sudimo.I, svi smo krivi za sve!

Milica

30.11.2011. 08:24

Osuditi,najlakse je nekoga osuditi.U mladosti sam se nasla u slicnoj situaciji kao i Zarko.U jednom Podgorickom kaficu,napad od strane mladica koji su nas pozvali na kafu...uzas dobrodoslice.Da sam tada imala oruzje kod sebe ne bih razmisljala.I dan danas prevrcem po glavi taj film i zao mi je sto se nisam osvetila.Onaj ko je spreman da se dokazuje nasiljem i treba da snosi posledice ali nazalost i zrtve nasilja na taj nacin postaju nasilnici,ubice...Zao mi je sto je covek sebi unistio zivot .

smeker

30.11.2011. 08:43

Pokusavam da napisem pristojan komentar a da se pritom ne obazirem na one koji iskazano postovanje prema ovom coveku i njegovu iskrenu ispovest nazivaju velicanjem zlocina. Ali srbi smo "bezgresni i precisti" pa uvek sebi dajemo za pravo da osudjujemo, sudimo i presudjujemo. A nesreca je velika, a svaki komentar i pohvale i kudjena teret ne skida. Bio si moj idol, i jos uvek si. Pokazao si svu svoju i glumacku i ljudsku velicinu, drugi nek sude i presudjuju ja necu.

MILICA,MICA

30.11.2011. 08:53

žarko, znamo da ti je teško , pobedi tu agoniju i vrati nam se. ti to možeš a mi ćemo biti uz tebe

Jelena

30.11.2011. 09:56

Secam se kako sam plakala gledajuci film "Boj na Kosovu" u onoj sceni kada Turci ubijaju Milosa Obilica. Imala sam samo pet godina i niko nije mogao da me ubedi da je to samo film i da se glumcu nista nije desilo...Decja posla...Od tada Zarka volim i postujem vise nego bilo kog glumca sa nase scene.Veliki pozdrav za njega ako slucajno ovo procita!

Igor Radulovic

30.11.2011. 10:21

Patnja ljude cini velikima, a Zarko je patio i patio...i Veliki je on i zrtve njegove.Sad je sve Veliko...Ne smijemo nikoga da zaboravimo!

aca

30.11.2011. 10:35

Žarko, samo napred! Nisi ništa kriv! "Zlo činiti ode zla se branitit, tu zločinstva nema nikakvoga" P.P Njegoš

Eleasar

30.11.2011. 10:36

"Žaliće me tajno. Osuditi javno. Oprostiti kasno." Koliko istine u tri kratke rečenice. Ceo njegov život i bez knjige. A uz knjigu će pretpostavljam biti sreće što je ipak napisana, tuge što je kao takva napisana, sete što je on tu a ipak ga nema, suza i pitanja da li je sve to sudbina. Nikada nije tražio milost ni pomilovanje, nije negirao niti umanjivao svoju krivicu, knjiga je samo odušak grešnoj duši. Svi mi grešimo i ne treba da sudimo drugima, svako svoj krst neka nosi.

Sveta

30.11.2011. 10:48

A jel su Novosti zvale i roditelje ubijenih mladica? Sigurno bi se i oni kao i ovi sto "placu" za Lausevicem potresli. Ako vec pati, nek se vrati u zemlju pa nek odsluzi svoju kaznu posteno. Al nije blesav. Sad ce da uzme kintu na patetiku. Kad se samo setim kako se predstavljao kao veliki pacifista, borac protiv rata, oruzja, ubijanja i onda, bap ! mala frka i odma' pistolj u ruke i pucaj, ubijaj, samo da ne dobijem batine. Bilo je dva na dva, on i brat protiv dvojice, al bolje oni da pripucaju

tina

30.11.2011. 12:06

@Sveta - Ne znas da je on odsluzio kaznu.Ne znas ti nista u vezi njega,jer da znas ne bi ovako lupetao.Nijesi imao srece da ga upoznas,na tvoju stetu,inace bi znao da je on covjek sa dusom djeteta...,naivan,plemenit,u svakom pogledu.

hobospring

30.11.2011. 13:04

@Sveta - Doziveo sam slicnu situaciju u zivotu na koju nisam reagovao kao Zarko . Povlacenje takodje ostavlja posledice koje osecam do danas. Kad bi ih sreo danas, uradio bih isto sto i Zarko.

Masa

30.11.2011. 15:34

@Sveta - Vi ste bili prisutni pa znate koliko je momaka bilo? Vi znate da li se odrekao autorskih prava i honorara ili nije? Vi provereno znate momke koji su stradali(laka im zemlja), koliko dugo su pretili Lausevicu, razliciti... i kako je krvna osveta vaznija od smrti same? Ili znate jos nesto, sto ostali ljudi,TAKODJE SLOBODNI da imaju svoje misljenje, ne znaju??? Najbolje bi bilo da Vi sudite, cini mi se.....

istina

30.11.2011. 10:57

Znao sam momke koje je ubio. Zao mi je sto ovo moram reci,ali da ih on nije ubio,oni bi ubili nekog nevinog covjeka.Svo njihovo drustvo je posle tog dogadjaja ili ubilo ili bilo ubijeno ,ili lezi u zatvoru zbog raznih krivicnih djela. Nema opravdanja za zlocin,ali ljudi koji su ih znali,znaju sto pricam.

jela

30.11.2011. 11:10

Jutros sam kupila knjigu i ne mogu da se odvojim od nje, fantastična je.....Veliko veliko poštovanje prema izuzetnom umetniku Žarku Lauševiću......

