NOVI SAD - Ima dece na čijim licima se još u tom, detinjem uzrastu vidi šta će biti kad odrastu.
Ova teorija pesnika Pera Zupca, prijatelja i vrsnog poznavaoca dece, potvrdila se odavno, a toj porodici u kojoj je svaki član **čudo od deteta** pripada i petnaestogodišnja Novosađanka Višnja Petrović. Glumica. Istinska. I, to od svoje šeste godine.
Pre nego što je znala da čita i piše. Dve godine kasnije, postala je član Kruševačkog pozorišta, a sa 12 i prvakinja ovog teatra. Karijeru započetu u Lazarevoj prestonici ova čudesna devojčica nastavila je da gradi na sceni Pozorišta mladih u Novom Sadu, gde se sa porodicom preselila, ali i na daskama Talijinih hramova u drugim gradovima Srbije i Vojvodine.

VIDELA DAR
O TOME, kako je počelo, za **Novosti**, govori Višnjin otac Momir:
- Još u kruševačkom vrtiću **Labud** vaspitačica Lepa Milivojević uočila je glumački dar koji je naprosto isijavao iz nje. Ona je podstakla Višnjinu želju da postane glumica, i ona je sa šest godina odigrala svoju prvu i to, naslovnu ulogu u predstavi **Deda Led iz frižidera**, koju je specijalno za nju napisao sada pokojni upravnik tamošnjeg Kulturnog centra Rade Savić.
Naočita, vragolanka, na prvi pogled nemirnog oka, Višnja do najsitnijih detalja nadopunjuje svoju glumačku sagu:
- Otišla sam na audiciju u čuvenu školu govora i glume, koju je vodio Rade Savić, i samo posle desetominutnog izlaganja dobila sam diplomu ovog glumačkog rasadnika. Tu se, inače, uči četiri godine, a istu školu završili su mnogi poznati glumci, poput Sergeja Trifunovića, Vojina Ćetkovića, Nataše Šolak, Nataše Marković...
Mala Višnja postala je velika glumica. Predstave u kojima je igrala punile su pozorišne sale, a ovacije i priznanja bili su njena **lična karta** festivalskih gostovanja. Postala je specijalista za monodrame. Svoju prvu monodramu izgovorila je sa deset godina - komediju **Matorci** Karla Minića, u režiji Milanke Milosavljević, koja joj je i donela status profesionalca u Kruševačkom pozorištu.
Melodramu u trajanju od sat i po vremena naučila je **bez greške**, za samo jednu noć. Do sada je prestavu **Matorci** odigrala 150 puta, a komediju je videlo 200.000 ljudi.

UVEK OVACIJE
SVAKA predstava završi se burnim aplauzima, gromoglasnim ovacijama... Glumicu iznose na rukama... Dive se njenoj fantastičnoj sposobnosti, retkom daru da u komadu predstavi 20 likova, izgovornih sa 20 različitih glasova: meko, duboko, baršunasto, grubo... Neprestano je u pokretu, igra, peva, recituje...
U Kruševačkom teatru imala je 15 premijera, najdraža je **Pacolovac** u kojoj je igrala sa Lanetom Gutovićem i Katarinom Žutić. Do sada je odigrala 1.500 predstava, ponekad i po tri dnevno, i ta treća je, kako kaže uvek najbolja.
Višnja ima ogromnu energiju maratonca: otac Momir kaže da se po tome **dala** na dedu. Porede je sa velikim imenima: za Rašu Popova ona je druga Žanka Stokić, LJubivoje Ršumović vidi u njoj Miru Stupicu, a pokojnom Anastasu Pešiću nalikovala je LJubinki Bobić.
Vukovac u osnovnoj školi, Višnja Petrović zbog glumačkih obaveza, sada pauzira. Srednju školu završiće vanredno, a potom planira da stekne diplomu glumačke akademije.

DA NE BUDE DOSADNO
VIŠNJA Petrović voli da improvizuje, zbog čega je zovu: **Evo, drugi Zoran Radmilović**. Čini to vešto, a ima za to i svoju teoriju:
- Taman posla da jednu predstavu koju igram 30 puta uvek isto glumim?! Bilo bi dosadno i meni i mojim gledaocima. Prošaram očima po publici, vidim sve generacije su na broju, onda tekst prilagodim podneblju scene na kojoj gostujem...

TREMA
SESTRA Dragana (19) je po mišljenju oca Momira i mame Zorice,
još talentovanija od Višnje. Ali, ima tremu, što je mlađoj Višnji potpuno nepoznat osećaj.