Čekajući u redu izgubio vreme: Željko pokušao da sklopi ugovor o olakšici za dugovanje sa Infostanom, oni ga odbili uz jedno obrazloženje

G. NOVAKOVIĆ

27. 11. 2019. u 09:55

Sugrađani olakšice mogu da dobiju samo za tekuće obaveze starije od tri meseca

Чекајући у реду изгубио време: Жељко покушао да склопи уговор о олакшици за дуговање са Инфостаном, они га одбили уз једно образложење

Mnogim dužnicima zahtevi odbijeni jer ne ispunjavaju uslove Foto M. Labudović

ZBOG neplaćenih računa za komunalije od juna ove godine sugrađanin Željko Simić sa Novog Beograda pokušao je da sklopi ugovor sa JKP "Infostan tehnologije" za reprogram dugovanja. Međutim, on je odbijen, uz obrazloženje da se ova olakšica ne važi za one koji duguju od tog meseca pa nadalje. Ipak, iz preduzeća za objedinjenu naplatu to demantuju i napominju da reprogram mogu da zaključe korisnici koji duguju više od tri meseca, a za koje nije pokrenut postupak prinudne naplate.

U novobeogradskoj ekspozituri "Infostana", našem sagovorniku je usmeno i nezvanično rečeno da je čekajući u redu izgubio vreme. Njegov zahtev je odbijen jer dugovanja od 1. juna ne ulaze u proceduru otplate zaostalih obaveza na rate.

- Priznajem da nisam redovan platiša, tako su mi se i sada nakupili računi za "Infostan" - iskren je Simić. - Hteo sam da zaključim ugovor o otplati duga na šest ili tri meseca. U ekspozituri su mi rekli da ima mnogo slučajeva koji su odbijeni, jer očigledno obaveštenje o reprogramu nije ispravno.

Ipak, ove navode iz preduzeća za objedinjenu naplatu demantuju. Istina je da u reprogram dugovanja ne mogu da uđu samo korisnici koji su dužni tri meseca od početka akcije. To znači da za one koji nisu platili obaveze za jul, avgust i septembar otplata na rate - nije opcija.

- Zaključkom je propisano da reprogram mogu da zaključe korisnici koji duguju više od tri meseca, a za koje nije pokrenut postupak prinudne naplate - navode u "Infostanu". - To praktično znači da Ugovorom o priznanju duga mogu biti obuhvaćene neutužene tekuće obaveze koje dospevaju na naplatu do 31. jula 2019. godine. U trenutku započinjanja akcije reprograma, tekuće obaveze starije od tri meseca, za koje nije pokrenut postupak prinudne naplate, jesu neizmirene obaveze zaključno sa računom za mesec jun 2019. godine, koje, još jednom ističemo, dospevaju na naplatu do 31. jula 2019. godine.

Kako su nam rekli u preduzeću, analiza koju su radili pokazala je da ima mnogo korisnika koji imaju dugovanja iz ranijih godina, a istovremeno redovno izmiruju tekuće obaveze. Ipak, zbog duga oni ne mogu ostvariti popust i pogodnosti pri plaćanju. Akcija reprograma prvenstveno se sprovodi zbog ovakvih slučajeva.

OPOMENE U DECEMBRU

JKP "Infostan tehnologije" kvartalno šalje opomene i tužbe zbog dugovanja. U decembru sledi naredni talas.

- Preduzeće kroz redovnu poslovnu aktivnost, pre pokretanja postupka prinudne naplate, opominje korisnike za neizmirene tekuće obaveze, dajući dodatni rok za plaćanje dospelih, a neizmirenih obaveza - rekli su u "Infostanu". - Podsećamo da svakog meseca na računu objedinjene naplate korisnici imaju uvid o svim dugovanjima, te su na taj način precizno informisani o neizmirenim obavezama.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Milorad

27.11.2019. 10:50

Info stan je najveća pljačka građana.Zbog info stana ću da prodam stan i kupim kuću.

Marko

27.11.2019. 11:23

INFOSTAN treba ukinuti, jer nezakonitim knjiženjem godinama pljačka gradjane, a sada je u dilu sa javnim uterivačima dugova. Simptomatično je da nijedna ":opoziciona" stranka to i ne pominje!

Глас разума

29.11.2019. 15:22

Увек сам се питао какви су то људи када не плаћају редовно своје обавезе. Никада себи нисам дозволио такав луксуз јер немам паре да плаћам камате ни не дај Боже извршиоце. Благо онима који имају и ја им на томе честитам.