Današnji Pionirski park je do Drugog svetskog rata bio Dvorski park, a ispred današnjeg zdanja gde zaseda Skupština grada Beograda prostirao se uređen travnjak sa drovredima okružen velikom ogradom od kovanog gvožđa.

Slična ograda nalazila se i ispred današnje Skupštine, a obe ograde su uklonjene po okončanju Drugog svetskog rata, kada je komunistički režim poptuno preuzeo vlast. Tada su ograde uklonjene kako bi prestale da budu "barijera između vlasti i naroda", a novi vlastodršci su se često služili takvim floskulama.

"Beogradske priče" su već pisale o tome da je deo ograde završio u Ohridu, oko Bile "Biljana", a deo i danas opasava zdanje "Beogradskog vodovoda i kanalizacije" u Lješkoj ulici na Banovom brdu.

Ovoga puta deo pripovesti o Dvorskom, a današnjem Pionirskom parku ispripovedao nam je osnivač Muzeja automobila Braca Petković. Vešt hroničar i umešan dramski pisac otvorio je svoju "kutiju sećanja" pričajući o onome što je njemu ispripovedao Aleksandar Karđorđević, sin princa Pavla i brat princeze Jelisavete. Bilo je to predratno vreme, kada veliki svetski vojni sukob još nije pretio, a u dvorskoj bašti su se događale neke lepe anegdote....

Pročitajte još - Beogradske priče: Za kraljevskim volanom

- Kraljev imenjak je bio mlađi od njega i bio je veoma dobar strelac - počinje priču Petković.- Posle jednog takmičenja na kojem je nećak briljirao, kralj je ponudio da mu kupi nešto što bi ga obradovalo. I, momak se setio nečega što je uskoro postalo veoma raskošan poklon.

U to vreme, podseća Petković, u Beogradu je zastupnik američkog "pakarda" bio izvesni V.H. Smajt. Inače je bio umešan biznismen, američki Jevrejin koji je početkom rata uspeo da pobegne natrag u Ameriku.

- U tom trenutku "pakard" je bio američki "rols-rojs". Imali su reklamnu seriju malih, električnih automobila, napravljenih u reklamne svrhe. Bili su kopija originala, ali, dabome, znatno manji.

Kako je mlađi Aleksandar odao kralju svoj san da provoza ovakvog "pakarda", monarh je rešio da mu učini detinju radost i uskoro je mali električni automobil bio u Dvorskom parku.

- Kralj Aleksandar nije voleo da vozi - podseća Petković.- Uvek ga je vozio neko drugi, a ljubav ka volanu je u ime porodice "preuzela" kraljica Marija koja je bila vrhunski šofer svog vremena. Tako je ostalo zapamćeno da je kralj samo ovog puta, javno seo za upravljač automobila, makar to bilo vozilo namenjeno deci.

Uz osmeh, naš sagovornik opisuje kako je vožnja izgledala, a citirajući mlađeg Karađorđevića koji je svojevremeno njemu ispripovedao ovu priču.

- Kralj je seo za upravljač malenog automobila, a nećak uz njega. Tako su se vozali Dvorskim parkom. Iako je scena bila poprilično neočekivana i pomalo smešna, još smešnije je bilo kada bi svi iz obezbeđenja i celo dvorsko osoblje, videvši ovaj prizor, odavali dužno poštovanje monarhu.

Tako su kralj i nećak "tutnjali" u malenom "pakardu" kroz Dvorski park, gardisti su salutirali, a ostali se klanjali. Tako su i kraljevi imali pravo na svojih "detinjastih" par minuta...

KRALjICA MARIJA

Za razliku od muža, supruga kralja Aleksandra, kraljica Marija Karađorđević, bila je vrhunski vozač.

Iako to nije bilo uobičajeno u ono vreme, ona je ušla u istoriju i kao učesnik brojnih autotrka. Kako nas je podsetio Braca Petković, ona je svojevremeno vozila tada popularni "delaž" od rodnog Bukurešta do Beograda.