NA drugoj sednici Radne grupe za realizaciju projekta izgradnje beogradskog metroa, u Vladi Srbije odlučeno je da se prethodna studija opravdanosti sa generalnim projektom, koju je uradila firma "Ežis", uputi Republičkoj revizionoj komisiji, kao i da se izabere finansijski savetnik koji će za Vladinu radnu grupu uraditi finansijsku i ekonomsku analizu projekta izgradnje beogradskog metroa.

Ministar finansija Siniša Mali izjavio je juče da su javne finansije dobre, i da Srbija ima mogućnost da obezbedi novac za izgradnju metroa.

- Videćemo kako izgleda predstudija. Odmah nakon toga donećemo odluku ko će da radi studiju izvodljivosti zajedno s detaljnim projektom. To neka traje narednih godinu dana. Paralelno s tim rešićemo i strukturu investiranja tog projekta - rekao je Mali.

Prema njegovim rečima, realno je da do kraja naredne godine počne realizacija tog velikog projekta i ispuni dato obećanje. Prošle nedelje je, navodi, imao odvojene sastanke i s francuskim i s kineskim kompanijama koje su izrazile želju da finansiraju ovaj projekat.

Pročitajte još: Radojičić: Metro počinje da se gradi 2020. godine, kupujemo još 100 autobusa za GSP i 10 saniteta za domove zdravlja

Osim Mihajlovićeve, ministra Siniše Malog i ostalih članova, sastanku Radne grupe prisustvovali su i gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, predstavnici kineske kompanije "Pauer Čajna" i francuske kompanije "Ežis".

PREDSTAVLjENE LINIJE

NA sastanku su predstavljene linija 1 metroa, koja bi se protezala od Železnika do Mirijeva (dužine 21,3 km), čija je procenjena vrednost 2,33 milijarde evra, i linija 2 od Zemuna do Mirijeva (dužine 19,2 km), čija je procenjena vrednost 2,07 milijardi evra.

Prema ovom predlogu, ukrštanje ovih linija predviđeno je na Savskom trgu, kod zgrade nekadašnje Glavne železničke stanice.