Socijalni radnici: Ugroženih mnogo, vremena malo
11. 12. 2018. u 14:55
U Gradskom centru za socijalni rad tvrde da broj korisnika konstantno raste, i da bi sa većim brojem stručnih radnika mogli da pruže bolju uslugu. Nema standarda po pitanju trajanja svake pojedinačne procene i obrade
Zemunski centar za socijalni rad / Foto Z . Jovanović
STRUČNI radnici Gradskog centra za socijalni rad u Beogradu profesionalno rade svoj posao i u skladu sa okolnostima pružaju usluge korisnicima na najvišem nivou. Sa većim brojem stručnih radnika mogli bismo da obezbedimo blagovremenu i pravovremenu uslugu svim korisnicima, kao i primenu neophodne preventive i da obezbedimo manju opterećenost stručnih radnika.
Ovim rečima u Gradskom centru za socijalni rad komentarišu navode Sindikata "Nezavisnost", koji tvrdi da bi svakom zaposlenom u proseku trebalo tri do pet puta više vremena da bi procenio i pružio uslugu porodične i socijalne zaštite. Oni ni u jednoj rečenici nisu demantovali navode ovog udruženja, prema čijim podacima svaki socijalni radnik u prestonici u proseku godišnje ima čak 314 korisnika.
PROČITAJTE JOŠ: Jedan socijalni radnik zadužen za čak 700 ljudi
- S obzirom na činjenicu da u Gradskom centru za socijalni rad iz godine u godinu broj korisnika raste i da su problemi s kojima se korisnici suočavaju sve kompleksniji, jasno je i da oni zahtevaju složenije procene, a samim tim i više vremena za njihovu obradu - kažu u GCSR.
Sindikati ističu i da nikada nije urađen standard po pitanju vremena potrebnog za svaku radnu proceduru kako bi se normativno uredio kapacitet radnika da pruži zakonom definisanu uslugu u realnom vremenu. Takva situacija je dovela do enormnog opterećenja stručnjaka, koji u takvim uslovima nisu u stanju da građanima pruže odgovarajuću uslugu.
- Ne postoje standardi po pitanju vremena potrebnog za svaku pojedinačnu proceduru - tvrde u GCSR. - Procedura rada stručnih radnika GCSR uređena je Pravilnikom o organizaciji, normativima i standardima rada centra za socijalni rad, koji je donelo Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja.
PROČITAJTE JOŠ: Kanalizacija i u Kaluđerici
RADNIKA SVE MANjE
STATISTIKA ove ustanove pokazuje da proteklu deceniju karakteriše kontinuiran rast korisnika. U tom kontekstu, kao značajnu, oni navode činjenicu da je u poslednjih deset godina, od 2007. do 2017. godine, broj korisnika povećan za 37.375 korisnika, a broj stručnih radnika smanjen. U 2007. godini bilo je 405, a u 2017. godini svega 389 stručnih radnika.