Naplata ulaska u centar grada?

S. B. MILOŠEVIĆ

28. 05. 2019. u 19:02

Raspisan javni tender za studiju o tarifiranju pristupa najužoj gradskoj zoni. Traži se model upravljanja zastojima i tehnologija koja to omogućava. Sve bazirano na razvoju saobraćaja do 2033.

Наплата уласка у центар града?

Foto K. Mihajlović

SEKRETARIJAT za saobraćaj raspisao je javnu nabavku za izradu studije "Upravljanje saobraćajem u Beogradu kroz model tarifiranja pristupa centralnoj zoni".

Ugledajući se na London, Singapur, Milano i druge gradove, jedno od rešenja za kolaps u gradu čelnici vide u naplati ulaska u centar.

- Sa naglim porastom broja vozila u poslednjih nekoliko decenija javljaju se zagušenja u saobraćaju, posebno u užim centralnim zonama. Posledice su mnogobrojne i ogledaju se u velikom povećanju vremena putovanja, vremenskih gubitaka, potrošnje goriva, zauzetosti površina vozilima, smanjenoj bezbednosti saobraćaja, emisiji štetnih gasova - navodi se u dokumentaciji tendera koji će biti otvoren 26. juna.

Mnogi gradovi u svetu su problem rešili korišćenjem nekog od modela upravljanja saobraćajnim zahtevima, odnosno uvođenjem naplate zagušenja.

Izabrani ponuđač imaće 180 dana da analizira iskustva iz prakse gradova koji primenjuju upravljanje zagušenjima, ali i da anketira građane šta misle o naplati ulaska u centar. Trebalo bi i da predlože odgovarajući model i politiku upravljanja zagušenjima, ali i da ponude tehnologiju kojom bi to moglo da se uradi.

Odabrani stručnjaci takođe bi trebalo da definišu zone u okviru koje bi se upravljalo zastojima. Od njih se zahteva i da urade saobraćajnu analizu, odnosno da uvide kako bi uvođenje naplate za ulazak u centar uticalo na saobraćaj u okviru zone i van nje, odnosno po njenom obodu. Trebalo bi uraditi i finansijsku analizu priloženog modela, kao i analizu pravnog okvira za implementaciju ove ideje.

Velike saobraćajne gužve u Beogradu / P. Milošević

Saobraćajni stručnjaci napominju da se tražena studija bazira na Smart planu razvoja saobraćaja do 2033. Odnosno, će do tada Beograd imati urađene najbitnije putne pravce poput Unutrašnjeg magistralnog prstena, četiri linije BG voza i dve linije metroa. Napominju da se ne može razmišnjati o naplati ulaza u centar ako se građanima ne ponude alternativni pravci, poput tunela Savska - Dunavska padina koji je tek u planu izgradnje. Prestonica te alternative nema, te su svi prinuđeni da idu kroz centar. Nemoguće je i da se svi preorijentišu na javni prevoz, jer onda sistem ne bi mogao da funkcioniše.



PAPRENE KAZNE STARTOVALE

U PRESTONICI su u ponedeljak zvanično počele da se primenjuju uvećane kazne za nepropisno parkiranje, kretanje i zadržavanje vozila na tramvajskim šinama, pešačkom prelazu, u parkovima i pešačkim zonama povećane čak pet puta. Novim merama kazna za bahato ostavljanje automobila u zoni trga ili pjacete iznosi 25.000 dinara. Za parking na zelenoj površini u okolini stambenih zgrada, vlasnik vozila biće kažnjen sa 5.000 dinara.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (33)

Nina

28.05.2019. 19:29

Mi smo retardirana nacija. Pa imate li u čemu drugom da se ugledate na London, Singapur, Milano...?

