Kilometarske kolone zbog Autokomande

S. B. MILOŠEVIĆ

30. 10. 2018. u 11:18

Zastoji duž auto-puta svakodnevna su nevolja sugrađana koji se kreću tim pravcem. Rešenje je izgradnja metroa, obilaznice, kao i spoljnog magistralnog prstena. Samo jedan sporiji automobil dovoljan da izazove zastoj

Километарске колоне због Аутокоманде

Kada padne kiša, saobraćaj kao da stane / Foto Igor Marinković

GUŽVE na auto-putu tokom jutarnjeg i popodnevnog špica svakodnevna su pojava. Od zgrade SP "Lasta", ili od benzinske stanice "Slap", do Autokomande mile kilometarske kolone automobila. Jedan udes, malo kiše ili vozilo saobraćajne policije parkirano na zaustavnoj traci dovoljan su razlog da nastane kolaps.

- Novi Beograd je postao poslovni centar prestonice, pa mnogobrojni ljudi tamo hrle ujutru i vraćaju se kućama popodne - kažu u "Beotaksiju". - Svakog jutra i popodneva gužve su nesnosne. Dodatna zakrčenja naprave vozila koja se uključuju na auto-put iz pravca Konjarnika, pa zatim Dušanovca i, kod Autokomande, sa Voždovca i Južnog bulevara. Tu je znak sa ograničenjem brzine od 80 kilometara na čas. Previše je vozila i to stvara gužvu, a zaustavnu traku ne koriste samo autobusi već i bahati vozači.

Oni koji ovu trasu koriste na putu do posla znaju da nekad mogu da ostanu "zaglavljeni" i do 45 minuta na deonici od Mokroluškog groblja do Autokomande.

- Zastoj ovde nastaje svakog dana, bez obzira na to ima li udesa ili ne - priča Sanja D., koja svakog jutra putuje autobusom broj 17 na posao. - Kad padne kiša, sve stane. Nekada gužvu na Autokomandi naprave i policajci, koji puštaju vozila koja dolaze iz Južnog bulevara da se uključe na auto-put, a onda mi čekamo i do 10 minuta, iako je autobus pun putnika koji žure na posao.

Profesor dr Vuk Bogdanović, sa Katedre za drumske saobraćajne sisteme Tehničkog fakulteta u Novom Sadu, objašnjava da zastoji nastaju zbog postojanja uskog grla i njegovog zasićenja.

- Sve ima svoj kapacitet, kao i saobraćajni tokovi. Tako, kada se usko grlo, u ovom slučaju Autokomanda, zasiti vozilima, nastane zastoj. Ujedno, poznato je da kada se automobili kreću određenom brzinom, recimo 100 kilometara na čas, ako samo jedan prikoči ili vozi 70 na sat može da napravi zastoj. To je teorija šok talasa.

A znak za ograničenje brzine na 80 kilometara na čas je baš postavljen kod Dušanovačke pijace.

- Dugoročno potcenjivanje saobraćaja, i to što ništa ne rešavamo strateški, uzroci su svakodnevnog zastoja na auto-putu, ali i u drugim delovima grada - kaže dr Krsto Lipovac, šef Katedre za bezbednost saobraćaja na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu. - Probleme od ključne važnosti ne rešavamo. Pre svega, izgradnju obilaznice i spoljnog magistralnog prstena koji bi rasteretili auto-put, kao i brži razvoj metroa.

Profesor Lipovac napominje da je saobraćaj živa materija, da nijedno rešenje nije trajno i da je neophodno uslove saobraćaja stalno prilagođavati potrebama vozača.

PREUSMERAVANjE

REŠENjA za saobraćajne gužve koja nudi profesor Vuk Bogdanović podrazumevaju preusmeravanje vozila na druge saobraćajnice i ograničenje prilaska vozila auto-putu. Ideja je i da se promeni organizacija samog saobraćajnog sistema.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

Zdravo Pameti

30.10.2018. 11:54

Zabraniti promenu traka i velika vozila u brzoj traci, kao u celom pismenom svetu.

Ognjen 161

30.10.2018. 12:01

Решење је да се ГСП доведе у ред и што се тиче цена и што се тиче квалитета услуге па да људи више користи исти а не да 90% возача користи аутомобил само за себе. Решење је да се отвори жута трака за кола са 3 и више путника, решење је да се направе адекватне стазе за бициклисте а не да људи морају да ризикују живот сваки пут кад користе тај вид превоза. Решење је да се људима прво пруже одговарајуће могућности како би могли да промене своје лоше навике.

Milivoje

30.10.2018. 12:28

"Oni koji ovu trasu koriste na putu do posla znaju da nekad mogu da ostanu zaglavljeni i do 45 minuta" - Resenje je da ne treba da idu na posao kolima. Ako svi krenu na posao kolima, nema te infrastrukture koja ce to izdrzati. Smanjite broj pakring mesta i naplacujte ih i ne dozvolite parkiranje van parking mesta. Oni koji moraju da idu kolima platice, oni koji ne moraju - ici ce gradskim prevozom.

Lukas

30.10.2018. 13:34

Sve zavisi od situacije, gde ti je stan a gde posao. Radio sam u Nemackoj.Od stana do posla busom 50 min a kolima deset jer jednim delom koristim autoput. Promenio sam stan. Posle kolima sat vremena a metroom 15 min. Prelistam novine, klmatizovano, ne nerviram se, jeftinije.

Lemi

30.10.2018. 13:38

завршити саобраћајнице на улазу на мост преко Аде и за по летак део саобраћаја усмерити тамо , а не доказивати да све што је урадио онај пре нас не вреди ништа. свет почиње од нас.

omco

30.10.2018. 13:41

Nisu sposobni jedan tunel da prokopaju...spoje sa novim mostom...i mnogostruko smanje guzve!Toliko o sposobnima.