Noćne linije i dalje kod privatnika?
23. 03. 2019. u 18:28
Raspisan tender za veliki projekat javno-privatnog partnerstva u prestoničkom prevozu posle ponoći. Prvi zadatak finansijska prihvatljivost, a posle sledi preciziranje prava i obaveza
Beograđani u noćnom prevozu koriste 25 linija - Foto Milutin Labudović
PRIVATNI prevoznici već saobraćaju na 25 linija noćnog prevoza, ali Sekretarijat za saobraćaj raspisao je tender za "Izradu projekta javno-privatnog partnerstva sa elementima koncesije za linije noćnog javnog transporta putnika na teritoriji grada Beograda".
Projekat bi, kako se navodi u dokumentaciji, trebalo da ukaže na finansijsku prihvatljivost javno-privatnog partnerstva za javno telo, procenu troškova i analizu dobijene vrednosti u odnosu na uložena sredstva, izvrši raspodelu rizika i ukaže na isplativost projekta.
Pročitajte još: Ostali bez prevoza usred noći
Piše i da je izrada projekta neophodna kako bi se od nadležnog ministarstva dobile neophodne saglasnosti za dalju implementaciju projekta.
U dokumentu bi trebalo navesti razloge za davanje koncesije, predloženi rok trajanja, ciljeve grada u pogledu razvoja linijskog prevoza, geografske i demografske karakteristike područja, eventualno oduzimanje poverenih poslova.
Trebalo bi i da se definiše obim prevoza u skladu sa saobraćajno-tehnološkim potrebama linija, da se daju podaci o potrebnim sredstvima, dinamici ulaganja, kao i obavezama Grada i koncesionara. Potrebno je definisati i prava i obaveze koncesionara prema korisnicima usluga, ali uzeti u obzir i vrednost projekta, projekciju troškova, kapitalne troškove, kao i finansijsku održivost projekta.
VOZE VEĆ 13 GODINA
NOĆNI prevoz privatni prevoznici obavljaju još od 2006. godine. On nije u okviru važećeg "Busplus" tarifnog sistema i u njemu ne važe povlašćene karte.