DAVNE 1934. godine otvoren je prvi drumski most u Beogradu, koji je spojio dve obale Save. Bio je to Most kralja Aleksandra.

Doduše, pre njega je u Beogradu postojao još jedan most, otvoren još 1884. godine, a to je Železnički most koji i danas postoji. Pa ipak, ta građevina nije mogla da posluži ni pešacima ni zapregama, a potom motornim vozilima. Zato ga Beograđani nisu doživljavali na isti način.

Preko Železničkog mosta mogli su da dosegnu Zemun, dakle išli su u inostranstvo, odnosno Austrougarsku, a vlasništvo nad tom građevinom pripadalo je po pola obema državama. I Srbiji i Austrougarskoj. Tako je bilo do okončanja Prvog svetskog rata.

Zato je Aleksandrov most bio pravo otkrovenje za stanovnike glavnog grada. Kada je izgrađen obe obale Save su uveliko bile u sastavu jedne države. Zvali su ga i Lančani, kao i Zemunski most, upravo zbog njegovog atraktivnog izgleda.

PROČITAJTE JOŠ - Beogradske priče: Zašto nema ajkula na Tašmajdanu

Prvi snimak govori o početnim radovima, pre nego što je izgradnja mosta započeta. Pogled posmatrača vodi ka Brankovoj ulici, koja je morala da bude adaptirana i proširena, a mnoge zgrade u priobalju srušene, kako bi saobraćajnica koja je povezivala most sa Zelenim vencem mogla da bude napravljena.

Neke od zgrada prepoznatljive su i danas, i stoje uporno posle nepunog veka tamo gde su ih građevinari i postavili. Druge, dabome, nisu podnele udare urbanista i bombardovanja.


TRAMVAJ

TOKOM 1935. godine preko Mosta viteškog kralja Aleksandra (kako mu je bilo puno ime) prelazi i tramvaj koji povezuje Beograd i Zemun.