Umnjak

30.11.2011. 11:31

Divim se ljudima koji umeju u takvoj emocionalnoj teskobi, možda nesreći, da nađu ekonomski racionalni izlaz. Prisutni na promociji nisu razočarali. Nemam mišljenje o pominjanoj literaturi a o umetnosti pogotovu.

Carna

30.11.2011. 14:51

@Umnjak - Ja se divim ljudima koji se ne libe da projektuju svoje sramne osobine na druge... Blago vama, kako su vasi zivoti jednostavni.

Masa

30.11.2011. 15:27

@Umnjak - Da ste kutnjak ili sekutic , mozda biste imali misljenje, nego ko Vas je uopste pitao za isto??? Imate SLOBODU da imate ili nemate misljenje, neka, ostane na tome....

Zubobolja

30.11.2011. 18:36

@Umnjak - Ma to nema veze sa zubima bre, nego sa slobodom ako razumeš šta je to. I ona, sloboda, se osvaja uvek i iznova i na svakom mestu. Ljudi koji ne znaju šta je sloboda robuju a da nisu svesni toga. Ali, možda bi ovo sve drugačije zvučalo u Pobjedi ili Vijestima npr. ali ovde je jednostavno drugačiji mentalitet

Masa

30.11.2011. 18:56

@Umnjak - Zubobolja, karijes..... bilo je cinicno....Obzirom da se neko naziva Umnom osobom koliko shvatam da je "umnjak"u svom znacenju, a onda sroci sledece napisano, treba se zapitati.....a da, kako "ovaj" mentalitet dozivljava slobodu? Ko je pozvan da je definise.Na zalost secam se scena, koje bi da zaboravim, covek je ubio coveka, snosi posledice i posle zatvora-"zivi"sa tim, fakt-a da je poseban kao um i glumac, za mene jeste.Sloboda misljenja...

Umnjak

30.11.2011. 20:10

@Umnjak - Napisao sam - nemam mišljenje o umetničkom i literarnom dometu - jer nisam čitao knjigu. Mene je zainteresovala pojava kao takva, i ono što je prati naročito sada. I da pravo kažem, ne volim narikače. Dakle, bez obzira ko je u pitanju i mogu da razumem da je vama Laušević sve to što vi kažete.

Masa

30.11.2011. 21:50

@Umnjak - Postujem! Mene je zamislila umnost duse, tragedija zivota i nasledja, ne kudim, ne opravdavam, a postujem i ovakav Vas stav! Sa jednim se slazem, socioloski posmatrano, mozemo da diskutujemo u nedogled o pojavi kao pojavi, tu skidam kapu. S postovanjem,

nada

30.11.2011. 12:15

Lausevic je sasvim prosecan talenat a po komentarima ispade da u Srbiji boljeg nema.On je ubica sa naivnim licem i sramota je velicati coveka koji je ubio.Hej nositi dva pistolja ja to ne mogu da shvatim.

nina

30.11.2011. 14:37

@nada - Ti ga ocigledno dobro poznajes.Vidim da si i bila s njim te noci,cim znas koliko je bilo pistolja,samo ne znam kako se ti spasi!

tina

30.11.2011. 14:53

@nada - Sto ti je to neko uradio pa si ogorcena na Zarka,tebi,predpostavljam,ni krivog ni duznog.Ali ti vjerovatno znas vise.

JA

30.11.2011. 15:13

@nada - Hej u kom vremenu ti živiš... mnogi su poubijali nevinu decu pa sada koračaju ulicom bez ijednog dana zatvora. On je branio život svog brata i sebe ko zna da nije nosio pištolj to veče možda bi ga sada oplakivali jer ne bi bio među živima... Ponoviću milioniti put - Ja bih isto postupila da je bio u pitanju život mog brata ili sestre. A što se tiče glume ukusi su različiti. Nama je on jedan od najboljih glumaca nije rečeno da je on najbolji ima ih više ali su nijanse male...

pljevljanka

30.11.2011. 16:31

@nada - @ nada...."Prosecni " govore o velikima iz svoje perspektive.Ti nisi povukla obarac,oruzje koje koristis gore je od svakog ispaljenog metka.Ono se zove osuda a nisi Bog, imali ista strasnije od toga.Rasudjivati ili imati drugacije misljenje je prirodno ali je neprirodno sebe stavljati za meru stvari.Mnogo je verovatnije da niko od nas nezna kako bi se ponasao u slicnoj situaciji. Zato pametni ljudi cute, neosudjuju.

olja

30.11.2011. 21:59

@nada - Ne razumem ljude koji znaju da osudjuju i krive druge,a NIKADA NISU I NIKADA SE NECE zapitali sta bi ONI uradili u toj situaciju.Zarko nadm se da negde citas ove komenare.HVALA TI za ovakvu knjigu!Sve najbolje!

nada

01.12.2011. 06:49

@nada - Za Ninu Nisam bila sa njima te noci,a da jesam bila bih treca zrtva sa metkom u ledja.Pravi naslov knjge glasio bi Ispovest jednog ubice.

