Radojičić: Plaćanjem karata do boljeg gradskog prevoz

Tanjug

13. 09. 2018. u 16:35

Gradonačelnik Beograda je u četvrtak u Ljubljani posetio preduzeće “Ljubljanski putnički promet"

Радојичић: Плаћањем карата до бољег градског превоз

Foto Tanjug

U Ljubljani više od 90 odsto građana plaća kartu u gradskom prevozu, a u Beogradu svega 30 odsto, izjavio je gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić i poručio da je za dobro funkcionisanje gradskog saobraćaja neophodna saradnja svih - i Grada, i GSP-a, i građana.

"Da bi gradski saobraćaj funkcionisao na pravi način mora da postoji saradnja svih, i Grada, i GSP-a, ali i građana jer je neophodno da povećamo procenat ljudi koji plaćaju kartu u gradskom prevozu", naglasio je Radojičić koji je u četvrtak u Ljubljani posetio preduzeće “Ljubljanski putnički promet”.

Tu su ga zaposleni informisali o radu preduzeća i tome kako funkcioniše saobraćaj u Ljubljani koja je, inače, 2016. proglasena za “Zelenu prestonicu Evrope”.

Vozni park tog preduzeća, i za gradski i prigradski saobraćaj, čini ukupno 280 autobusa od čega deo ide na dizel, a deo na gas.

Radojičić kaže da zaposleni u ovom preduzeću rade na primeni novih tehnologija i novih vrsta autobusa koji su ekološki bolji.

"Njihova strategija još uvek nije do kraja jasno definisana i ima još dilema jer se radi o procesu koji treba usaglasiti sa trendovima u svetu. Mi želimo da modernizujemo gradski saobraćaj u Beogradu u čemu će nam iskustva kolega iz Ljubljane biti od koristi", rekao je Radojičić.

Dodao je da će Grad Beograd u narednom periodu nabaviti 220 novih autobusa, od čega je planirano da 80 budu električni.

RADOJIČIĆ: KANDIDOVAĆEMO BEOGRAD ZA ZELENU PRESTONICU EVROPE

Gradonačelnici Beograda i Ljubljane, Zoran Radojičić i Zoran Janković, potpisali su danas pismo o saradnji i prenošenju znanja i iskustava između dva grada, a u vezi kandidature Beograda za “Zelenu prestonicu Evrope”.

“Cilj pisma o saradnji koji smo danas potpisali je da Beograd dobije status 'Zelene prestonice Evrope', a da nam Ljubljana, prenoseći svoja iskustva, u tom cilju pomogne”, rekao je Radojičić za Tanjug, nakon potpisivanja pisma u Gradskoj kući Ljubljane.

Ljubljana je 2016. dobila nagradu “Zelena prestonica Evrope”, a Radojičić kaže da Beograd ima ogroman potencijal da takođe dobije tu nagradu za koju će se, najavio je, ove godine i kandidovati.

“Ljubljana je četiri puta aplicirala za tu nagradu i tek iz četvrtog puta je dobila, što govori da je to proces. Želim da istaknem da ćemo mi uložiti sav napor da dobijemo taj status i da ćemo ove godine konkurisati za tu poziciju, ali i da ćemo, ukoliko ne uspemo sada, biti uporni i narednih godina da dostignemo naš cilj da Beograd postane 'Zelena prestonica Evrope'”, dodao je Radojičić.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (76)

Nikola

13.09.2018. 16:45

Da je problem plaćanje prevoza u Beogradu imao sam priliku i lično da se uverim, sticajem okolnosti došao sam u grad i sin mi je dao uputstvo kako da overim kartu za suprugu i mene pošto do sada nismo koristili gradski prevoz i na molbu jednom od putnika da mi pomogne samo je odmahnuo rukom i rekao: KO još plaća kartu, verovatno nisi iz Beograda,

Milojko

13.09.2018. 16:49

Ako hoćeš da platiš kartu u gradskom prevozu iza leđa čuješ komentar: evo ga seljober iz unutrašnjosti i plaća kartu, koji debil!

