U špance seda samo onaj ko mora

S. B. MILOŠEVIĆ

18. 02. 2019. u 17:15

Putnici koji se voze novim tramvajima su neprijatno iznenađeni prljavim sedištima. GSP: Sva vozila se svakodnevno čiste i čista izlaze u saobraćaj. Od 30 novih tramvaja, deo opreme zamenjen na 22, a za to je izdvojeno 110.000 evra

У шпанце седа само онај ко мора

Umazane stolice u vozilu GSP, foto K.Mihajlović

ZAMAZANA, prljava i isflekana sedišta u tramvajima "špancima" razlozi su zašto većina Beograđana odlučuje da stoji tokom vožnje ovom vrstom javnog prevoza. I dok su na nekim vozilima sedišta zamenjena, u mnogima su stolice i dalje umazane svim i svačim. Zato se putnici, dok njima krstare beogradskim ulicama, opravdano pitaju kada se vozila peru i koliko često.

Da se "španci" ne održavaju kako treba, jasno je svakome ko u njih uđe. Ništa bolja situacija nije ni sa autobusima i trolejbusima. Prljavi prozori i podovi vozila, debeli sloj prašine na sedištima...

- Po povratku iz saobraćaja, vozila dolaze na linije pranja - kažu iz GSP za "Novosti". - Prvo se iz vozila izbacuju krupni otpaci, poput kesica od prehrambenih proizvoda i ostaci hrane. Nakon toga, vozila prolaze kroz liniju automatskog pranja spoljašnjosti, a ručno se brišu nedovoljno očišćene površine i vetrobranska stakla. Sredstvom za pranje tretiraju se pod vozila i bočne površine, zatim se brišu prozori, zaprljana sedišta, rukohvati i plafon vozila. Posebno se tretiraju delovi kod vrata, koji su zbog blata i prašine najprljaviji.

U gradskom prevozniku napominju da se posle servisiranja i najmanje jednom u dva meseca, sva vozila generalno operu nezavisno od stepena zaprljanosti.

- Sva vozila JKP GSP "Beograd" se svakodnevno čiste i uvek čista izlaze u saobraćaj. Prilikom eksploatacije dolazi do prljanja posebno u zimskom periodu usled padavina, blata, mokrih kolovoza - tvrde nadležni u GSP.

Trambaj "Španac", foto K.Mihajlović

Uprkos navodima, nečistoća je evidentna, pogotovo u tramvajima "špancima". Putnicima i gostima prestonice smetaju zamazana sedišta. Nikome nije jasno zašto ih nije moguće očistiti.

Prljava sedišta, foto K.Mihajlović

Podsećamo, samo tri godine od kada su tramvaji marke KAF 2011. godine počeli da krstare gradom, nesavesni sugrađani već su bili uništili nova sedišta u njima. Kako su "Novosti" već pisale, zamena sedišta počela je 2017, a posao se obavljao sukcesivno. "Novostima" je juna 2018. godine rečeno da je ostalo još da se zamene stolice u osam "španaca". Od 30 tramvaja, sedišta su zamenjena na 22, a za to je izdvojeno čak 110.000 evra. Da li će i kada biti zamenjena mesta za sedenje i u ostalim, iz GSP nismo dobili odgovor.

FINANSIRANjE

BIVŠI direktor GSP Željko Milković, odgovarajući na pitanja našeg lista pre osam meseci, kazao je da je preduzeće angažovalo nekoliko firmi kako bi oprale sedišta u tramvajima, ali bezuspešno.

foto K.Mihajlović

- Žalbe putnika su samo stizale. Zato smo odlučili da ih zamenimo, pošto nije bilo moguće da se samo ukloni platno sa njih. Jedno tramvajsko sedište košta oko 60 evra, a u svakom ovom vozilu ima ih 77. Zato smo dali 110.000 evra. Proces zamene traje toliko dugo jer je potrebno plan nabavke uskladiti sa finansijskim mogućnostima.

foto K.Mihajlović


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

AMatić

20.02.2019. 12:08

dali se neko upitao kako se isprljaju autobusi u Beogradu kad ta nema seljaka kako kaže uvažena JK. Pa zato neka beograđani operu svoja du**ta pre nego uviđu u autobus.