Carna

30.11.2011. 12:54

Najvolim kad te ima, jer si jedini dokaz da postoji dovoljno veliki covek da baci senku na zlocin i ostavi dovoljno prostora da te obozavaju svi moji prijatelji, moja porodica i svi ljudi za koje ja(samo na osnovu toga) tvrdim da su pravicni i normalni. Mi, "mali ljudi" to necemo doziveti ni da zivimo sto zivota nevini kao bebe. Tragicne posledice gasi mislju da postoje ljudi za koje si ti junak i koji ce citati knjigu jer je deo tebe, a ne jer traze objasnjenja.

Popić Dunja

30.11.2011. 13:02

Još nisam kupila knjigu..Svaki dan je očekujem,šalje mi drugarica iz Srbije.Kod nas još nije došla.Sinoć sam gledala video..Plakala sam kao dijete..Mnogo mi je drag taj čovjek iako nisam bila u planu kad je on bio na vrhuncu slave,Gledajući njegove filmove zavoljela sam Žarka .

Zlaja KRAGUJEVAC

30.11.2011. 13:56

Sta reci o Zarku najboljem glumcu svih vremena,zao mi je sto mu se to desilo,zao mi je sto nije snimio jos dobrih filmova jer ja sam odrastao uz njegove filmove. Zarko zelim ti sve najbolje i zelim ti da se ponovo vratis na veliko platno i obogatis nam kulturu i nase zivote,jer ti si nas Milos Obilic.

Saska

30.11.2011. 14:15

Zarko je sjajan glumac!Sve uloge su mu fantasticne...Ne sumnjam da je dobar covek,o tome govore i mnogi njegovi prijatelji...Jedini njegov "greh'' je to sto je hteo da zastiti brata.On je svoju kaznu vec odsluzio,samo on zna kako mu je!Boze moj,da li bi i mi ostali bili smireni u takvoj situaciji,ili bi kao i on bez razmisljanja uradili isto to?!..Ja bih sigurno!U takvim trenucima nema vremena za smirenost i razisljane,da je tako,svet bi bio savrseno mesto za zivot,ali nije!

Dr.Dabic Rasa

30.11.2011. 14:24

Kritikovati coveka koji je branio ono sto je najsvetlije,dostojanstvo,a u isti mah hvaliti i dizati na pijadestal zlocince koje su pocinili stravicne zlocine nad nevinim zrtvama u Srebrenici i inim Srebrenicama je vise nego bogohulno i bolesno."Nek prvi baci kamen onaj koji nema greha"

Nadja

30.11.2011. 14:52

Jooooooooooooj Žarko...............što nosi onaj prokleti pištolj ono veče?!!!,,Bolje i da si dobio batine ,nego ovu muku doživotnu..Moli za duše pokojnika, za oprost..radi korisne stvari istinskim ljudima..

Jana

30.11.2011. 15:07

@Nislijka - Šteta što je morao da prođe kroz svu ovu patnju da bi tako dobra knjiga bila napisana...

zorica

30.11.2011. 14:55

Zarko bili ste i ostacete za mene veliki umetnik i glumac.Braneci svoje dostojanstvo i zivot ne moze niko ni da pomisli da ste ubica.Nikad i nikad ne mozete bit niko,ostavili ste ne izbrisive tragove u nasim zivotima svojim ulogama.Vas lik govori o patnji koju nosite u vasoj dusi.Sta je zivot..jedan trenutak,sve se moze desiti u samo jednom trenutku...najteze je nositi svoj pecat.A ti ga nosis daleko od svih nas koji te volimo i koji zalimo sto ti se desio taj trenutak koji te odveo daleko...

bosko

30.11.2011. 15:38

Lausevic, je dobar glumac, verujem i dobar covek, ali u ovom slucaju i ubica. Sta ce mu, kao normalnom coveku pistolj, jer uvek je postojala mogucnost da ga upotrebi. Ubio je coveka, i treba za to da odgovara pred sudom, a ne da ( uz saradnju policije ) pobegne "napolje" i odande se brani.

Branka

30.11.2011. 16:40

@bosko - Vi ste srecni sto se nikada niste i, dace Bog, nikad necete naci u slicnoj situaciji... Zahvalite se Bogu na tome...

Vesna_Düsseldorf

30.11.2011. 17:24

@bosko - @boskoZasto ljudi otvaraju usta samo da bi nesti rekli?Zasto komentarisu a neznaju ni sta se ni kako se desilo?

Masa

30.11.2011. 19:07

@bosko - Mozda je kriv 17-i red i covestvo Cetinjanina da se brani....a mozda nije imao srece da bude student u USA-u, da pretuce momka na mrtvo ime i da mu izadje u susret drzava sa 1.000.000 E! To znaju neki drugi ljudi, mi se secamo, nagadjamo i u krvi nam je da sve najbolje znamo i da smo najpozvaniji da ocenimo kako stoje stvari.....Postovana Vesna, zivotne pameti manjka, ali gluposti u izobilju!

Natasa

02.12.2011. 19:44

@bosko - Branka najispravniju stvar si napisala u potpunosti se slazem sa tobom!

