Prosečna starost prestoničkih liftova 41 godina
24. 04. 2019. u 22:15
Stanari višespratnica neretko prinuđeni danima da idu pešice kroz zgradu zbog kvarova na dizalicama. Od "staža" mehanizma zavisi i brzina otklanjanja problema
Lift u Gandijevoj 154 na Novom Beogradu Foto P. Mitić
NESREĆNI slučaj Milana K. (60), koji je u nedelju preminuo na stepeništu solitera u Gandijevoj ulici 154 na Novom Beogradu, između petog i šestog sprata, otvorio je pitanje ažurnosti majstora Javno-komunalnog preduzeća "Gradsko stambeno", zaduženog za otklanjanje kvarova na liftovima. Kako su posvedočile mnogobrojne komšije preminulog Milana K., za kog se pretpostavlja da je izdahnuo zbog napornog pešačenja do potkrovlja gde je živeo, dizalo danima nije bilo u funkciji. Nadležnom javno-komunalnom preduzeću kvar su stanovnici novobeogradske višespratnice, prema njihovim tvrdnjama, prijavili čim su uočili problem.
Nadležni u "Gradskom stambenom" ističu da je lift u pomenutoj zgradi u Gandijevoj ulici star 36 godina i još nijednom nije remontovan, tačnije specijalne ekipe preduzeća nisu dosada intervenisale u ovoj zgradi. Prijavu o kvaru stanari su podneli u subotu.
- Stručna služba preduzeća je odmah izašla na teren i nakon detaljnog pregleda, lift je isključen iz pogona. Problem i zastoj su nastali jer je napukao kontakt na prilaznim vratima, koji je s vremena na vreme pravio prekid u radu lifta i samim tim bio van funkcije - objašnjavaju iz preduzeća. - Ovakvu vrstu kvara moguće je uočiti samo kada je lift u zastoju. Problem koji je nastao u ovom novobeogradskom soliteru je otklonjen juče.
Iz Javno-komunalnog preduzeća"Gradsko stambeno" ističu da od starosti liftovskih postrojenja zavisi i brzina otklanjanja kvara, a o tome koliko je vremena potrebno majstorskim ekipama za popravku teško je govoriti. Kako kažu nadležni, treba imati u vidu da nije moguće svaki kvar otkloniti istog dana, uzimajući u obzir činjenicu da je radni vek liftova 25 godina, a prosečna starost onih koje održava "Stambeno" je 41 godina.
- Veći deo popravki liftova radi se ručno i izlivanjem rezervnih delova u posebnim radionicama, koji se više ne proizvode, a koji su neophodni da bi starim liftovima produžavali radni vek. U većini situacija jedino i trajno rešenje je zamena starog lifta novim. Kada starost liftova postane veća od njihovog radnog veka, učestalost kvarova se povećava i pravo je umeće majstora da takve liftove održe u pogonu - napominju iz "Gradskog stambenog".