GUŽVE U ŠPICEVIMA: Pančevac crna tačka

E. B. R.

01. 06. 2018. u 14:42

U jutarnjem i popodnevnom špicu javni prevoz i automobili jedva se probijaju kroz grad. Problem stvaraju česta "čukanja", kvarovi, pokvareni trolejbusi, tramvaji...

ГУЖВЕ У ШПИЦЕВИМА: Панчевац црна тачка

Svakoga dana mostom prođe više od 70.000 automobila

BEOGRAD ima dvadesetak najfrekventnijih saobraćajnih koridora koji povezuju rubne delove grada sa centrom prestonice. Tim glavnim bulevarima, mostovima i ulicama saobraćaju vozila javnog prevoza. Međutim, dovoljni su samo jedna havarija, sudar ili kvar semafora, da se stvore uska grla. Najduže putuju oni koji u centar grada dolaze preko Pančevačkog mosta, Autokomande, Sajma, Brankovog mosta i Gazele.

Ponekad se od kuće do posla javnim prevozom putuje satima. Na primer, od Padinske skele do centra - dva i po sata, a od naselja Dr Ivan Ribar do Doma omladine često je potrebno 60 minuta. Putnici se žale i da vozači javnog prevoza nikad ne žure, kao da imaju takvu instrukciju. Oni, pak, tvrde da dužina putovanja ne zavisi od njih.

PANČEVAČKI MOST

Sistem je najkrhkiji na Pančevačkom mostu. Kroz ovaj saobraćajni levak, preko Pančevačkog mosta i Zrenjaninskog puta, svakoga dana prođe više od 70.000 automobila. U slučaju "čukanja" ili kvara, brzo se stvaraju kolone. Autobusi (43, 95, 96, 101, 105, 106) "ispadaju" iz reda vožnje. Pa umesto 15 minuta, u zaustavnoj traci se čeka i po sat vremena. Gužva sa Zrenjaninca i Pančevačkog mosta brzo se prenese i na Bulevar despota Stefana. Ova saobraćajnica je glavna veza za žitelje Karaburme, Višnjice, Mirijeva. Veliki broj Beograđana prevoze linije 16, 23, 35.

- Bulevar despota Stefana ima suženje od Džordža Vašingtona do Cetinjske. Zbog toga se stvaraju kolone do Braće Jugovića - priča Milan Bojić iz Beogradskog taksija.

AUTOKOMANDA

Drugi kritični koridor je Bulevar Franše d'Eperea. Deo auto-puta od Dušanovca do Gazele po pravilu je blokiran u jutarnjem špicu, u smeru ka centru grada. Posle podne kolone automobila kreću se u smeru ka Nišu. Osim automobila, problem vozilima GSP prave autobusi na međugradskim linijama. Začepe se stajališta. Putnici iznose torbe. Čeka se i po desetak minuta da se provuku, a za to vreme, stvori se kolona na auto-putu.

Deo problema je i pasarela na Autokomandi. Tu je gužva od ranih sati do uveče. Automobili se zaglave u kratkom delu Južnog bulevara i Ustaničke. Zatvori se propusni prolaz ispred autobuske stanice na auto-putu. Zbog toga, nijedan autobus koji prolazi preko Autokomande ne može da ispoštuje red vožnje.

BEOGRADSKI SAJAM

Prema analizi koju je pre tri godine radila gradska uprava, Sajam je lokacija sa najvećom frekvencijom Beograđana koji koriste javni prevoz. U Bulevaru vojvode Mišića gužve se stvaraju kod semafora, na raskrsnici sa Ruskom ulicom. Ponekad, u žutoj traci bude kolona od po desetak autobusa. Tu putnike prevoze autobusi 23, 37, 51, 52, 53, 55, 56, 56, 88, 91, 511, 553 i E2.

Nedaleko od Sajma, kod Careve ćuprije nalazi se još jedan čep. Zbog toga što još nije probijen topčiderski tunel i što nije urađena saobraćajnica prema Rakovici, sva vozila se slivaju pored Miloševog konaka.

ZONE TROLEJBUSA

Nenadane čepove stvaraju trolejbusi. Dovoljno je da padne elektro-sistem, pa da se u koloni parkiraju nasred ulice. Ukoliko se pokvare 40 i 41, čak 35.000 žitelja Banjice i Jajinaca nema mogućnost da se prebaci do Rudog. Slične muke imaju i žitelji Zvezdare koji se voze linijom 28. Linije 28 i 40 često "zakucaju" već preopterećenu Takovsku ulicu, koja, pored velikog broja vozila, ima problema i sa nesinhronizovanim semaforima.

RASKRSNICA "UŠĆE"

Novi Beograd ima široke, planski izgrađene bulevare. Ali i tamo ima problema. Naročito na raskrsnici kod TC "Ušće", na uglu Ulice Milentnija Popovića i Bulevara Mihajla Pupina.

Oni koji prigradskim prevozom dolaze iz podavalskih naselja imaju nekoliko izazova. Trošarina i Ulica Save Maškovića su od šest sati ujutru potpuno zakrčene. Bulevar oslobođenja kod Autokomande je tradicionalno začepljen. Pa se autobusi 47, 47, 402 po desetak minuta probijaju do Hrama. Sa Banjice, tradicionalno kritična deonica je deo Neznanog junaka kod "Dragiše Mišovića".

Gužve se stvaraju u Kneza Miloša, Sarajevskoj, na Brankovom mostu i, obavezno, u Terazijskom tunelu.




BULEVAR

NEVOLjE imaju i sugrađani koje put navodi duž Bulevara kralja Aleksandra. Od Cvetkove pijace do Vukovog spomenika saobraćaju samo tramvaji.

Kada se jedan pokvari, gradski prevoz staje, pa Beograđanima ostaju dve opcije - ili da pešače, ili da u pomoć pozovu taksi.


TAKSISTI SE ŽALE NA SEMAFORE

PREMA rečima Milana Bojića iz "Beogradskog taksija", pojedine raskrsnice zbog nesinhronizovanih semafora koče protok vozila.

- Na Novom Beogradu izdvajam raskrsnicu Omladinskih brigada i Milutina Milankovića. Ona nije najbolje sinhronizovana sa raskrsnicom Bulevara heroja sa Košara i Omladinskih brigada - objašnjava Bojić, navodeći primer i loše sinhronizovanog semafora na uglu Vlajkovićeve i Bulevara kralja Aleksandra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Небојша Радуловић

01.06.2018. 17:45

И....јел има нешто што не знамо!?

Гојко

01.06.2018. 18:32

@Небојша Радуловић - Fali Beogradu vadičep.Tunel do Karaburme sa novim mostom preko Dunava i planirano proširenje savskog mosta

Rajko

01.06.2018. 19:16

Pitam se da li ovaj vas tekst procita neko iz gradske vlade,da li je moguce da ovo stanje njima ne smeta,ako nista ne mogu da urade bar mogu semafori da se nasteluju nisu stelovani 30 godina.

Стефан Петровић

01.06.2018. 22:29

На Панчевачком мосту је саобраћајним знаком максимална дозвољена брзина 40km/h. Биће да је и то један од разлога што се ту стварају "уска грла". Брука!