Darko Beograd WOLVERIN

30.11.2011. 16:02

Zarko - Milose Obilicu, Srbine, Cetinjaninu, Beogradjaninu, svaka tebi cast. Svaka ti cast sto zastiti svoje dostojanstvo. Moli se za pokoj duse dusmanima sto ti unistise zivot. Moli se i za njih i za njihovu decu. Moli se za sebe i svoju porodicu Ljudino, Hriscanine.Knjiga je fenomenalna, ali bilo bi dobro da se sto pre vratis na veliko platno, da dokazes tim malim i pezvrednim ljudima iz 17 reda da je sloboda i dostojansto skupo.Sticajem okolnosti smo se upoznali na snimanju filma noz. Ziveo!!

deki

30.11.2011. 16:24

nije on nesrecnik kriv za ono sto se te noci desilo niti su njegove zrtve krive . krivi su NASI DEDOVI PRADEDOVi, CUKUNDEDOVI jer nas nisu naucili da postujemo jedni druge vec da gazimo jedni druge i naravno da se mrzimo .tako je to braco SRBI

Djura

30.11.2011. 17:01

Ja koliko se secam dogadjaja Lausevic nije imao pistolj kod sebe kada su ih tukli, vec je otisao do auta i odande uzeo pistolj i vratio se i ubio tu dvojcu. Da ih je on ubio u toku tuce, bila bi samoodbrana. Ovako, on ih je ubio iz osvete. Ono sto mene iznenadjuje je to sto po clanku ne vidim da mu je zao ta dva mladica. Ono sto vidim je da je njemu zao samo samoga sebe. Ako nisam u pravu u opisu dogadjaja, molim da me neko od citalaca ispravi.

Bojan ZR

30.11.2011. 18:54

@Djura - Pa i meni je žao njega, a ne one dvojice 'mladića', tj. siledžija zbog kakvih pošten svet treba da trpi javnu sramotu i poniženje kako ne bi bio ubijen ili otišao u zatvor zbog ubistva. U sukobu sa takvima uvek gubiš jer su ti alternativa groblje ili robija i aplaudiram svakome ko takve ljude ukloni kako bi drugima život bio snošljiviji. I u mom mestu je nedavno čovek ubio nečoveka, pa robija sa kriminalcima osuđen za ubistvo čoveka.

istina

01.12.2011. 01:48

@Djura - "Ono sto mene iznenadjuje je to sto po clanku ne vidim da mu je zao ta dva mladica." meni nije zao TA dva mladica,jer su "visili" na tom cosku i revnosno obavljali svoje jedino zanimanje: maltretiranje ljudi u prolazu. Za Zarkovu nesrecu i on je sa bratom prolazio i zadrzao se na tom "cosku". Okrivio je on sebe,prekrsivsi sestu Boziju zapovest. A oni....lose se losim vraca....Krivo mi je sto je podlegao , postupcima prostih "coskasa". Za njih ne vazi:"o pokojniku sve najbolje"

Babaroga

01.12.2011. 06:17

@Djura - Djuro, a koliko se ja secam pistolj se nalazio u Zarkovoj torbi! i uspeo je da ga iz iste izvuce dok su ih makljali... Sve o cemu se ovde raspravlja je cinjenica da je ispalio 13 metaka od kojih su neki bili smrtonosni... U pitanju jeste bila samoodbrana i to ne treba biti sporno. Ispalivsi 13 metaka on je prekoracio tzv nuznu samodbranu i zbog toga je bio osudjen. Svoju zatvorsku kaznu od 4 godine je odlezao (u stvari bio je u zatvoru nesto vise od 4 godine).

harley

07.12.2011. 03:29

@Djura - Kazes secas se,da nisi i ti jedan od ocevidaca??Procitaj knjigu pa komentarisi!

Ivana

30.11.2011. 17:25

Konacno docekasmo taj 30. novembar. Cim su se zavrsila predavanja pocela sam da citam. Hvala Novostima na ovom neprocenjivom poklonu. Dok mi uzivamo u prvom, vi pripremajte drugi deo.

Velimir

30.11.2011. 18:01

"Samo se prijatelju smes isplakat..."Prica o coveki koji je iscezao sa ovih krajeva,otisao toliko daleko da ce i kroz jedan vek ziveti u nasim secanjima,disati u nasim grudima,misliti nasim mislima i vazda nam nedostajati...

Mia

30.11.2011. 19:29

@cetinjski - Zalosno kako jedna odlicna tema i ovakav event budi nacionalisticke emocije! Nije poenta dal je CRNOGORAC, SRBIN ili bilo sta!!! Stvar je u ispovesti sputanog coveka, ni on sam ne zna kome pripada, pripada svima nama! Bolje procitaj knjigu, poduci malo svoj malogradjanski mentalitet, navijacki. Sramota! Kada nepismenom narodu serviras dubokoumni tekst. . Inace, epic.. "Ne dao ti Bog,da se pozalis na zlo onom ko ti zlo misli. Vecega mu dobra,ne mozes napraviti." Sve pohvale.

mica

30.11.2011. 18:27

Objasnio si Zarko sve u jednoj recenici : Zalice me tajno, osuditi javno, oprostiti kasno... svaka cast

lidija

30.11.2011. 20:05

Najdrazi Zarko, sigurno tamo negde citas nase sajtove pa mozda nabasas i na ove komentare. Zelimo da se vratis. Beograd te voli. Makar ce ti biti lakse i bices svoj na svome a ne stranac. Moras da pobedis tu tugu i ides dalje. Sve si nas duboko dodirnuo svojom ispovescu.

