Zbog hladnog jutra, autobuse greju i tokom dana
06. 04. 2018. u 14:46
Sve učestalije žalbe putnika da su pojedina vozila javnog gradskog prevoza - pregrejana. U starim autobusima unutrašnjost zagreva i toplota motora. U vozilima je vrlo često zagušljivo
Posle zimske pauze autobusi moraju da budu remontovani
UPRKOS prolećnim temperaturama grejanje u vozilima GSP i dalje radi. Uzaludne su i molbe putnika vozačima da se grejni sistemi isključe, a širom otvoreni prozori nisu dovoljni da rashlade pregrejana vozila.
U prelaznim mesecima, kada jutarnje i dnevne temperature variraju, teško je uskladiti grejanje u vozilima javnog prevoza.
PROČITAJTE JOŠ: Krivične prijave za ubijanje pasa!
- Oko podneva u prevozu ne može da se diše. Na moju molbu da isključi grejanje, vozač mi je odgovorio da ne može. S jeseni majstori, kako je objasnio, uključuju sisteme za grejanje, a onda autobus opet treba da "prođe" kroz servis da se grejanje isključi. Kad će njegov autobus stići na red, ne zna ni on - priča Milica M.
IZ GSP kažu da je u proleće i na jesen nemoguće postići optimalnu temperaturu u autobusima.
- Ujutru i uveče, kada je temperatura niža od 10 stepeni, potrebno je ugrejati autobus i zbog putnika, ali i zbog mašine. I prema Odluci o javnom prevozu, obaveza je vozača da greje autobus na ovoj temperaturi. I kao što dobijaju poruku kada da uključe grejanje, tako dobijaju i obaveštenje kada da uključe rashladne uređaje, odnosno kada temperatura bude viša od 25 stepeni.
Ipak, pošto vozači automatski ne mogu da isključe sistem za zagrevanje, vožnja u ranim popodnevnim satima postaje nepodnošljiva. Problem kod starih vozila je i to što toplota motora prelazi u putnički prostor, pa dodatno zagreva unutrašnjost.
PROČITAJTE JOŠ: Migranti napadaju šetače na Kalemegdanu?
TOPLI I LETI
NA starim vozilima grejanje ni tokom leta neće biti isključeno! Naime, motor dok radi dostiže određenu temperaturu, a uključen sistem za grejanje izbacuje taj topao vazduh, što sprečava prokuvavanje. To znači da kada bi se grejanje isključilo, mnoga vozila bi ostala u kvaru posle pređenih 100 metara. Starih vozila najviše ima u pogonima Karaburma i Zemun, pa će se putnici na linijama poput 16, 23, 31, 95, 15, 83, 607, 702 i 706 "kuvati" i tokom leta.
vlada
06.04.2018. 16:12
Svi znamo kako je bilo sa donacijom vlade i naroda Japana ,zuti autobusi MAN su tek na intervenciju ambasadora Japana poceli redovno da se odrzavaju. Isto je i sada ,kupe novi autobus i voze dokle ide a odrzavanje? Koja filozofija. Tramvaji koje smo dobili od Svajcarske, kako su preziveli toliko godina i jos rade kao novi? Pa redovnim odrzavanjem ,gospodo!
U Beogradu najčešće boravim ljeti i na tzv."dvocifrenim linijama"nisam vidio mnogo starih vozila. Ako koje i naiđe elegantno ga preskočim, volim čekati još 4-5 minuta i voziti se u novijem i udobnijem vozilu.
Komentari (1)