Šverc u prestoničkom gradskom prevozu suzbija 200 kontrolora

S. B. Milošević

23. 09. 2019. u 14:22

U "Bus plusu" nepromenjen broj radnika za proveru karata, zasada nema pojačane kontrole. Neće zapošljavati nove kolege dok imaju ista ovlašćenja

Шверц у престоничком градском превозу сузбија 200 контролора

Ekipu za proveru karata u prevozu čine od dva do tri kontrolora / Foto N. Fifić

DA će Grad raditi na poboljšanju naplate karata s početkom školske godine, najvljivali su letos gradski čelnici. Pošto je zbog švercera gradska kasa svakog meseca siromašnija najmanje za 750 miliona dinara, rečeno je da će kontrole biti obimnije i učestalije. Ipak, broj kontrolora se zasad neće povećavati, a kao i ranije, švercere "češlja" 200 kontrolora. I dok neki Beograđani tvrde da im zaposleni u "Bus plusu" traže kartu često, neki kažu da kontrolu nigde nisu videli.

- Kontrole u tramvajima koji saobraćaju na Novom Beogradu ima svakog dana - priča Sanja T. - Nekad i tri puta uđu u isto vozilo dok iz Jurija Gagarina stigne do Savskog mosta.

I dok Novobeograđanka tvrdi da karticu "Bus plusa" vadi i po nekoliko puta kako bi dokazala da ima markicu, Mirijevci koji se voze linijom 27E tvrde da kontrolu nisu videli danima.

Iz Sekretarijata za javni prevoz kažu da kontrolu karata obavljaju svakodnevno, s tim da u dane vikenda radi manji broj kontrolora.

- Važećim ugovorom, kojim su između ostalih povereni i poslovi kontrole voznih isprava, definisano je da je za svakodnevne kontrole potrebno obezbediti minimalno 200 kontrolora. Trenutno je 250 zaposlenih kontrolora voznih isprava. Radnim danima na radu se nalazi između 200 i 210 kontrolora, koji rade u ekipama koje čine dva ili tri zaposlena - kažu iz Sekretarijata.

Na pitanje "Novosti" da li je u planu zapošljavanje još ljudi u sistemu kontrole kako bi se poboljšala naplata krata, odgovaraju da se ne planira povećanje broja kontrolora s obzirom na ovlašćenja koja oni trenutno imaju.

- Nastoji se da se primene mere koje će dovesti do povećanja prihoda od naplate karata, pre svega od kategorije zaposlenih, s obzirom na to da oni imaju pravo na naknadu troškova za dolazak i odlazak sa rada, u skladu sa zakonom, odnosno plaćanje usluge prevoza je obaveza poslodavca - kazali su iz Sekretarijata.

Rečeno je i da će s nabavkom 240 novih autobusa Grad imati osnova da sugrađanima traži da plate prevoz, jer više neće imati izgovore poput: "Što da plaćam kartu kad se vozimo u krševima".

Ipak, do kraja decembra, prema podacima Sekretarijata, u inventaru GSP biće 892 autobusa, od čega 244 nova autobusa, koja su nabavljena u 2019. godini. To je 27,35 odsto celokupnog voznog parka, a prosečna starost vozila biće 6,98 godina (sada je 9,66).

To znači da će se sugrađani na nekim linijama i dalje klackati u krševima, koji ne poštuju polaske, žaleći što su davali novac za mesečnu markicu.

GODIŠNjE GUBE DEVET MILIJARDI

ZAMENIK gradonačelnika Goran Vesić izneo je letos podatak da je tokom 2018. broj zaposlenih u Beogradu bio 717.998 lica, dok je od navedenog broja samo njih 114.429 kupovalo pretplatne karte za prevoz, iako, prema istraživanjima, javni prevoz koristi oko 47,9 odsto korisnika.

- To znači da oko 250.000 zaposlenih koristi prevoz, a ne plaća kartu, usled čega Grad gubi minimalno 750 miliona dinara mesečno, ili skoro devet milijardi dinara godišnje. Ukoliko bi se broj kupljenih karata povećao samo za 100.000, od novonaplaćenog prihoda svake godine bi moglo da se kupi oko 180 novih autobusa - naveo je Vesić.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

Sandra

23.09.2019. 14:46

Kada kontrolori naiđu na nekoga bez karte samo prođu pored njega jer neće da ulaze u sukob. Inače GSP gubi od naplate karata ne zbog šverca već zbog velikih beneficija koje daje penzionerima i deci koja se školuju. Oni su i najbrojnija populacija koja koristi javni prevoz.

Niko

23.09.2019. 16:20

Kada naplate karte i nacionalnim manjinama onda ce biti para za sve, mesecna karta treba da bude 2000 dinara i svi bi je kupovalu.. A pojedinacna karta 30dinara..

Гојко

23.09.2019. 16:44

Priča mi rođaka,koja radi na fakultetu,da u londonskom gradskom saobraćaju nema šverca,jer putnik ima čipovanu kartu koju prilikom ulaska prinese tabli na očitavanje i ukoliko ima kredita skida mu se određeni deo,ako nema ne može da se vozi.I u hotelskom liftu dobija čip koji je bez ikakvog pritiskanja vozi na određeni sprat,a ko ga nema,lift ne kreće....

Deyan X

23.09.2019. 17:36

Da bi imali prevoz, prevoz mora da se plati. Ja redovno provlacim karticu,ljudi me gledaju sa cudjenjem. Treba da se pojaca kontrola. Nije tolko tesko biti fin i normalan.

djordje petrovic

23.09.2019. 23:08

@Deyan X - Ako imam platu 5000 dinara i platim prevoz 5000 dinara u drzavni proracun ce uci 5000 dinara +20% PDV. Ako imam platu 5000 dinara i idem peske, a potrosim sve pare u supermarketu u drzavni proracun ulazi 20%pdv + glavnica koja ce se visestruko oplodjavati do god je u opticaju. Zakljucak, putovao autobusom ili isao peske, platio ne platio, ako na kraju potrosim 5000 dinara i to bude oporezovano, izadje na isto. Stim sto je bolje novac da kruzi nego direktnom taksom u budzet.

Ja

23.09.2019. 21:56

Sustina je da ljudi koji koriste prevoz plate a ne da placaju svi koji rade a recimo idu kolima .... a to moze da se postigne samo kroz pricu jedan bus jedan kontrolor u njemu kao nekad .... i tu se svaka prica zavrsava sve ostalo je top za sverc ... vidis kontrolu izadjes prosetas ako bas zuris otkucas kartu . Kad ljudima kazes kasnim usla kontrola svi imaju razumevanje nekako normalno postalo da ces da izadjes i sacekas sledeci bus bez njih .

лаку ноћ, памети

24.09.2019. 19:29

Имам повластицу и неретко будем једини који покаже карту од десетак људи око мене. Неки се не осврну на контролора, неки нешто причају, неки се ваде на разне разлоге, омладина (скупо обучена, са скупим телефонима) и не хаје, неко је стар, неко има дете, неко је МУПовац, неко из БИЕ ... Углавном, један од десет плаћа превоз.