Shanty

30.11.2011. 20:19

Mislim da smo svi mi, koji smo voleli Zarka Lausevica, kroz sve godine njegovoga stvaranja i preko svih filmskih ostvarenja, bili vise no tuzni zbog dogadjaja zbog koga se on nalazi onamo gde ni dan ne prolazi. Siugrno mu nije lako da zivi sa takvim tovarom na dusi, sigurno je strasno sve to otvoreno ispovedati pred celim svojim narodom i pred celom svetskom javnoscu. Ali ja verujem, da cak i iz jedne takve situacije mora da postoji izlaz. Tacno onaj izlaz o kome je govorio u svom delu A. Camus

bzmaku

30.11.2011. 21:35

Ne mogu da vjerujem da ga ljudi oplakuju i zale. Nasi veliki ljudi ga oplakuju, kao da su zaboravili da je odnio 2 mlada zivota. Nemam nimalo razumijevanja,nije ni on imao.

olja

30.11.2011. 21:54

@bzmaku - Zar niko ne razmislja o tome da bi on bio na njihovom mestu da nije to uradio?Sta bi ste Vi uradili?

bzmaku

30.11.2011. 22:23

@bzmaku - Ne bih ubio nikoga, to je sigurno, i kada bih to uradio odgovarao bih. Iznenadili su me mnogi koji ga pravdaju, za to nema opravdanja.

Branka

30.11.2011. 22:38

@bzmaku - "Kakve su ti misli, takav ti je zivot!" Samo ti uzivaj u lepoti svoje pravicnosti, a na nas gresnike zazmuri, da te ne uprljamo, jer se i to desava ponekad. Blago tebi i uzivaj kad ti je vec Bog dao!

Masa

30.11.2011. 23:41

@bzmaku - Odgovarao je pred zakonom, odgovara pred Bogom, zivi sa sobom i tim saznanjem, a obzirom da ste upoznati sa detaljima, sto se niste umesali da ih zastitite od brace Lausevic? Pravda???? Sta to bese mozak....

sHoLe

30.11.2011. 23:58

@bzmaku - Bas me zanima sta biste vi uradili da neko prebija vaseg bliznjeg koji lezi pespomocno na zemlji... To je normalna ljudska reakcija, samoodbrana, i potpuno ga razumem, i ne krivim ga za njegove postupke... Nije svejedno ubiti coveka, ali to je samo jedan trenutak kada nemate izbora... Za ubistvo se odgovara, covek je odlezao svoje, ali ja njega i dalje ne krivim za to sto je uradio.... I jedva cekam da kupim knjigu i procitam je

bzmaku

30.11.2011. 22:19

13 hitaca, dva mladica 20 godina obojica izgubili zivot. Nema dalje. U zatvor, pravda mora biti zadovoljena.

dragan

06.12.2011. 00:38

@bzmaku - dali se pitas zasti ih je pobio sigurno je za dzabe????niko nikada ne dobije ono sto ne trazi

Tanja Radenovic

13.12.2011. 19:54

@bzmaku - bzmaku,svako ko ima 18 god.trebao bi da ima sposobnost da rasuduje.da li je moguce da covek od 20 godina bije coveka do te mere da ga umrtvi,a zatim krene razbijenom flasom na njega?da li mu to otpisujete na mladost?da li bi bilo ispravnije da je mrtav neko drugi?ocigledno je da je bilo ili on ili ja.da li neko sebe ili svoje brani sa 13 ,svojim zivotom ili necim drugim,nebitno je.nema dalje.

Cetinjansko dijete

30.11.2011. 23:01

Nekada smo zajedno pjevali: "Oj junačko naše leglo, viva vero Montenegro!!!" Žarko, ti si izdanak prave Crne Gore!!! Živio nam, živjela Nezavisna Crna Gora!!! Cetinje je uz tebe!!

Molder

02.12.2011. 09:41

@Cetinjansko dijete - Muci jadjo.Pa vi cak ni svoju zemlju nezovete maternjim jezikom vec engleskim,jadna je Crna Gora sa takim kao ti...

predsneg

01.12.2011. 01:10

Odusevljena sam ovim iseckom,odmah sutra idem da kupim knjigu..!Slazem se da nije bitno da li je crnogorac ili srbin sto citam u komentarima, ocigledno da se pronalazi svuda, ili sto kaze najvolim kada me nema nigde, mislim da je izgubio i osecaj za pripadanjem bilo kojoj naciji, mada i ako pripada cini se da je najblizi jugoslovenskoj.Nebitno, samo mi nije jasno zasto prica ekavicom, mislim cak da bi lepse zvucalo njegovim maternjim govornim podrucjem, prosto je lepse, a i on prica ijekavicu...

mayoran

01.12.2011. 01:23

To Srbine! Da ti se ovo nije desilo stigao bi do hoolywood-a,a ne bi se sada krio. Ako si to uradio!!!! Bolje ti njih nego oni tebe,i jos ko zna koliko...

cetinjsko dijete

01.12.2011. 10:44

Jedno veliko hvala "Večernjim novostima". Najdraža dnevna novina od srpskih medija. Svaka Vam čast. Jedini ste medij koji ne cenzuriše našu crnogorsku naciju i pogled ka državotvornosti Crne Gore. Još jednom, veliko hvala. A Žarko je, u suštini - sviju nas, slažem se!! Živjeli

milan

01.12.2011. 13:34

kakvi su ovo ljudi što se javljaju sa Cetinja.Koji se verovatno kunu u Njegoša i prepričavaju ga a da ništa ne razumeju.Suština one njegove priče o srbima i crnogorcima je da on nikom ne pripada.on nije slobodan čovek u duši da bi mogao nekom pripadati .

Jelena

01.12.2011. 16:31

Nadam se da Zarko cita ove komentare: ovo je jedna od najlepsih i najpotresnijih knjiga, od mnogih koje sam procitala u zivotu. Svaka cast, svako dobro od srca.

