KONAČNO arhitektonsko rešenje Savskog trga usvojeno je u ponedeljak, 20. maja. Definitivno je određena pozicija buduće metro stanice, kao i pozicija tramvajskih šina koje će po novom rešenju ići po obodu trga. Ujedno, predviđeno je i da spomenik Stefanu Nemanji bude pomeren malo udesno, a ne da zauzima centralnu poziciju na trgu.

Pobedničko rešenje budućeg izgleda trga, koje je radio španski studio "Fenwick Iribarren Architects", nedavno je doradila odnosno urbanistički razvila beogradska firma CeSTRA. Pobedničko rešenje trebalo je da se prilagodi realnoj situaciji, što je na kraju dovelo do bitnih izmena.

Pročitajte još - Savski trg po ideji španskog autorskog tima

- Glavne promene odnose se na saobraćajno rešenje, jer je sada tačno definisan položaj buduće stanice metroa, gde će se ukrštati 1. i 2. linija lake železnice - kaže za "Novosti" glavni gradski urbanista Marko Stojčić. - Stanica će se nalaziti sa desne strane Nemanjine ulicem gledano nizbrdo. Ta tačka je geografski centar Beograda. Prema studiji koju je radila francuska firma na planu razvoja metroa, upravo to mesto izabrano je kao najbolje za ukrštanje linija.

Druga bitna promena odnosi se na postavljanje tramvajskih šina. Prvobitnim rešenjem bilo je predviđeno da šine idu po sred trga, što su mnogi stručnjaci videli kao nebezbednu opciju po pešake.

- Novim rešenjem, svi vidovi saobraćaja izmešteni su sa platoa. Odlučeno je da šine, iz pravca Savske, idu po obodu trga. Iako će biti u istoj ravni sa platoom, pešaci na ovaj način neće biti ugroženi. Sada će tu biti jedna velika površina, koja će u budućnosti uz Trg republike biti glavni gradski trg. To će biti prostor za okupljanje i organizaciju događaja - istakao je Stojčić.

Redefinisana je i pozicija spomenika Stefanu Nemanji. Prema idejnom rešenju, spomenik je trebalo da bude postavljen na ivicu stepeništa pristupnog platoa.

Pročitajte još - Savski trg - novi glavni trg srpske prestonice?

- Sada će se spomenik nalaziti na samom platou, ispred desnog krila objekta. Pošto je veliki i najvidljiviji u celom prostoru, njegovo pomeranje udesno neće remetiti izgled platoa. Ujedno, njime neće biti zaklonjen ulaz u zgradu Stare železničke stanice, odnosno vizura celog ovog objekta iz pravca Nemanjine ulice - objašnjava gradski urbanista.

DRVORED

PREMA konačnom rešenju, trg će biti i oaza zelenila. Duž celog oboda biće posađena stabla u tri reda, a u centralnom delu biće aleje sa travom i cvećem.

Iza stanične zgrade, budućeg objekta Istorijskog muzeja Srbije, biće sagrađena podzemna garaža u dve etaže, koja će imati oko 220 parking mesta. Ona će najviše koristiti posetiocima trga, muzeja, ali i bolnice "Sveti Sava".