RADOVI na postavljanju tramvajskih šina preko Mosta na Adi počeli su još u aprilu, a biće završeni u junu sledeće godine. Majstori rade i na novobeogradskoj i na rakovičkoj strani mosta, a fokus je trenutno na izgradnji preostalih delova tramvajskog koridora, nedostajućih krakova u okviru petlje Radnička. Šine će biti postavljene u dužini 2.700 metara.

Od početka radova uklonjen je stari i postavljen novi tucanik duž mostovske konstrukcije, a započeta je ugradnja veza između betonskog i čeličnog dela mosta.


PROČITAJTE JOŠ:
Vesić: Rekonstrukcija Topličinog venca počinje 15. septembra

- Majstori na novobeogradskoj strani sada ugrađuju temelje stubova kontaktne mreže, rade na pripremi betonske ploče, a onda sledi postavljanje hidroizolacije. Na čukaričkoj strani radi se na potpornim zidovima, uklanjaju se pešačke staze, demontiraju se šine na mostu preko Topčiderske reke - navode iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju.

Linije 12 i 13 ne saobraćaju od počeka avgusta, pošto je tramvajski saobraćaj od Požeške obustavljen zbog rekonstrukcije mosta preko Topčiderke i nadvožnjaka iznad železničke pruge. Radiće se i na obnovi ispravljačke stanice na čukaričkoj strani, postaviće se novi koloseci i kontaktna mreža.

- Tokom radova na tramvajskom mostu preko Topčiderske reke deo mosta će se ukloniti i napraviće se armiranobetonska konstrukcija, sa novim konstruktivnim elementima i drugačijim rasporedom koloseka - kažu iz Direkcije. - Rekonstruisaćemo i nadvožnjak preko železničke pruge. Postojeći vijadukt preko Bulevara vojvode Mišića ćemo zadržati, a na strani nadvožnjaka prema Rakovici dodaće se novi deo vijadukta sa skretnicom za vezu prema Rakovici. Time će se stvoriti uslovi za povezivanje Banovog brda sa Rakovicom.

Šine će biti postavljene duž izgrađenog koridora po sredini mosta, koji se nalazi između dva smera drumske saobraćajnice, ali i preko severnih i južnih petlji. One će se uklopiti u postojeću prugu sa obe strane reke. Početak deonice je u Ulici Đorđa Stanojevića, a završava se u zoni razdvajanja pruga za Banovo brdo i Rakovicu. Tu će se napraviti nove veze, kako bi tramvaji sa Novog Beograda i Banovog brda mogli da idu direktno ka Rakovici i centru grada.


STAJALIŠTA

NA deonici preko mosta predviđena su dva stajališta javnog prevoza: Blok 42 na novobeogradskoj strani i petlja Radnička odmah posle glavnog raspona Mosta na Adi, na desnoj obali Save.

Oba stajališta su izgrađena, njihova dužina je oko 75 metara, a projektom je predviđeno njihovo opremanje nadstrešnicama i ostalim mobilijarom.


PROČITAJTE JOŠ:
Prave novo jezero na Adi!

TOPČIDERKU IZMEŠTAJU, ŠIRE BULEVAR

NEDALEKO od Hipodroma, radi se na izmeštanju Topčiderske reke u blizini raskrsnice sa Ulicom Pere Velimirovića. Završetkom ovog poduhvata, oslobodiće se prostor za proširenje Bulevara patrijarha Pavla i izgradnju nove trase od Hipodroma do Košutnjaka. Upravo će ova saobraćajnica, koja će povezati Novi Beograd i Rakovicu, biti i tranzitna veza između Spoljne magistralne tangente (spaja Novi Beograd, Zemun, Borču, Zrenjaninski put, Pančevački put, Zvezdaru, istočni i južni deo Beograda) i Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (spaja Novi Beograd i Palilulu).