Jeca

01.12.2011. 21:25

Knjiga je juce izasla u prodaju a vec se rasprodala.Jedva sam je nasla!Idem da citam! Pozz !

Djino BJ

02.12.2011. 00:13

Uz duzno postovanje prema zrtvama i njihovim porodicama i uz veliki gubitak jedno vrsnog glumca ipak je moje misljenje da je Zarko trebao da ispostuje zrtve i oduzi se za svoje delo koje je nacionio. Misljenja sam da u zivotu sve sto nam se desi sami smo krivi i uvek postoje dva puta i dve opcije..... Samo treba odabrati onu koja je prava ili manje boli.

bzmaku

02.12.2011. 01:01

Bravo Djino BJ. Slazem se. Kakvi god da su bili momci, nije trebao pucati u njih 13 hitaca. Zasluzeno ispasta. A mi smo izgubili velikog glumca. Nikada necu opravdati njegovo djelo jer bi to znacilo da sam pljunuo na porodice nastradalih.

marija

02.12.2011. 12:39

kad sam cula za promociju,bila sam sokirana!pitala sam se da li ga je americki stil zivota potpuno uzeo pod svoje pa mu je potrebna ispovjest,ala Oprah show?ni korice knjige mi se nijesu dopale,velika fotografija,crno crvena slova...nesto slicno onim izdanjima na trafikama o tzv.generalima,komandantima i sl. koje samo kraickom oka registrujemo.nijesu mi se dopali ni citati izvuceni iz knjige,pomislila sam,jel moguce da je ovo neko jeftino stivo?!a onda krece prica...o danu koji nikad nije prosao

Srbin iz Bara

05.12.2011. 10:35

@marija - E,Marija.... Kritikuješ, a ti u ovih svojih 5 rečenica napravi 133 greške... Nemoj da se ''šokiraš'' i potresaš, gledaj svoja posla i uživaj...

Tanja Radenovic

13.12.2011. 19:39

@marija - Marija,ovu knjigu ne prodaju korice,a ni slika na njima.

Nena

02.12.2011. 17:40

Procitala sam knjigu u jednom dahu. Bolno, iskreno, pretuzno. Bez patetike i drame, dusa koja nam se ogoljena nudi na dlanu. Malo je takvih dela danas. Svestan cinjenice koliko je dusa unesrecio, koliko je sebe porazio, ostao je dostojanstven covek, dostojanstven u svojoj tragediji koja se nazalost nece nikada zavrsiti.Ubistvo ne mogu da opravdam i necu, ali zelim i mogu da razumem svako slovo napisano u ovoj knjizi...

Beograd

02.12.2011. 23:12

bzmakuMoj zivot da je bio ugrozen i mog brata, to jest da sam ja bio u njigovoj kozi ispalio bi 40 ako treba a ne 13. Ni jednog momenta se nisi zapitao odakle njima pravo za tekovo kabadahisko ponasanje, huliganstvo. Ni jednog momenta se ne osvrces na njih i njihovu proslost. Da li ovo slobodna zemlja? Da li trebam da pazim da li cu na ulici postaviti pogresno pitanje? Da li treba da pazim kada dete vodim na utakmicu? NE TREBA, ovo 21.vek.

Nebojša Damjanović

03.12.2011. 01:44

Knjigu sam procitao u jednom dahu i dopala mi se. Cesto puta je pravo i pravda u raskoraku.Ne daj boze nikome ono sto se dogodilo Zarku.Bolje bi bilo da nije nikad imao pistolj,ali......sudbina je drugo odredila.Sve je to posledica nesretne sudbine,mi nismo tu da sudimo,vec da shvatimo coveka koji je ubio i koji ispasta i ispastace svoj greh do kraja svog zivota.ja ga razumem u potpunosti i zalim i zelim mu da ide dalje da zivi radi stvara.Svoj krst i onako nosi.

maja

06.12.2011. 16:06

@Nebojša Damjanović - ja te mnogo volim i nadam se da ces nam se konacno vratiti i da cemo te sa velikim uzivanjem ponovo gledati..iskreno zalim zbog svega ruznom sto si preziveo....slobodno mogu reci da to nisi zasluziooo!!!!!knjiga je fantasticna....jedva cekam nastavakk....vracaj se sto preeeee....zeljno te iscekujemooo!!!sve najboljeee od srca tebi i tvojoj porodicii!!!

Bojana KV

03.12.2011. 18:01

Koliko je bilo radosti mojih bližnih kada saznadosmo da Žarko objavljuje knjigu. Tako dugo ni traga ni glasa od njega, a samo letimičan pogled na njegovo lice u scenama naših najboljih filmova me natera da pomislim koliko je GLUMA taj lik izdvojila i zauvek sačuvala od zaborava. Neponovljivo i nekako tiho je svuda ostavljao trag. Umetnost ne razume svako, retki su ljudi koji imaju tu nit. Žarko je bio i ostaće neponovljiv. Pokajanje se u srcu krije kao i tuga, to se rečima ne kazuje.

Maja

05.12.2011. 11:14

Svi u mom okruzenju su kupili knjigu i citaju je ne odvajajuci se od nje.Jednom recju knjiga je FENOMENALNA !

Marinho

05.12.2011. 14:17

Muka mi je da slusam vise o crnogorskom cojstvu i junastvu. Pozivanje na mladost tih momaka je imbecilno. Njima je u glavama bilo kameno doba, a mnogima je i danas. Veliki umetnici nose veliko breme, ziv bio Zarko.