Ivo

13.09.2018. 17:01

Mi bi smo da ništa državi ne damo, a da nam država da i zaposlenje i veće plate i penzije.E pa ne može, kad nema odakle. Naš čovek radi na crno, neće da plaća porez, ne prijavljuje firmu,samim tim se vodi kao ne zaposleno lice, uzima od drzave sve moguce pomoci, umanjenje el. energije, da manje placa vodu i slicno, prevoz ne placa niko ziv. A takvi zarađuju više od bilo koga ko je zaposlen i radi za platu, a pritom ne može dobiti nikakvu olakšicu nigde jer je zaposlen!! Dosta bre više ljudi!!!

Niko

13.09.2018. 17:04

to je istina....al oni nemaju jednu grupu nacionalnih manjina koji su zasticeni ko beli medvedi...kontrola ih izbegava u busevima ko djavo boga...

Toma

13.09.2018. 17:07

Savesnim plaćanjem usluga koje koristimo možemo doprineti poboljšanju uslova u gradskom prevozu.

Niko

13.09.2018. 17:08

jos nesto...mesecna karta prevoza je 30e u bg a plata 280e! a u becu plata 1800e a cena karte 46e...

Ideja

13.09.2018. 17:12

Проблем у Србији је бацање смећа на све стране. Прво увести да за сваку казну коју напише комунални полицајац, добија бонус (нпр. у висни 1/5 износа казне додати на плату сваком ком.полицајцу). Увести да се са отпада који се нађе на непрописном месту издвоји отисак прста и напише казна том лицу чији је отисак нађен на ђубрету. У износ казне уврстити и трошкове обраде отиска. Аутобуси у Београду, посебно који иду ка периферији града, су очајни. Прљави, стари, накривљени, без клима уређаја.

Miroslav

13.09.2018. 17:18

Da li je gradonačelnik bio tamo u saobraćajnoj inspekciji? Ona mora biti ažurna, da se građanima približi medijski i sve ono što je loše u prevozu sankcioniše. Od neljubaznosti vozača, do nehigijane i neuključene klima uređaja. Ovde je samo - plaćajte kartu, a samovolja na sve strane.

Zlatko A

13.09.2018. 17:25

poređenje Beograda i Ljubljanje je krajnje meumesno i neprimereno. Od 1945 do danas,Ljubljana se uvećala za 4-5.000 stanovmila!!! Ua tpliko de u Beogradu uveća jedna grad.opštima.

Miroslav

13.09.2018. 17:25

Vreme je da i Srbija bude kao i sav ostali svet da se zna sta je red . Kad jednom uvedemo red i uspotavimo sistem napredak je neminovan.

Mina

13.09.2018. 17:28

Gradjani bi trebalo da postuju javni gradski prevoz i da placaju kartu. Od mesta A do B mozemo stici jedino gradskim prevozom

Neo

13.09.2018. 17:28

Pa valjda je normalno da mora da se plaća karta ako se već koristiš gradskim prevozom.Zar treba i gradonačelnik da apeluje na nas u vezi potpuno normalnog ponašanja građana? Šta,kao šmekeri smo,buntovnici ako ne plaćamo kartu? Nismo,nego neodgovorni i nedisciplinovani

vesko

13.09.2018. 17:37

Zaposleni u ovom preduzeću rade na primeni novih tehnologija i novih vrsta autobusa koji su ekološki bolji.

Kica

13.09.2018. 18:23

Mislim da bi svako trebao da ima bar toliko postovanja i pristojnosti da plati kartu ukoliko se vozi gradskim prevozom, taj novac svakako ide za poboljsanje uslova voznje, placanjem cinimo uslugu sami sebi.

Ana

13.09.2018. 18:24

Beogrda ce kroz neko vreme sigurno postati "Zelena prestonica Evrope", poceli smo sve vise da razmisljamo o zivotnoj sredini i ekologiji.

