Tramvajem preko mosta na Adi Ciganliji 1. septembra?

S. B. MILOŠEVIĆ

22. 04. 2019. u 15:00

Radovi na postavljanju šina duž saobraćajnice ulaze u završnu fazu. Spojiće Novi Beograd sa Rakovicom i Čukaricom

Трамвајем преко моста на Ади Циганлији 1. септембра?

Posao je vredan dve milijarde dinara Foto Foto: Direkcija

ZA manje od dva meseca, prvi tramvaji proći će preko Mosta na Adi. Tada bi trebalo da počnu prve probe, a kada nadležni utvrde da je postavljanje šina i kontaktne mreže preko mosta urađeno kako treba, do jeseni će - a plan je da to bude 1. septembar, biti uspostavljen i redovni tramvajski saobraćaj sa Novog Beograda do Rakovice i Čukarice.

U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju kažu da je već odrađeno 80 odsto posla.

- Najviše šina je postavljeno na Novom Beogradu, a trenutno se radi na montiranju pruge na glavnom rasponu mosta i na delu prema Rakovici - kažu u Direkciji. - Osim šina i postavljanja kontaktne mreže, veliki posao je bila i izgradnja mosta preko Topčiderske reke. Stari most je uklonjen. Takođe, preko Bulevara vojvode Mišića dograđena je jedna konstrukcija koja tramvaje treba da usmeri ka Rakovici. Osim izgradnje mosta, bilo je potrebno izgraditi nekoliko potpornih zidova koji obezbeđuju prugu ispod senjačkog brda, kao i na delu gde se konstrukcija spušta sa Mosta na Adi.

U toku je, kako navode, javna nabavka za opremanje dva stajališta za javni prevoz. Jedno se nalazi kod petlje Radnička, a drugo na novobeogradskoj strani, kod Ulice Đorđa Stanojevića.



- Pokrenut je i postupak tehničkog pregleda svih radova - ističu u Direkciji. - Tako ćemo, dok izvođač uradi posao, završiti tehnički pregled i probne vožnje, odnosno test opterećenja. Tada ćemo moći odmah da predamo mrežu na korišćenje GSP.

Radovi su vredni dve milijarde dinara. Proširenjem tramvajske mreže će putnici sa Novog Beograda brže stizati do Banovog brda i Rakovice. Ovim mostom tramvaji će biti povezani i sa centrom grada, kada bude završena izgradnja novog mosta preko Save.



JOŠ ČEKAJU UPOTREBNU DOZVOLU

U DIREKCIJI kažu da očekuju da Most na Adi, koji je otvoren 1. januara 2012, do kraja ove godine dobije upotrebnu dozvolu. To do sada nije bilo moguće iz pravnih i tehničkih razloga, pošto je duž mosta bilo krađa kablova. Sada je urađen tehnički pregled konstrukcije, a u pripremi je dokumentacija koja će biti predata nadležnom ministarstvu za potrebe dobijanja dozvole.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Bgd

22.04.2019. 15:55

Most nema upotrebnu dozvolu (dakle, OSNOVNU stvar) ali zato saobraćaj nesmetano funkcioniše, postavljaju se tramvajske šine...To samo u Srbiji može.

Aranđel

22.04.2019. 21:57

Toliko tehničkih podataka služi da se zabašuri da radovi kasne dva meseca , a verovatno će i duže . Zašto se nije radilo u dve smene kada su vremenske prilike bile povoljne .

Beograđanka

23.04.2019. 09:17

Da li autor može da pojasni ovu rečenicu:Ovim mostom tramvaji će biti povezani i sa centrom grada, kada bude završena izgradnja novog mosta preko Save.

лаку ноћ, памети

23.04.2019. 21:27

Два месеца ће трајати пробе, цело лето? Побогу!!! Значи, радови већ касне ДВА месеца!А у септембру ће установити да је пруга кроз Раковицу никаква и да јој треба обнова. Уместо да сада, када нема саобраћаја, ураде то.Исто је с петљом код Петловог брда, чија изградња стоји већ ШЕСТ месеци, а ништа се не ради ни на булевару од Белих вода до њега, а могло би упоредо. Тако ће, једном у будућности, петља бити направљена, а онда ће тек - можда - почети да праве булевар.

Zvonko

28.04.2019. 20:23

Naravno da kasne radovi kada god sam prošao preko mosta nisam video ni jednog radnika. Srpska posla.