Silvana

06.12.2011. 00:48

MARINHO, genijalno ti je rezonovanje, ti vec znas kakvi su bili ubijeni momci, iz "kamenog doba" i kao takvima treba im prekratiti zivote uzevsi stvar u svoje ruke?! A Zarko je odregovao tipicno za nekog ko potice sa cetinjskog podneblja-zustro,silovito,temperamentno,brzo i bez razmisljanja..Mnooogo teze bi se to desilo nekom ko je iz Vojvodine npr. Njega je te crnogorska zica skupo kostala, koju ocigledno nosi, ma kako god se on deklarisao...

sofija

06.12.2011. 01:00

Je li moguce da se cjelokupna rasprava svela na podjelu komentatora na dvije strane- odbrana Zarka i ODOBRAVANJE UBISTVA i pljuvanje Zarka i BRISANJE NJEGOVOG GLUMACKOG DJELA?!Dajte ljudi, nadjite mjeru. Nikako mu se ne moze PRAVDATI 13hitaca ali ko smo mi da ga osudjujemo?!Pogrijesio je, strasno, to breme ce nositi dok je ziv, odsluzio je kaznu, onu zakonsku-drugu ce da odsluzuje zauvijek.To je dovoljan razlog da ostavite covjeka na miru, i da ga svi pamtimo kao jednog velikog glumca a NE ubicu

HitmanSRB

06.12.2011. 10:26

Ja sam mislio da ću ovde zateći komentare o samoj knjizi. Nije potrebno da komentarišete Lauševića pošto ga je 99.99% vas videlo samo na TV, komentarišite sadržaj knjige pa je preporučite da li je treba čitati ili ne. Opet se naš narod deli u dva tabora. Za ne poverovati, ali nas je stvarno neko prokleo još pre nekoliko vekova. Mora da ste videli kada je počinio ubistvo pa ga branite, odnosno osuđujete? Be cool.

aleksandra

06.12.2011. 13:34

@HitmanSRB - Naravno da je treba procitati i to vise puta.Najbolji nacin da provedes slobodno vreme.

KayKay

06.12.2011. 20:43

Boli me, duboko u dusi sve sto se dogodilo ovom divnom covjeku ... U mom srcu ce zauvjek ostati Zarko Lausevic jedan i jedini! Glumac koji se jednom rodio i zivi u nama zauvjek!

harley

07.12.2011. 03:14

Ne sudim niti opravdavam,ali mislim da bi vecina nas uradila isto.Knjiga me je "razbila".I ja se javljam da odrobijam tvoj jedan dan,to ce biti ukupno tri jer sam dva odrobijao sa tobom dok sam citao knjigu.

Ina

07.12.2011. 06:12

Nalazim se u Americi , verujem da je knjiga bestseler, po video snimku oseca se u glasu njegova griza savesti ali zivot ide dalje, Zarko je ziva legenda , neki od nas imaju velike uspone i padove, znam po sebi nakon zidova i kada nemas slobodu plus savest koja te grize za ceo zivot To je borba sa samim sobom. Svi mi mozemo reci da nam je zao zbog svega ali da li je to bila sudbina ili sta vec?Volela bih kada bih knjigu mogla naruciti preko neta za Ameriku. Hvala mu i Bog da ga cuva

Jelena

08.12.2011. 01:37

Upravo pročitah i završne reči knjige....ne spava mi se....razmišljam o svemu pročitanom...baš (mi) je teško.....i sve vreme provedenog čitajući, kao da sam mogla da mu čujem glas kako priča svoju potresnu priču... Volela bih da je tamo negde dobro sada....Strašno bih volela da ga i dalje možemo videti na sceni...velikom platnu i dalje izuzetnog, divnog i neprevaziđenog......i još samo ovo......i ja se javljam da odrobijam makar jedan tvoj dan Žarko....

Vladuchoy

12.12.2011. 14:33

Znam samo da jedna glumacka gromada,jedan filmski golijat a naposletku obichan covek,odsluzio to sto je drustvo odredilo kao kaznu, da se nadam da ce se opet vratiti onome sto radi najbolje a to j gluma!Sa ovim strahotama koje je preziveo pre svega boreci se sam sa sobom a to je najtezi deo borbe svakog coveka,uspeti da nadje i dobije oprost sam od sebe!Zelim mu svu srecu,zaceljenje duse i mir u daljem kako zivotu tako i krijeri glumackoj kjizevnoj nebitno!

Andjelija

13.12.2011. 02:56

Kao devojcica bila sam jako ljuta na svoju mamu.To je dugo trajalo.Zelela sam da sam godiste svoje mame, '60,a da je ona moje.Onda sam zamisljala da bih upoznala njega,Zarka,tako sto bih i ja upisala glumu i na neki magicni nacin promenila njegovu sudbinu..Nisam imala vise od 7 god,mozda.Posebno se osecam i dalje dok gledam neki fim,a o osecanju vezano za knjigu...Nisam je jos uvek procitala..Razvlacim je, da bi duze trajala..I zelim da kroz svaku recenicu,cujem taj glas.I zelim da ovo procitas.

Sinisa Radenovic

13.12.2011. 09:50

Svaki komentar je suvisan .Sve sto bih mogao da kazem da me odavno nijedna izjava nije toliko dotakla kao ova i sam život našeg velikog umetnika . I zar je bitno odakle je dosao .Bitno je da znamo da je nas i niokme ga nedam jer zaista treba ljuborno da ga cuvamo .Jer takva velicina radja se jednom u sto godina??.