Petar M

13.09.2018. 18:37

Zadjih 14godina, redovno placam kartu u gradskom autobusu. Zasto se unistavaju sedista u gradskom prevozu ?

Maja

13.09.2018. 18:57

Taj procenat ljudi od 30 odsto se mora povecati, svi gradjani moraju placati karte u javnim prevozima!

Vanja

13.09.2018. 19:53

Srbija je najzad na pravom putu razvoja i napretka i verujem da ce uraditi ovako nesto po ugledu na Ljubljanu.

MAKSS

13.09.2018. 21:32

Treba se truditi da se probudi svest gradjana i da oni pocnu da placaju karte prevoza koje koriste.

mica

13.09.2018. 21:58

@MAKSS - Kada biste samo vi koji pozivate da se probudi svest placali karte naplata bi bila najmanje 60%. Toliko je SNS dobio glasova u Beogradu i racunica je krajnje jednostavna. Ako vec volite neizmerno Beograd, placajte karte, ostavite nas otpadnike na miru. Ali izgleda da je isplativije da se pisu komentari, nego da se placa karta ??

MAKSS

13.09.2018. 21:33

Novac od kupljenih karata ce se usmeriti na kupovinu novih autobusa ali neki gradjani ne razmisljaju o tome.

kasandra

13.09.2018. 22:26

Naplatom karti za voznju, mnogo toga bi se moglo unaprediti u samom voznom parku i postaviti GSP u mnogo bolju i jacu poziciju.Naalost nasi gradjani imaju jako malo razvzijenu svest o tome, cast izuzetcima , a to su uglavnom najsiromasniji gradjani.

Саша

13.09.2018. 22:31

Ма колико се некоме учинило чудно, градски превоз у Београду је прејефтин у односу на величину града. Узмимо нпр.Сарајево, гдје карта за једну вожњу кошта 2 КМ(око 120 динара) или Бањалуку(1.8 КМ, што је око 110 динара),временске карте не постоје, у Бањалуци ни дневна карта, у Сарајеву дневна кошта 7.5 КМ(450 динара), у оба града најдужа градска линија је око 10-ак километара.Плате нису много веће од београдских.Само би требало увести јефтинију карту ако се иде мање од 5 станица.

Sale

14.09.2018. 00:06

Da li je Radojcic u Ljubljani video da vozaci voze autobuse dok telefoniraju mobilnim telefonima, patose autobusa koji nedostaju, neoprane i strokave autobuse, ... !? Da li je Radojcic video prosek plata u Ljubljani, pa ga uporedio sa prosekom plata u Beogradu?

Dalibor

14.09.2018. 01:22

GSP treba da se obnovi. Ima dosta dotrajalih autobusa i treba obnoviti vozni park.

star

14.09.2018. 06:51

Za dobro funkcionisanje gradskog saobraćaja u Beogradu, neophodno je da što više građana plaća kartu u tom saobraćaju.

bobana

14.09.2018. 07:24

Po ugledu na druge gradove Evrope , moramo izmeniti i urediti naplatu usluge!

Milovan

14.09.2018. 08:05

Plaćanje karata bi pomoglo ali do boljeg gradskog prevoza se pre svega stiže menjanjem kolektivne svesti ljudi koji bi trebalo da shvate da "švercovanjem" danas uštede 100 din a sutra izgube 200.

sasa

14.09.2018. 08:53

Ма колико се некоме учинило чудно, градски превоз у Београду је прејефтин у односу на величину града. Узмимо нпр.Сарајево, гдје карта за једну вожњу кошта 2 КМ(око 120 динара) или Бањалуку(1.8 КМ, што је око 110 динара),временске карте не постоје, у Бањалуци ни дневна карта, у Сарајеву дневна кошта 7.5 КМ(450 динара), у оба града најдужа градска линија је око 10-ак километара.Плате нису много веће од београдских.Само би требало увести јефтинију карту ако се иде мање од 5 станица....