Promenada spaja priobalje i centar Beograda

Milenko T. Kovačević

06. 05. 2018. u 16:02

Menadžer Grada Beograda Goran Vesić najavljuje da će ove godine biti rekonstruisani Karađorđeva i Trg Republike. Uklanjanje pruge do kraja 2018. Vrednost dva projekta je oko 15 miliona evra

Променада спаја приобаље и центар Београда

Kada se radovi završe Trg republike će ovako izgledati

OVOG meseca gradska uprava Beograda raspisuje tender za uređenje dela Karađorđeve ulice i Trga republike, a vrednost ova dva projekta je 15 miliona evra. Ujedno, biće uklonjene i šine s pruge, i taj prostor će biti pretvoren u šetalište. To, za “Novosti”, otkriva gradski menadžer Goran Vesić, i naglašava da će prvi tender biti raspisan već sutra.

Traže se izvođači radova na rekonstrukciji Karađorđeve ulice od Brankovog mosta do Pariske ulice, kao i Savskog keja u istoj dužini.

- Železnička pruga koja se sada nalazi između keja i ulice biće uklonjena do kraja godine, a samo priobalje će biti uređeno na sličan način kao Sava promenada ispred “Beograda na vodi” - najavljuje Vesić. - Beograđani će dobiti još jedno moderno šetalište. Pored toga, uređuju se plato i spiralne stepenice koje su veza s pasarelom koja spaja kej i Beogradsku tvrđavu preko Bulevara vojvode Bojovića. Ti projekti definitivno će promeniti čitav kraj.

Glavni prestonički operativac ukazuje i na to da je pored ove lokacije i pristanište, koje je prvi kontakt s Beogradom velikog broja turista koji dolaze u naš grad kruzerima.

- Na keju će biti i dečjih igrališta, koja sada nedostaju. Kada planirano završimo, siguran sam da će svaki turista imati već na startu pozitivno mišljenje o Beogradu - zadovoljno konstatuje Vesić. - Što se Karađorđeve ulice tiče, već smo uradili fasade. Sada će tramvajska pruga u jednom delu biti izmeštena, a ulica će dobiti šire trotoare i dvosmernu biciklističku stazu.

Ipak, veliki izazov pred gradskim vlastima je i rekonstrukcija centralnog gradskog trga.

- Uređujemo skoro hektar i po površine na Trgu republike. Ubuduće, taj prostor će biti namenjen pešacima. Sklanjaju se one velike betonske žardinjere i kiosci. Biće postavljene granitne kocke, posađena nova stabla, uređene zelene površine, a postaviće se nove klupe i javna rasveta - priča Vesić.

Prema njegovim rečima, u zoni Trga republike projektovane su četiri saobraćajne trake. Zbog toga će biti rekonstruisani i delovi Francuske, Kolarčeve i Makedonske ulice.

Tramvajske šine će, posle rekonstrukcije, biti blago pomerene ka reci u odnosu na sadašnje stanje / Foto V. Danilov


- Ulica će biti u nivou Trga, i to će biti zona usporenog saobraćaja. Kada Vlada Srbije bude raspisala međunarodni konkurs za izgradnju zgrade Opere i Baleta na mestu sadašnjeg “Staklenca”, i kada ova zgrada bude izgrađena, to će biti moderan centralni trg, poput onih kakvi postoje u svim evropskim gradovima - zaključio je gradski menadžer.

Tokom uređenja Trga republike biće zamenjeno oko 250 metara vodovodnih cevi i biće rekonstruisana kanalizacija u dužini od oko 150 metara. Planiranom intervencijom predviđeno je postavljanje nove javne rasvete, kojom će se obezbediti osvetljenje platoa, pešačkih staza sa bočnih strana platoa, scenska rasveta za održavanje manifestacija, zatim, dekorativna rasveta okolnih objekata, osvetljenje Spomenika knezu Mihailu i saobraćajnog poteza Kolarčeva-Makedonska u zoni Trga republike.

