REKONSTRUKCIJA ulica Cara Dušana, Džordža Vašingtona, 27. marta i Kraljice Marije trebalo bi da počne 6. maja, na Đurđevdan, a prema najavama, radovi bi trebalo da traju do kraja novembra. Potez od Tadeuša Košćuška do Ruzveltove radiće se u tri faze, a na postojeće rešenje građani su izneli mnogobrojne zamerke. Pitaju se kako će tih meseci funkcionisati saobraćaj, dok zakupci lokala brinu da li će radovi umanjiti zaradu.

Prezentacija već urađenog projekta održana je u utorak u Opštini Palilula. Jedna od ključnih zamerki bila je zašto se ove ulice rade sada kada su zbog radova na Trgu republike saobraćajne gužve u gradu. Objašnjeno je da su tramvajske šine u jako lošem stanju, a u nekom trenutku mogli bismo da ostanemo bez tramvaja, ako se ulice ne obnove.


PROČITAJTE JOŠ: Obnova četiri ulice od Đurđevdana

- U prvoj fazi radiće se Ulica Džordža Vašingtona, a u drugoj 27. marta, i deo Cara Dušana - pojasnio je sekretar za investicije Grada Luka Petrović. - U trećoj fazi putari će rekonstrisati Kraljice Marije i drugi deo Cara Dušana. Kada se obnova završi i stavi završni sloj asfalta, ove ulice će sukcesivno biti puštane za saobraćaj. Ipak, tramvaji ovuda neće prolaziti sve dok se rekonstrukcija ne završi u potpunosti. Tri najveće i najprometnije raskrsnice na ovoj trasi biće zatvarane na sedam dana, kako bi saobraćaj mogao da funkcioniše.

Menjaće se elektro- istalacije, vodovodne cevi, kao i kišna kanalizacija, ali ne i fekalna za koju projektanti tvrde da je u dobrom stanju. To je bila još jedna zamerka Beograđana, jer tvrde da svakog dana imaju problema sa zapušenim cevima.

- Po završetku rekonstrukcije, sve ulice imaće tri saobraćajne trake i dve za mešoviti saobraćaj, kojima će ići tramvaji i autobusi. Zbog posebne podloge koja će se ovde postaviti, smanjiće se buka tramvaja. Sa obe strane ulice biće parking, a širina trotoara u najužim delovima biće dva metra. Duž ulica biće postavljena led rasveta, a pešački prelazi biće semaforizovani - kažu iz Sekretarijata za investicije.

Ipak, građanima koji su prisustvovali prezentaciji, ovo rešenje se nije svidelo. Tvrde da je trebalo da šine idu sredinom ulice, zbog bezbednosti građana, kao i zbog bržeg kretanja tramvaja. Ovim rešenjem, kažu, automobili koji se isparkiravaju će ponovo usporavati šinska vozila. Smeta im i što će uvođene treće trake povećati obim saobraćaja, a tako i zagađenje u ovoj ulici. Zato im je teško pala seča platana, što je bila prva stvar koju su zamerili predstavnicima Sekretarijata za investicije.

- Od ideje da šine idu sredinom ulice se odustalo, jer bi tako morala da se prave stajališta posred ulice. To bi onda uslovilo pomeranja kolovoza i seču drveća - pojasnili su projektanti.

Nedoumicu su imali i vlasnici i zakupci lokala duž budućeg gradilišta. Onima koji iznajmljuju lokale u vlasništvu grada, rečeno je da postoji mogućnost da im se kirija za te mesece umanji, kao što je urađeno prilikom rekonstrukcije Balkanske. Ujedno, svim preduzetnicima biće na raspolaganju osoba koja će svakog dana rešavati sve njihove probleme koje budu imali tokom obnove.


KREDIT EBRD

ZA obnovu ovih ulica biće zaduženi francuska kompanija "Kolas reil" i domaća "Energoprojekt niskogradnja". Projekat rekonstrukcije je vredan 18,2 miliona evra, a finansira se kreditom EBRD.

Za nadzor nad radovima biće zadužen Institut za puteve Beograda i firma ŽIS. Inače, za radove na ovim saobraćajnicama prekjuče je dobijena građevinska dozvola.


PROČITAJTE JOŠ: Gužve zbog radova: Uvode i dodatnu signalizaciju?

ŽELE I BICIKLISTIČKU STAZU

ŽITELjIMA ovog dela grada smeta i to što biciklistička staza nije predviđena, ali ni veće ozelenjavanje ulica, zbog velikog zagađenja. Tvrde da je grad prvo trebalo da izgradi parkirališta ili podzemne garaže, a onda da ukine parking duž ovih saobraćajnica.