Vožnja gondolom do kraja godine

S. VIDAČKOVIĆ

04. 04. 2019. u 15:02

Izgradnja žičare na Kalemegdanu će početi kada budu gotovi svi pripremni radovi. Plan i da Beogradska tvrđava bude uvrštena na listu Uneska. Pre dve nedelje počela obnova Velikog stepeništa

Вожња гондолом до краја године

Projekat Žičara će spojiti stari i novi deo prestonice Foto promo

GONDOLA će do kraja godine biti u funkciji i Beograd će postati jedan od gradova u svetu sa žičarom koja će raditi tokom cele godine. Ovo je juče rekao zamenik gradonačelnika Goran Vesić i podsetio da će izgradnja početi kada budu gotovi pripremni radovi. Investitor je JP "Skijališta Srbije", a Grad će finansirati trećinu projekta.

Prema Vesićevim rečima, i najstarije tvrđave u Evropi i svetu, poput Salcburga, San Marina, Jerusalima, imaju žičaru kao rešenje za brzo povezivanje delova grada.

- Tako će i naša gondola biti još jedan način na koji će se povezati Novi Beograd sa Starim gradom - ističe Vesić. - Evropske i svetske tvrđave koje imaju gondole su pod zaštitom Uneska, što nije slučaj sa Kalemegdanom zbog Vojnog muzeja koji je u nadležnosti Vojske Srbije.


PROČITAJTE JOŠ: Sibirski tigar star i bolestan

Prvi korak za sređivanje Beogradske tvrđave, naglašava zamenik gradonačelnika, jeste da se uvrsti na listu Uneska, tako što bi Grad Beograd dobio osnivačka prava nad Vojnim muzejom, koji će ostati u svojoj funkciji uz civilnu upravu.

- Zatim bismo, uz pomoć Uneska, sredili čitavu tvrđavu, kao što je to urađeno sa Golubačkom. Grad je dosad uredio Malo stepenište na Kalemegdanu, Spomenik zahvalnosti Francuskoj, a rekonstruisaće se i paviljon "Cvijeta Zuzorić".

Na Kalemegdanu je pre petnaestak dana počela rekonstrukcija Velikog stepeništa, koje je godinama bilo u katastrofalnom stanju i predstavljalo opasnost za šetače zbog napuklih gazišta. Grad je za ovaj posao izdvojio 14,5 miliona dinara. Takođe, ovog proleća biće obnovljen i drveni most kod Sahat-kule, a radovi vredni skoro pet miliona dinara trajaće 120 dana.

Investitori posla su JP "Skijališta Srbije" i Grad Foto K. Mihajlović

CENTAR ĆE BITI ZAVRŠEN DO 1. SEPTEMBRA

INTENZIVNO radimo na tome da najveća gradilišta - Trg republike, Karađorđeva ulica i Topličin venac budu gotovi do 1. septembra, najavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić:

- Najvažniji radovi su uređenje Karađorđeve od Brankovog mosta do Beogradske tvrđave, zajedno sa Savskim kejom. Do jeseni završavamo pasarelu koja povezuje Beogradsku tvrđavu sa Beton halom i tako ćemo prvi put imati fizičku vezu između centra grada i reke Save.

ŽITELjI STAROG GRADA TREBALO BI DA SE IZJASNE O RADOVIMA

REFERENDUM O STOPIRANjU PROJEKATA U CENTRALNOJ OPŠTINI

NA Veću Opštine Stari grad doneta je odluka o hitnom sazivanju sednice Skupštine opštine na kojoj će biti doneta odluka o datumu održavanja referenduma, na kojem će se žitelji ove lokalne samouprave izjasniti o stopiranju projekata u ovom delu prestonice.

Na sednici opštine biće odlučeno po kojim pitanjima će se građani izjašnjavati, kao i precizan datum održavanja. Kako navode u opštini, ova anketa biće sprovedena do kraja aprila.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić na ove najave odgovorio je da ne razume opoziciju koja se buni što se Beograd gradi, kao i politiku da ih u tome spreče. Prema Vesićevim rečima, opozicija politizuje radove na uređenju centra grada.

- Mi smo verovatno jedina zemlja na svetu gde se opozicija protivi radovima. Za razliku od naših prethodnika, mi radimo, a žao mi je što ima ljudi koji misle da to treba da politizuju. Politika opozicije je da nas spreči da radimo. (M. S.)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (64)

star

04.04.2019. 15:40

Svaka čast gradskoj vlasti Beograda, gondola će do kraja godine biti u funkciji i Beograd će postati jedan od gradova u svetu sa žičarom koja će raditi tokom cele godine.

vuk

04.04.2019. 15:47

Obnova drvenog mostica 5 miliona i treba vam 3 meseca? To verovatno da sto vise ostane u dzepu i da stavite 2 radnika da se muce.

Jovo Caruga

04.04.2019. 15:53

Da nisu Turci napravili kalemegdan, za UNESCO ne bi imali ama bas nista..Hvala Turcima i nek nam se vrate na sirom otvorena vrata...

Janja

04.04.2019. 16:59

Grad zasluzuje takvo zdanje i mislim da je vredno da se zitelji strpe par meseci dok se zicara izgradi!!!

Nebojsa

04.04.2019. 21:41

Svaka cast, barem jedna lepa i dobra vest u moru ovih sumornih koje nas zatrpavaju zbog Obradoviceve i Dajilasove ekipe batinasa.

Goga

05.04.2019. 06:28

Beograd gondolom dobija jednu novu atrakciju, kako za turiste, tako i za ostale posetioce iz unutrašnjosti pa i same građane Beograda.

Fica

05.04.2019. 07:10

Gondola ce veoma znaciti Beogradu kao i ljudima koji zive u njemu a i za one koji dolaze da ga posete.

DzSvetac

05.04.2019. 09:16

Super ,jedva čekam taj pogled na Beograd !!! Dokle će ovi debili da žive u prošlosti , sve im smeta ...a ovo je baš dobar projekat !!! Njima smeta što se nisu ugradili ko Đilas za most na Adi !!!

Milenko

05.04.2019. 10:13

Beograd postaje sve interesantnija turisticka destinacija. Sve pohvale za ovaj projekat.

Gagi, dipl. ing. saobraćaja

05.04.2019. 12:24

U Studiji opravdanosti izgradnje gondole Ušće–Kalemegdan je zapisano da će se novac uložen u izgradnju; 15 mil. € bez PDV vratiti za 6 god jer će gondola godišnje imati 1,8 mil. putnika i to od 1,1 mil. turista i 1,7 mil. stanovnika Beograda. Imajući u vidu da gondola Emirates Cable Car u Londonu koji ima oko 9 mil. stanovnika i koga godišnje poseti oko 31 mil. turista, u godini dana preveze oko 1,35 mil. putnika, više je nego očigledno da se novac uložen u izgradnju gondole neće nikada vratiti.

Gagi, dipl. ing. saobraćaja

05.04.2019. 14:00

@Gagi, dipl. ing. saobraćaja - Fotografija koju je g-din Vesić juče pokazao na TV Prva imenujući je »gondola u Salzburgu« je ustvari »Cable Railway«, a to bi moglo da se prevede kao »kabina na šinama koja se pokreće kablom«...  u što mogu svi da se uvere ako klinku na link https://www.salzburg.info/en/travel-info/arrival-traffic/cable_railway , dok pravu »gondolu« u Salzburgu mogu da vide ako kliknu na link https://www.salzburg.info/en/sights/excursions/cable-car-untersberg . Toliko o stručnom znanju g-dina Vesića o gondolama.