Danas je centralni gradski trg teško dostupan pešacima / Foto V. Danilov

Ovako će izgledati Trg republike


SAVSKI KEJ

REKONSTRUKCIJA Savskog keja od Brankovog mosta do kraja Beton hale obuhvata uređenje partera u okviru javnih parcela priobalja. Na veoma prometnom delu priobalja biće uređene zelene parkovske površine. Planirani su dodatni sadržaji za pešake, korzo i dečje igralište. Kroz sredinu ovog uređenog dela Savskog keja prolaziće i dvosmerna biciklistička staza.

POMERAJU SE ŠINE

KADA se bude rekonstruisala Karađorđeva ulica od Brankovog mosta do Pariske ulice, imaće tri poprečna profila - kolovozne površine, tramvajsku prugu i zeleni pojas. Da bi se kvalitetnije rasporedio prostor, izmestiće se na jednom delu tramvajske šine. Redukovaće se širina kolovoznih traka, a predviđena je i izgradnja jednosmerne i dvosmerne biciklističke staze.

NOVI BULEVAR NOSIĆE IME VUDROA VILSONA

GORAN Vesić navodi da se privode kraju i radovi na novom bulevaru u okviru kompleksa “Beograd na vodi”. Taj bulevar će spojiti Karađorđevu ulicu i Bulevar vojvode Mišića.

Goran Vesić / Foto Z. Jovanović


- Ovaj bulevar će na inicijativu predsednika Vučića nositi ime bivšeg američkog predsednika Vudroa Vulsona, koji je u vreme Prvog svetskog rata učinio mnogo za Srbiju - naveo je Vesić na svom fejsbuk-profilu.

Bulevar se proteže od tramvajskog mosta do Beogradskog sajma, širine je 40 metara i duži je od dva kilometra. Ima po tri saobraćajne trake u svakom smeru i razdelno ostrvo sa drvoredom širine pet metara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

Gavrilo Princip

06.05.2018. 16:25

Za te turiste kojima je pristanište prvi kontakt sa Beogradom, divlji taksisti su drugi kontakt.

Grka

06.05.2018. 18:37

sto me nerviraju ove arhitekte stavljaju glupe vizure koje izgledaju moderno a zapravo realno je ruzno

dzordz

06.05.2018. 21:21

koliko ja znam stari beogradjani napustaju centar grada. gracanicka, hilandarska i druge polako postaju nepogodne za zivot. nema samoposluga, nema knjizara, sve se poplocava, gde auto da stavim??? ovo nikad nije bilo. trebalo je prvo resiti saobracaj, novi mostovi i tuneli, pa tek onda proterivanje automobila i javnog prevoza iz centra beograda

Pierre

07.05.2018. 02:40

To što oni naprave, lepo je samo na prvi pogled. Lepo je prošetati par puta, a posle mi se više i ne ide tamo (Beograd na vodi, recimo). Dosadno je i prazno, nema dušu. Nisu to ni celine, kao pariski Defans, ili Levaloa. Ne, to je nešto u pokušaju, parcijalno - koliko para, toliko muzike. A tek kvalitet ... Bolje je samo okrečiti i obnoviti stara rešenja. Bogatija su i sa više stila od ovoga što su oni u stanju da naprave. Kosančićev venac i one džombe od ploča - parava su katastrofa....

citalac mnogih novina

07.05.2018. 17:20

Te promenade su udaljene od gradjana koji po ceo dan rade i slabo ce biti posecene. Tamo gde se prosiruju trgovi betonom, citiracu jednog arhitektu koji se protivi pretvaranju Stud. trga u betonski plato. arh. moli DRVECA, BRACO, DRVECA!Gradski oci, jeste vredni ali ne sirite beton nego ZELENILO:

Ник Ћулибрк

07.05.2018. 18:42

Чини ми се да ћемо имати више хелиодрома него Рио де Жанеиро.