Grad preuzima i BG voz?
03. 12. 2018. u 22:15
U narednom periodu, šinski sistem prevoza u prestonici trebalo bi u značajnoj meri da bude proširen. Tramvajski i trolejbuski saobraćaj neće biti prepušteni privatnim prevoznicima
Foto N. Fifić
GRAD Beograd nema nameru da tramvajski i trolejbuski saobraćaj prepusti privatnim prevoznicima. Naprotiv, želimo da širimo šinski sistem u prestonici i da preuzmemo i BG voz, ako je to moguće - ovo je za "Novosti" rekao zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
PROČITAJTE JOŠ - Novi red vožnje BG voza zbunio putnike
Pred poslanicima u republičkoj skupštini trenutno se nalazi izmena Zakona o komunalnim delatnostima, po čijem usvajanju će se omogućiti privatnicima da razvijaju šinske sisteme i prevoze Beograđane. Zamenik gradonačelnika, ipak, tvrdi da trolejbuski i tramvajski sistemi neće biti dati privatnicima kroz ugovore o javno-privatnim partnerstvima, kao što je to urađeno sa autobuskim saobraćajem.
PROČITAJTE JOŠ - Restrikcije "Beovoza" od marta 2018. godine
- Kada su u pitanju tramvaji, trolejbusi i metro nemamo nameru to da radimo. Mi želimo da širimo šinsku mrežu ka Zemunu i Višnjičkom polju. Trenutno razgovaramo sa JP "Železnice Srbije" o mogućnosti da preuzmemo BG voz. Ideja nam je da novo preduzeće koje smo nedavno osnovali JP "Beogradski metro i voz" bude vlasnik BG voza. A pošto je to šinski saobraćaj, prirodno je da im pripadaju i tramvaji. Zato je sigurno da će prevoz putnika trolejbusima, tramvajima i metroom obavljati samo naša preduzeća - kazao je Vesić.
Zašto se onda Zakon o komunalnim delatnostima, koji je do sada propisivao da javni linijski prevoz putnika trolejbusima i tramvajima mogu da obavljaju isključivo javna preduzeća koja osnivaju jedinice lokalne samouprave, menja, nije jasno. Treba imati u vidu i da nijedan grad u Srbiji sem Beograda nema u upotrebi tramvaje i trolejbuse za prevoz putnika.
U obrazloženju izmena Zakona koje je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture dalo poslanicima, kaže se da je "suština uvođenja privatnog sektora u ove poslove, smanjenje fiskalnog pritiska na lokalni budžet, ubrzanje infrastrukturnih ulaganja i poboljšanje usluga".
ZAKON MENjAJU PO HITNOJ PROCEDURI
MINISTARSTVO predlaže donošenje ovog zakona po hitnom postupku, jer, kako tvrde, "zatečene probleme treba što pre rešavati", i "ne postoje druge mogućnosti za njihovo prevazilaženje".
Korist će, navodno, prvenstveno osetiti javna preduzeća od kojih se očekuje da stalno poboljšavaju kvalitet usluge, a koja za to nemaju dovoljno novca. Na dobitku će biti i privatni sektor, koji će imati više mogućnosti za ulaganja i razvoj poslovanja.
veselnik
04.12.2018. 18:27
U prethodnim vestima je bilo ukidanje trolejbusa, uvodjenje novih elektrobuseva...
@veselnik - To je spominjano vise puta i vrv. zaboravljeno do sada. Nije mi jasno sta sad znaci da ipak trole i tramvaji nece biti dati privatnicima? Zar je ikad spominjano tako nesto? Toga nije bilo jos od uvodjenja privatnika u JGP jedno 20 godina.
Komentari (1)