STANOVNICI naselja Ovčanski sebeš, koji se nalazi na samo devet kilometara od centra prestonice, godinama unazad suočeni su sa problemom nepostojanja javnog gradskog prevoza. Za nekoliko hiljada žitelja naselja na levoj obali Dunava jedina veza sa gradom su linije BG voza, koje u proseku saobraćaju na svakih sat vremena.

Kada im voz pobegne "ispred nosa", pešačenje im ne gine.

- Naselje se proširilo, dosta kuća se izgradilo, a ima i mnogo dece. Ona su prinuđena da svakodnevno do škole pešače po dva, tri kilometara jer ne mogu da se uklope u postojeći red vožnje vozova - objašnjavaju za "Novosti" stanovnici Ovčanskog sebeša. - Iako smo se obraćali Opštini Palilula i Sekretarijatu za javni gradski prevoz za pomoć, da nam uvedu neku liniju, obećanja je bilo, ali ne i ostvarenja.

Problemi su nastali kada su u julu protekle godine, zbog rekonstrukcije pruge, smanjeni polasci BG voza na samo tri u toku jednog sata. A novo iznenađenje je usledilo u oktobru, kada je uveden samo jedan polazak na sat vremena. Zato su žitelji ovog palilulskog naselja pre meseca dana prikupili potpise za peticiju sa zahtevom za uvođenje autobuske linije i poslali nadležnima.

PROČITAJTE JOŠ - PROMENA REŽIMA BG VOZA: Vozom od Resnika do Ovče

Iz Sekretarijata za javni gradski prevoz za "Novosti" objašnjavaju da su upoznati sa ovim problemom, kao i da su u više navrata zajedno sa predstavnicima GO Palilula obišli ovo naselje, sa ciljem kako bi utvrdili šta je sve potrebno za uspostavljanje linije krov Ovčanski sebeš.

- Na terenu su uočeni nedostaci na postojećoj uličnoj mreži i na osnovu toga je sačinjen spisak neophodnih građevinskih intervencija, koje je potrebno uraditi u Ulici Gige Andrijanovića, kako bi se povezala naselja sa Zrenjaninskim putem - objašnjavaju nadležni iz Sekretarijata. - Takođe, na slobodnom prostoru nasuprot železničkoj stanici neophodno je izgraditi i autobusku okretnicu.

Takođe, da bi se uspostavila, za početak linija minibus prevoza potrebno je obezbediti minimalnu širinu kolovoza za dvosmerno kretanje vozila. One deonice koje nije moguće iz tehničkih razloga proširiti, potrebno je regulisati adekvatnom saobraćajnom signalizacijom. Ali i napraviti trotoare, sa najmanje jedne strane ulice, kako bi pešaci mogli bezbedno da se kreću.

PROČITAJTE JOŠ - Obnova pruge, pa kraj švercovanju

Spisak navedenih primedaba dostavnjen je GO Palilula koja se obavezala da će u godišnjem programu radova na uličnoj mreži uvrstiti ove primedbe. Iz Sekretarijata zaključuju da će se tek nakon svih neophodnih građevinskih intervencija, stvoriti uslovi za uspostavljanje linije javnog gradskog prevoza.


NEKOLIKO PUTA BLOKIRALI PRUGU


KAKO bi ukazali na problem koji vlada u njihovom naselju, stanovnici Ovčanskog sebeša su u nekoliko navrata blokirali pružni prelaz. Ali to zasada nije dalo rezultate. Kako ističu, skoro deset godina se bore sa ovim problemom.