EFIKASNIJA metoda krpljenja udarnih rupa na prestoničkim saobraćajnicama, koja je zaživela pre desetak dana u JKP "Beograd put", prema sudu sugrađana, nije se dobro pokazala. Asfalt je hrapaviji na delu gde je masa postavljena, te se vozači brinu da je sanacija kratkoročna. Ipak, iz preduzeća iz kog je nova metoda potekla ističu da su pritužbe neosnovane i da se zahvaljujući njenoj primeni krpi čak 130 rupa dnevno!

Novi način saniranja oštećenja podrazumeva upotrebu samougradivog, tvrdolivenog asfalta, koji ne zahteva ugradnju asfaltne mešavine valjanjem. Na taj način, između ostalog, skraćuje se vreme prekida saobraćaja.


PROČITAJTE JOŠ - Putari zaboravili da zakrpe rupu

- Kritike sugrađana nisu opravdane, zato što su površinski izgled, kao i sastav asfaltne mase u skladu sa svim zahtevanim tehničkim karakteristikama - kažu u "Beograd putu". - Tokom ovog prvog perioda primene metoda se pokazala izvanredno. U relativno kratkom periodu od početka korišćenja efikasno je sanirano 1.600 udarnih rupa, odnosno 187 ulica.

Iako je reč o inovativnom pristupu, kojim se može pohvaliti samo ovo gradsko komunalno preduzeće, sugrađani su začuđeni zašto nema dodatnih slojeva preko mase. Kako objašnjavaju iz "Beograd puta", nije u planu da se preko zakrpljenih rupa dodaju slojevi da bi površina bila ravnija.

- Cilj saniranja udarnih rupa jeste osposobljavanje saobraćajnice za normalno funkcionisanje u predviđenom režimu saobraćaja. Saniranjem udarne rupe se postiže ravnost dela koji je saniran. Ravnost između ostalih tehničkih karakteristika kompletne saobraćajnice će biti postignuta njenom planiranom rekonstrukcijom - napominju iz preduzeća.

Podsetimo, novom metodom saniranja oštećenja na asfaltnim kolovozima planirano je da se do 1. septembra reši 70 odsto problema na ulicama.

PROČITAJTE JOŠ - NESVAKIDAŠNjI PROTEST MEŠTANA: Na rupama puta zasadili cveće! (FOTO)

RADE TOKOM NOĆNIH ČASOVA

PUTARI sanaciju obavljaju u noćnim satima, kako se ne bi ometao saobraćaj.

Iz "Beograd puta" napominju da je svako saniranje oštećenja privremena mera, koja treba da osigura bezbedno odvijanje saobraćaja dok ulica ne bude obuhvaćena planom rekonstrukcije.