Gradimir Radivojević

28.05.2019. 19:30

Da, ali svi veliki gradovi u svetu su uradili putne prstenove u više zona oko gradova, a mi ajde da naplatimo, a vozači neka se snalaze !

zaliv.net

28.05.2019. 21:20

@Gradimir Radivojević - Prica se o ulazu u grad a ne o prolazu pored njega...."prstenovi" oko Beograda postoje

Banaćanin

28.05.2019. 22:32

@Gradimir Radivojević - "zaliv.net" Delimično postoji prsten, ako ideš iz pravca Niša za Zagreb ili Suboticu. A štaćemo mi iz pravca Banata? Most preko Dunava kod Vinče je planiran još pre 30 godina, ali preče je da se ruši stari Savski most i premešta ili da se postave tranvajske šine preko mosta na Adi, nego da se završi obilaznica od auto puta do Dunava kod Vinče i spoji sa Banatom i dalje sa Rumunijom.

Viktor

28.05.2019. 19:37

Je l' moze ova vlast da resi bilo koji problem drugacije nego lupanjem naroda po dzepu? Kakve veze mi, najsiromasniji stanovnici Evrope, imamo sa najbogatijim gradovima a la London, Milano, Singapur? Izvol'te izgradite metro pa nece biti guzvi.

Mrki

28.05.2019. 19:37

Beograđani se od Surčina do Bubanj-potoka voze besplatno. Dva miliona ljudi služi se auto-putem a ne plaća ništa. To bre nigde nema, a pezionerima skidate penzije!

Саша

28.05.2019. 20:57

@Mrki - Не возе се само Београђани, него и сви остали.

bilo je lepše nekada.

28.05.2019. 22:04

@Mrki - to nikada nije bio autoput niti će biti. brzina ograničena na 80. i špicevima se mili 20 na sat. napraviti okretnicu a vratiti stare ulice i ukinuti autoput.

Александар

29.05.2019. 00:20

@Mrki - А ко мислиш да је платио за изградњу тог ауто-пута? Порески обвезници, наравно.

resenja

28.05.2019. 19:42

Prvo i osnovno - decentralizacija zemlje, tj. ravnomeran razvoj svih delova radi smanjenja doseljavanja u velike centre. Paralelno sa tim izgradnja metroa i podzemnih garaza. To je pravi put. Hoce li se krenuti njime? Naravno da nece. Pozdrav.

Goran

28.05.2019. 19:46

Imam i ja jedan predlog za moje Čačane. Da se ulazak u Čačak naplaćuje isključivo vozilima sa BG tablicama.

Wertz

28.05.2019. 23:31

@Goran - @ "Goran": Што скупље - то боље, пошто вас Чачана ионако има много више у Београду него у том Чачку.

Milan

28.05.2019. 21:01

Ulaz u centar Stockholma kosta od 1,5 do 3,5€ u spicu. Da bi prosao sjevera na jug (i obratno) Svedske placas prolaz kroz Stockholm. BG nista ne izmislja samo prilagodjava EU

Vaske

28.05.2019. 22:40

@Milan - U nemackoj, na svakog nemca dodju 3 automobila...hocemo sa njima da se poredimo ?

MatijaBg

28.05.2019. 21:08

Udariti porez na Beograđane i to debelo pa te pare kroz subvencije slati u sela i varošice.Ovo se,bre,namnožilo,prava pošast!!!

krsma

29.05.2019. 07:16

@MatijaBg - Ne lupetaj,koji Beogradjani kad je nas najmanje.Sve dosljaci!Nego vrati se lepo komentarisanju Partizana!

zaliv.net

28.05.2019. 21:17

Bolje i tako nego da se svaka shusha u krntijama voza gradom i stvara guzvu...grad ce biti lepsi i bezbedniji a narod nek se seta i uziva u lepotama grada

Дејан Гачановић

28.05.2019. 22:02

Такса према броју путника, тако да ако је само један путник у возилу такса буде бар дупло већа него за рецимо четири путника у возилу (за возила Б категорије) и гужва би била бар дупло мања

Vuksha

28.05.2019. 22:29

@Дејан Гачановић - Moze. Ali dozvoliti da oni koji se voze sami, onda povezu nekoga kao neka vrsta jeftinog neoporezovanog komsijskog taksija. Ili vratiti taksi uslugu te vrste kao u vreme bombardovanja. Svi plaćaju isto.