Tanja Radenovic

13.12.2011. 20:06

da je napisao rec vise bilo bi suvisno,da je rec manje ostao bi nedorecen.ne znam zasto ljudi ne shvataju da ovu knjigu ne prodaju korice i slika,.ne znam zasto ljudi misle da imaju pravo da ga osudujui pritom se pravdaju da je ubio decu.svako ko ima 18 god.trebalo bi da moze sam da rasuduje sta je dobro,a sta ne,sta sme,a sta ne.to je i sa ovim momcima slucaj.kako nas narod kaze:ko se maca lati od njega i strada.

Marija Jovanovic

17.12.2011. 01:00

Ko ne zeli da razume,nek ni ne cita..Ova knjiga nije namenjena onima koji ne umeju da citaju ili pak procitaju 2 strane..Ne radi se o jeftinoj reklami!!!Sta je trebalo da uradi a sta ne,na kraju krajeva nije ni bitno.Reci poput 'ja to ne bih uradio nikad"-zadrzite za sebeKo se imalo razume u psihologiju znace sta je "AFEKAT"Samo on i njegova dusa znaju kako zivi.Knjigu preporucujem svim "LJUDIMA"!!

Marija

04.04.2012. 01:30

@Marija Jovanovic - Od svih ovih komentara,samo sam se na vasem zadrzala.Iz razloga sto prvo kazete: 'Sta je trebalo da uradi a sta ne, na kraju krajeva nije ni bitno'. Dok kasnije jasno pravite razliku o Ljudima koji podrzavaju ili ne podrzavaju, to sto ste naveli. Vi ste tu da procitate knjigu i da kazete da li je dobra ili ne. A Moza biste imali pravo za ovaj komentar, da ste bili u slicnoj situaciji ili pak da su zrtve neko od vasih bliznjih.Sto po svemu sudeci iz vaseg komentara,nije ni jedno ni drugo slucaj.

Amaranth

18.12.2011. 17:40

On je bio i vise od glumcak,zao mi je iako ga nikad nisam poznavala ali kao da je bio meni blizak. Mnogo me je pogodilo,zasluzuje da bar u zivotu bude srecan na minut ako ne i vise ali to sto je u njemu nikada se nece odstraniti.Nemam komentar,svaka rec je suvisna,do suza me je snimak doveo..

Jelena Ns

21.12.2011. 16:10

Javljam se i ja da odrobijam koliko treba! Zarko, molim te...nije ni ovo najveci zlocin na svetu...seti se Vajlda.....Neka ti sa ovom knjigom iscili sva nesreca koju zivis, udahni duboko i kreni ispocetka...Neka prica sta ko hoce, svetu nikada ugoditi. Volim tvoju dusu.

nadezda 60 godina

24.12.2011. 13:57

za 50 godina otkako sam procitala prvu knjigu nisam naisla na nesto slicno.Cast svim velikanima nase i svetske knjizevnosti ali na takav naboj u svakoj reci i recenici.......Svaka receninca, i ona prosta, od samo dve reci, citav je roman.-moj brak se raspada.- Bez opisa, bez objasnjenja, bez panike ili patosa, govori sve.Da se miri sa sudbinom, da nesreca nikad ne dolazi sama,da se drugo nije moglo ni ocekivati...Hvala ti Zarko. Hvala sto postojis i sto trajes uprkos svemu.

kriss

25.12.2011. 15:23

Knjiga je savrsena....samo je prica jako tuzna....U sustini ja ga razumem to je samoodbrana i on je pravi covek jer oseca toliku krivicu i kajanje...veliki pozdrav

aafdsfa

27.12.2011. 10:59

Ako je istina da je optuženi ispalio 13 metaka onda se postavlja logično pitanje zbog čega je morao da puca i na onog što mu napao brata? Da li je moguće da je taj koji mu je napao brata nije reagovao na toliko pucnjeva i da je nastavio napad na njegovog brata i da li je taj napad na njegovog brata mogao imati smrtan ishod?

lili

15.01.2012. 16:37

Knjigu jos nisam procitala, da sam u Srbiji sigurno bi. Ovako samo mogu da kazem da se osecam kao da jesam. Da se u njegovom pogledu, izgledu i odluci da zivi kako zivi vidi patnja i isposnistvo. Ne opravdava se zlocin nicim, ali nekome nije dovoljan ni zatvor ni kazna, Zarku je dovoljna njegova savest. Volimo te Zarko, vecina nas i nek te nase pozitivne misli vrate nama. Svako nosi svoju bol....ti svoju ponesi sa sobom od danas samo u knjizi.......

valentina andric

24.07.2012. 20:05

Sta god se desilo imajte veru u Boga i u bolje sutra.Vasa prica me dovodi do suza...zelim vam da krenete sve iz pocetka u cemu ce vam nadam se pomoci i usmeriti vas na pravi put ako odslusate na youtubu ''Gospod govori coveku''.Svi smo mi gresnici,i svi imamo priliku da okajemo svoje grehe.Postom,redovnim liturgijama,pridrzavanjem 10 Bozijih zapovesti i VEROM u to da ce te uspeti,uspecete da okajete svoje grehe.Glavu gore i samo napred! Od srca vam to zelim...

зорка

17.02.2014. 09:31

Тешко издржива, Тежина погледа Жарковог !!!!