Grad preuzima i BG voz?

M. STANOJKOVIĆ - S. B. MILOŠEVIĆ

03. 12. 2018. u 22:15

U narednom periodu, šinski sistem prevoza u prestonici trebalo bi u značajnoj meri da bude proširen. Tramvajski i trolejbuski saobraćaj neće biti prepušteni privatnim prevoznicima

Град преузима и БГ воз?

Foto N. Fifić

GRAD Beograd nema nameru da tramvajski i trolejbuski saobraćaj prepusti privatnim prevoznicima. Naprotiv, želimo da širimo šinski sistem u prestonici i da preuzmemo i BG voz, ako je to moguće - ovo je za "Novosti" rekao zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Pred poslanicima u republičkoj skupštini trenutno se nalazi izmena Zakona o komunalnim delatnostima, po čijem usvajanju će se omogućiti privatnicima da razvijaju šinske sisteme i prevoze Beograđane. Zamenik gradonačelnika, ipak, tvrdi da trolejbuski i tramvajski sistemi neće biti dati privatnicima kroz ugovore o javno-privatnim partnerstvima, kao što je to urađeno sa autobuskim saobraćajem.

- Kada su u pitanju tramvaji, trolejbusi i metro nemamo nameru to da radimo. Mi želimo da širimo šinsku mrežu ka Zemunu i Višnjičkom polju. Trenutno razgovaramo sa JP "Železnice Srbije" o mogućnosti da preuzmemo BG voz. Ideja nam je da novo preduzeće koje smo nedavno osnovali JP "Beogradski metro i voz" bude vlasnik BG voza. A pošto je to šinski saobraćaj, prirodno je da im pripadaju i tramvaji. Zato je sigurno da će prevoz putnika trolejbusima, tramvajima i metroom obavljati samo naša preduzeća - kazao je Vesić.

Zašto se onda Zakon o komunalnim delatnostima, koji je do sada propisivao da javni linijski prevoz putnika trolejbusima i tramvajima mogu da obavljaju isključivo javna preduzeća koja osnivaju jedinice lokalne samouprave, menja, nije jasno. Treba imati u vidu i da nijedan grad u Srbiji sem Beograda nema u upotrebi tramvaje i trolejbuse za prevoz putnika.

U obrazloženju izmena Zakona koje je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture dalo poslanicima, kaže se da je "suština uvođenja privatnog sektora u ove poslove, smanjenje fiskalnog pritiska na lokalni budžet, ubrzanje infrastrukturnih ulaganja i poboljšanje usluga".


ZAKON MENjAJU PO HITNOJ PROCEDURI

MINISTARSTVO predlaže donošenje ovog zakona po hitnom postupku, jer, kako tvrde, "zatečene probleme treba što pre rešavati", i "ne postoje druge mogućnosti za njihovo prevazilaženje".

Korist će, navodno, prvenstveno osetiti javna preduzeća od kojih se očekuje da stalno poboljšavaju kvalitet usluge, a koja za to nemaju dovoljno novca. Na dobitku će biti i privatni sektor, koji će imati više mogućnosti za ulaganja i razvoj poslovanja.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

veselnik

04.12.2018. 18:27

U prethodnim vestima je bilo ukidanje trolejbusa, uvodjenje novih elektrobuseva...

SanAndreas

05.12.2018. 13:32

@veselnik - To je spominjano vise puta i vrv. zaboravljeno do sada. Nije mi jasno sta sad znaci da ipak trole i tramvaji nece biti dati privatnicima? Zar je ikad spominjano tako nesto? Toga nije bilo jos od uvodjenja privatnika u JGP jedno 20 godina.