KINESKA kompanija "Huavej" radiće na projektu upravljanja saobraćajem kako bi se povećala protočnost vozila na ulicama prestonice i poboljšalo funkcionisanje javnog prevoza. Ovo je u petak rekao zamenik gradonačelnik Goran Vesić, na potpisivanju ugovora o kupovini nova 244 niskopodna autobusa, u zgradi GSP Beograd.

- Posao je sklopljen u okviru projekta "pametnih gradova", a memorandum o saradnji potpisan je pre nekoliko dana u Kini. Posao je dobila kineska kompanija "Huavej", i u okviru njega će se raditi na upravljanju saobraćajem, kako bi se povećala protočnost vozila. Ideja je da svi autobusi javnog prevoza i tramvaji imaju svoje odašiljače koji će biti povezani direktno sa semaforima. To će omogućiti da brže prolaze semafore - pojasnio je Vesić.

Inače, Grad je juče potpisao ugovore za nabavku 70 autobusa turske kompanije BMC iz Izmira, koji će biti isporučeni u narednih 60 dana, i 174 autobusa kineske kompanije "Higer", koji bi trebalo da budu isporučeni u roku od 160 dana.

- Ukupna vrednost nabavke je 47 miliona evra, od kojih je 35 miliona za kineske i 12 miliona evra za turske autobuse. Većina tih vozila biće na ulicama Beograda do septembra. Sastali smo se i sa predstavnicima kineske kompanije "Jinlong", koja je kupila fabriku "Ikarbus". U planu je da se u njoj proizvode električni i dizel autobusi. Beograd će od njih kupiti 50 zglobnih autobusa do kraja ove godine i još 50 zglobnih i 30 električnih naredne godine. Kupovinom tih 30 električnih autobusa dobićemo još jednu "zelenu liniju", i to će biti linija 31 - pojasnio je Vesić.

PROČITAJTE I:GORAN VESIĆ: Sud poštujemo, ali žičaru nastavljamo da gradimo


Dodao je da Beograd danas izdvaja 24 milijarde dinara za gradski prevoz, a da od karata naplati samo sedam milijardi dinara godišnje. kako kaže, nije normalno ni da se 16 milijardi dinara godišnje direktno iz budžeta daje za subvencije za GSP. Mesečno se proda 114.000 mesečnih karata, a Beograd ima više od 700.000 zaposlenih. Kada bi samo 100.000 ljudi počelo da kupuje mesečne karte, svake godine bi od tog prihoda moglo da bude kupljeno 168 novih autobusa.

Detalj sa potpisivanja ugovora o kupovini vozila


NABAVKA JE SPAS

V. D. direktora GSP "Beograd" Radiša Momčilović rekao je da kupovina novih autobusa ima strateški značaj za GSP.

- Ovim se stvaraju uslovi da GSP ostvaruje znatno više kilometara u saobraćaju i time veći prihod. Podsećam, GSP od 1. januara ima novi model ugovora sa Gradom, po kome naš prihod isključivo zavisi od broja ostvarenih kilometara u saobraćaju.