OBNOVE TRGA REPUBLIKE: Rokovi kraći, cena niža

S. B. M.

17. 04. 2019. u 13:28

Izmene projekta u tehničkom smislu uštedeće "Štrabagu" mesec i po dana posla. Gradski čelnici tražili su način da ubrzaju radove

ОБНОВЕ ТРГА РЕПУБЛИКЕ: Рокови краћи, цена нижа

Prioritet je da se sredi unutrašnja infrastruktura Foto I. Marinković

RADOVI na Trgu republike uveliko su u toku, a prema najavama čelnika trebalo bi da budu gotovi do 1. sepetembra, mesec i po dana pre prvobitno planiranog roka. Gradski čelnici tražili su način da ubrzaju radove i rešenje su uspeli da nađu kroz organizaciju gradilišta i u izmeni projekta.

Posle nedavnih razgovora predstavnika Grada i "Štrabaga", izvođača radova, odlučeno je da radnici na gradilištu rade do 23.00 časa, iako su i sa prvobitnom dozvolom imali odobrenje da rade 24 časa. Radove bi trebalo da ubrza i isključenje kontaktne mreže, koja je u funkciji tokom noći i jutra kada se trolejbusi vraćaju u garažu na Dorćolu.

- Izmene projekta koje smo uradili u tehničkom i inženjerskom smislu podrazumevaju način tretiranja podložnih slojeva - objašnjava za "Novosti" glavni gradski urbanista Marko Stojčić. - Našli smo način da ne čekamo mesec i po dana na sušenje betona koji se izliva pre postavljanja kamenih kocaka. Novi način tretiranja podložnih slojeva uštedeće nam vreme i pojeftiniti rekonstrukciju, ali to neće biti nauštrb kvaliteta.

Prioritet je da se pre postavljanja kamene kocke na kolovozni deo sredi unutrašnja infrastruktura, kako bi se saobraćaj pustio što pre. U sklopu ovoga biće uređena Kolarčeva, deo Makedonske i Vasine ulice. Ipak, i po završetku radova trole odavde neće biti izmeštene sve dok se ne sagradi terminus u Dunavskoj ulici,.

Kada projekat širenja pešačke zone bude gotov, Trg republike biće zona umerenog saobraćaja. Ovuda će moći da se kreću samo dostavna i vozila hitnih službi, a ići će i tramvaj na liniji 1, od Slavije do Kalemegdana.

ŠIRENjE PEŠAČKE ZONE

DIREKCIJA za gradsko građevinsko zemljište u utorak je raspisala tender za proširenje pešačke zone, koji je podeljen u dve partije. Prva obuhvata izradu tehničke dokumentacije za proširenje pešačke zone Knez Mihailove, na delu od Vasine do Uzun Mirkove, kao i izradu Idejnog rešenja tramvaja na potezu Slavija - Kalemegdan. Druga se odnosi na proširenje pešačke zone Knez Mihailove, na deo orijentisan prema Savskoj padini.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Sadjitarius

18.04.2019. 12:54

Samo da nam taj tramvaj br.1 ne liči na ambalažu na točkovima,a ne na tramvaj.Izlepili ste ceo vozni park i vise se ne zna šta se to krece,da li tramvaj,autobus,neka pokretna reklama...A o šarenilu da i ne pričam.Odvratno i nigde to u svetu nema ! Tamo se zna sta je sta i koje je boje.Čak ako i ima reklame,to je onda diskretno i u donjem delu vozila,a ne preko stakala,pa se mi putnici osecamo kao uhvaćene životinje.