Beogradjanin

28.05.2019. 22:27

Pitanje je sta oni smatraju centrom,koliko ja vidim uzi centar ce biti pesacka zona a Slavijom,Kneza Milosa,Decanskom,Despota Stefana,Bulevarom itd moras da prodjes da bi stigao na odrediste,zar to da placam?

ненад

28.05.2019. 23:17

студија!?ево вам студије,стави сат времена паркирањеа 10 € и довиђееа!када паркинг сервис може да дере правна лица за месечну карту(5000 дин) што не би био паркинг 10 € у центру!

Wlaya

29.05.2019. 00:18

U panicnom sam strahu sta ce nasi uceni strucnjaci da prepisu od EU ! Ovo je problem na koji je trebalo misliti pre 50 i vise godina. Prstenova oko Bg nema, pokusajte da stignete od VMA do Karaburme ! Mozda, kazem mozda, bi resenje bilo masa garaza oko kruga dvojke u kojem bi bio besplatan saobracaj elektricnim vozicima i moguc pristup taksiju. Ogranicenje vremena, na primer u blizini bolnica je destilisani kretenizam, a naplata, pa bre ljudi jedva se zivi. Mooolim Vas smislite nesto pametno :(

Александар

29.05.2019. 00:22

''Угледајући се на Лондон, Сингапур, Милано и друге градове...'' - хвала што сте ме насмејали. Жаба видела коња да се поткива...

Milorad

29.05.2019. 00:54

U centar u većini slučajeva ide ko mora, niko ne ide u tu gužvu iz zezanja.London naplaćuje ulazak u centar godinama a gužve sve veće.To je samo još jedna pljačka gradjana.

Radojko

29.05.2019. 06:27

Tako i treba, treba naterati gradjane da se voze javnim prevozom i metroom kod Vukovog spomenika.Sve linije metroa lepse obeleziti da bi gradjani mogli da znaju gde je.Mnogi beogradjani ne znaju da Beograd ima metro.

Метро

29.05.2019. 10:32

@Radojko - Метро у Београду не постоји. То што ти називаш метроом је градска железница,

Veso

29.05.2019. 06:53

Kada moze u Budvi parking da se placa 6e€ moze i u Beograd 10 €,za strance naravno...

TADIJA ZEMUN

29.05.2019. 08:46

prvo i pod hitno uvesti par-nepar radnim danima npr.pon.od 8 - petak do 18,povecati broj vozila GSP(uz manju cenu karte),a posle se dogovarajte sta dalje!!!!!!!!!

Анализа

29.05.2019. 15:53

У Београду ово има смисла исто колико и изградња скупог националног стадиона у Јакову или Вреоцима. За сваку меру у било којој области морају прво да се испуне услови. У Београду није испуњен ни један. Не постоји град на свету који наплаћује улаз аутомобилима а да истоверемено нема најмање 10 линија класичног метроа, 5.000 возила јавног градског превоза а да истовремено просечна плата грађана износи мање од 3000 евра месечно да би могли да одвоје сваког дана 3 или 5 евра за улазак у центар.

Lodzik

29.05.2019. 19:43

Ima puno logicnih resenja za koje ne treba nikakva studija. Ali sto da ne, ako moze gondola pored Brankovog mosta, nova novogosinja rasveta svake godine od septembra do maja pa moze i studija o naplati ulaska u centar . Zar nisu od centra napravili pesacku zonu, koji ulazak kolima?

Prvo i prvo

29.05.2019. 19:48

Je da se preduzeca ne mogu prijaviti na adresi stambenog vec samo poslovnog prostora a drugo je da kada se prijavljuju, ta prijava moze biti odobrena samo ako taj poslovni prostor mora imati obezbedzen minimum upola manji broj od broja zaposlenih u firmi. Npr trenutno zakon o gradjevini obavezuje investitore da grade minimum jedan parking po stanu ali sta kada neko izda taj stan firmi koja ima deset zaposlenih, gde oni parkiraju?