Francuzi bi da grade metro
28. 06. 2018. u 22:15
Predstavnici grada održali sastanak sa velikim brojem industrijalaca iz udruženja "Medef". Desetak kompanija zainteresovano za buduće projekte
DAN posle usvajanja Plana generalne regulacije šinskih sistema u prestonici, kojim je precizirano da će prva faza linije metroa početi 2020. godine, zamenik gradonačelnika Goran Vesić i glavni urbanista Milutin Folić juče su u Starom dvoru ugostili predstavnike kompanija iz Udruženja francuskih industrijalaca "Medef". Povod razgovora bila je izgradnja beogradske podzemne železnice.
Prema Vesićevim rečima, održali su sastanke sa predstavnicima desetak kompanija koje su zainteresovane za velike infrastrukturne projekte u prestonici, kao što je izgradnja metroa, širenje tramvajske mreže ili izgradnja obilaznica oko Beograda.
PROČITAJTE JOŠ: Gradnja metroa započeće 2020.
- Očekujem da će neke od ovih kompanija biti uspešne na međunarodnim konkursima za buduće projekte u glavnom gradu - rekao je Vesić. - Vrednost investicija francuskih komanija u poslednje dve godine u Beogradu iznosi više od milijardu i 800 miliona evra. Te velike investicije doprinele su da i druge francuske kompanije dođu u Srbiju.
Kako je rečeno na sednici Skupštine grada, metro će se raditi u fazama, a procenjuje se da će prva linija koštati milijardu i 300 miliona evra. Za obe linije biće utrošeno više od četiri milijarde evra. U jedan sistem biće integrisane dve linije metroa i četiri BG voza Na taj način planirano je da budu povezani Lazarevac i Mladenovac, kao i uveden "BG voz" do aerodroma u Surčinu. A studije izvodljivosti za proširenje tramvajske mreže ka Zemunu i Makiškom polju su već urađene.
Na osnovu brojanja putnika koje je rađeno u 2014. i 2015. godini, najviše putnika ima na potezu od Makiškog polja do centra grada, a najopterećenija saobraćajnica je Bulevar vojvode Mišića. Na osnovu ove procene, prva linija metroa će početi na Makiškom polju, čime će od autobusa biti rasterećen Bulevar vojvode Mišića.
PROČITAJTE JOŠ: Požar u centru Beograda
O BUDžETU U PETAK
NAKON tri dana predaha, odbornici će opet sesti u klupe Skupštine grada u petak. Prema najavama, na dnevnom redu će se naći izuzetno važno pitanje rebalansa budžeta.
Odbornici Skupštine grada raspravljaće o rebalansu budžeta, ali i drugim bitnim stvarima za život prestonice.
.jpg)
PLAN KOŠTA 134 MILIONA DINARA
CILj izrade Plana generalne regulacije je sagledavanje trasa i ostalih sadržaja šinskog sistema.
Ovim planom biće sagledana i razrađena prva faza prve linije metro sistema. Procenjena finansijska vrednost izrade Plana je 134 miliona dinara.
Igo
29.06.2018. 06:59
Ruski metro je mnogo lep. Intersesira me da li oni ucestuju u konkursu za izgradnju metroa?
Ni pod razno francuzi. Dokle ce te da saradjujete sa srbskim neprijateljima? Oni lobiraju po celom svetu za nezavisno Kosovo a vi ih nagradjujete.
Јел то награда Французима за све што нам раде у вези Космета ?
Nadležni u Beogradu bi trebalo prvo da prošire mrežu »BG voza« korišćenjem tunela koji su izgrađeni još u prošlom veku, pa tek onda da razmišljaju, da ne kažem »sanjaju« o metrou. Naime, dve cevi tunela »Karaburma« su odavno izgrađene i to leva u periodu od 1975. do 1977., a desna dvadeset godina kasnije. Tuneli »Kneževac« imaju »još dužu bradu« jer su izgrađeni krajem šestdesetih godina prošlog veka. Aktiviranjem tih tunela, »BG voz« bi dobio liniju od Karaburme, odnosno Ada Huje do Makiša.
Metro će, kao i sve drugo, graditi onaj ko da najveću proviziju ...
Komentari (6)