Zastoji u saobraćaju zbog torbi!
10. 04. 2018. u 17:41
Zbog zadržavanja međugradskih autobusa, velike gužve na Autokomandi su svakodnevica. Nadležni tvrde da ne planiraju proširenje postojećeg stajališta za vozila
KOLONE Isto stajalište koriste i linije GSP Foto V. Danilov
BEZ obzira na vremenske prilike, Autokomanda je jedna od tačaka u gradu na kojoj su u jutarnjem i popodnevnom špicu gužve neizbežne. Tako je godinama. Nastaju zbog stajališta na kojima osim vozila javnog prevoza staju i međugradski autobusi! Zbog vozila u nizu ugrožena je i bezbednost putnika koji nasred auto-puta ulaze u autobuse. Građani su svedoci ove situacije veoma dugo, "Novosti" su o tome pisale mnogo puta, ali sudeći po reagovanju Sekretarijata za saobraćaj, rešenje nije ni blizu.
Svi koji do odredišta putuju ovom trasom znaju da su svakog jutra u radnoj nedelji na stajalištu Franše d`Eperea gužve obavezne. Ovde staju linije 17,18,38L, 46, 55, 70. Osim njih, ovde pristaju i prigradski autobusi iz Mladenovca i Sopota, ali i autobusi iz Niša, Leskovca, Vranja...
- Svakog jutra na ovom delu izgubimo i po 15 minuta u koloni - priča Zoran T. - Iz Južnog bulevara uključujem se na auto-put, ali zbog naređanih autobusa, to traje čitavu večnost. Zbog međugradskih, autobusi gradskog prevoza ne mogu da stanu na stajalište i tako se blokira izlaz na auto-put.
Ništa bolja situacija nije ni na suprotnoj strani, u smeru ka Nišu. Ovde se gužve najviše stvaraju u popodnevnom špicu. Pre neku godinu Sekretarijat za saobraćaj odvojio je stajališta za gradski i prigradski prevoz, ali se posle toga javio novi problem.
- Autobusi se tu naređaju, ulaze putnici, ubacuju torbe, a vozilo ne kreće dok kondukter svima ne naplati karte - priča Marijana Ivanović, Mladenovčanka. - A to traje predugo! Kad dođe naš autobus za Mladenovac nema gde da stane. Zaustavi se nasred puta, a mi se provlačimo između naređanih vozila da bismo ušli u naš prevoz. Dogodi se i da ne vidim svoj autobus, pa propustim polazak.
foto V.Danilov

Isti problem imaju i oni koji tu čekaju autobuse koji voze ka Jagodini, Vranju, Nišu...
Sa premeštanjem glavne Beogradske autobuske stanice na Novi Beograd, stajalište na Autokomandi postaće možda još frekventnije, jer se ne zna koliko će putnika želeti da putuje preko reke.
Uprkos svemu tome, u Sekretarijatu za saobraćaj tvrde da ne planiraju proširenje stajališta za međumesni saobraćaj na Autokomandi.
- Prema projektu koji je izveden pre nekoliko godina, produžen je stajališni plato kako bi bilo omogućeno uporedo zaustavljanje autobusa za međumesni saobraćaj i vozila kojima se obavlja javni gradski prevoz u gradu - odgovaraju iz Sekretarijata.
I BULEVAR OSLOBOĐENjA OPTEREĆEN
ZBOG autobusa koji staju na Autokomandi, stvara se velika gužva i u Bulevaru oslobođenja, od kružnog toka do restorana "Franš".
Problem imaju i vozila prigradskog prevoza, koja iz istog razloga, na potezu dugom oko 200 metara, od vatrogasne stanice do stajališta, izgube po 15 minuta.
Православац
10.04.2018. 17:57
Често гужву направе и возачи ГСП, јер су нестрпљиви да сачекају, него стану на сред пута, а онда обавезно нека баба гура да уђе иако види да је све крцати и тако аутобус гсп-а стоји у станици и по десетак минута све док се та баба не спакује, јер неможе од ње да затвори врата и крене. Ујутру кад је гужва, на стајалишту Франша треба слати празне аутобусе на лини 17 и 18.
@Православац - Синко, немој да грешиш душу. Нисам само ја крива за јутарњу гужву. Крив је и Деда.
ko im je kriv kada, sada vec bivsu autobusku stanicu POKLONISE Miskovicu! uzas!
A problem je vrlo jednostavno rešiv: Pravac ka BAS-u: stajalište prigradskih autobusa se izmesti jednu GSP stanicu pre ( kod DZ Voždovac i vatrogasaca ). Pravac od BAS-a: od postojećeg isključenja, put za autobuse se produži u desno sve do izlaza sa kružnog toka /ili od "Franša" za Niš. I naravno, za početak rigorozne policijske patrole koje bi kažnjavale prevoznike koji ne poštuju pravila.
Koliko se sjećam vremena kad sam studirao u Beogradu-kod"Studenjaka" su mogli izaći samo oni koji nemaju torbe, ostali su morali ići na Glavnu autobusku stanicu. Zašto se taj princip ne može i sada primijeniti?
Komentari (9)