MINIBUS ekspres linije od E1 do E9, kao i minibus liniju A1 grad želi da poveri privatnim prevoznicima na period od 10 godina! Ako odbornici na sednici Skupštine grada, zakazanoj za četvrtak, izglasaju Odluku o predlogu javno privatnog partnerstva, Grad će na tenderu potražiti partnera koji će ubuduće držati deset minibus linija.

Sekretrijat za javni gradski prevoz doneo je odluku da uvede dve nove ekspres linije E3 i E7, ali i da produži liniju E8. U planu je da E3 vozi od Slavije do pogona "Kosmaj" koji se nalazi na auto-putu, a E7 od Vidikovca do Prokopa. Linija E8 saobraćaće od naselja Stepa Stepanović do Bloka 70A.

Da bi minibus linije funkcionisale, potrebno je da GSP kupi 80 novih vozila, što je zbog velikog finansijskog izdatka nemoguće. Zato Grad želi da nađe partnera za ovaj posao.

Kako je navedeno u Odluci o osvajanju predloga koncesionog akta za poveravanje obavljanja komunalne delatosti javnog prevoza putnika na minibus linijama, maksimalna starost vozila ne sme da pređe 10 godina u bilo kom momentu trajanja ugovora. Prevoznik će biti u obavezi da, osim novih 80 minibuseva, obezbedi i servisna vozila kao i vozače. Odabrani partner će, kako piše, kroz prodaju karata na linijama koje drži pokriti investicione troškove i zarade zaposlenih.


PROČITAJTE JOŠ - Kombi vozi na caku


Koncesiona naknada neće biti manja od 350.000 evra, a ukoliko bude više partnera, plaćaće im se po vozilu oko 4.794 evra.

Inače, sugrađani se u poslednje vreme sve više žale na minibus linije. Za cenu od 150 dinara, koliko karta u njima košta i gde bi za tu cenu trebalo da dobiju bolju uslugu, prinuđeni su da se voze u vozilima gde nema klima-uređaja i gde su sedišta polomljena. Neretke su i žalbe putnika na nepoštovanje reda vožnje.


PROČITAJTE JOŠ - Kombi zakonom uvesti u javni prevoz


REBALANS BUDžETA

Predsednik gradskog parlamenta Nikola Nikodijević je najavio da će odbornici Skupštine grada razmatrati rebalans budžeta, po kome će Grad Beograd umesto planirane 103 milijarde dinara, imati 105,8 milijardi dinara prihoda.

Nikodijević je rekao da su prihodi veći za dve milijarde pre svega zahvaljujući porezu na zarade, ali i većoj dobiti gradskih preduzeća, koja se većim delom preliva u gradsku kasu.

- Veći prihod od poreza na zarade ne znači veće namete na zarade, već znači da ima više zaposlenih u gradu i da su njihova primanja povećanja, pa otuda i veći prihod - objasnio je Nikodijević.