Direktori će odlučivati o trošenju para
16. 03. 2018. u 19:00
Predškolske ustanove dobijaće novac u skladu sa ranije podnetim planovima. Svaki dinar bi trebalo da se pravda pismenim izveštajem
Foto: M. Anđela
PREDŠKOLSKE ustanove neće više morati da čekaju zeleno svetlo Sekretarijata za obrazovanje i dečju zaštitu za nabavku kancelarijskog materijala, kupovinu opreme, popravku kvarova, što je moglo da potraje nekoliko meseci. Ovi poslovi prešli su u nadležnost direktora predškolskih ustanova, čime su znatno pojednostavljeni procedura i ubrzan proces nabavke.
Inicijativa za izmenu procedure prenosa novca obdaništima potekla je od Slavka Gaka, gradskog sekretara za obrazovanje i dečiju zaštitu. Prenos novca predškolskim ustanovama bio je administrativno komplikovan, jer su za svaku potrebu pojedinačno morale da podnose zahtev, čekaju odobrenje Sekretarijata za finansije, pa tek onda i novac.
- To se pokazalo nedovoljno efikasnim, jer je neretko bilo potrebno i po mesec ili dva, čak i kada se radilo o nekim dnevnim potrebama za vrtiće - objašnjava Gak. - Ustanovama se sada, u skladu sa njihovim ranije podnetim finansijskim planovima, kvartalno opredeljuje novac čije trošenje direktori pravdavaju izveštajima, a nepotrošen novac vraća se u budžet. Vodi se računa o svakom potrošenom dinaru, ali je najvažnije da sistem sa 314 objekata vrtića u kojima boravi 60.000 dece nesmetano funkcioniše i da se sve od materijala potrebnog za decu na vreme nabavlja.
Gak navodi da su u zahtevima upućivanim Sekretarijatu, ustanove potraživale novac za tekuće troškove održavanja objekata (krečenje, sitne popravke i slično), za nabavku opreme, razne druge specijalizovane usluge, higijenski i medicinski materijal, kompjuterske usluge, pranje veša, nabavku kancelarijskog materijala i uniformi za vaspitače i slično.
- Novi način rada nameće zaposlenima veće angažovanje, efikasnost i odgovornost - ističe naš sagovornik. - Od direktora predškolskih ustanova se odmah očekuju bolji rezultati u funkcionisanju i organizaciji posla, iskorišćenosti budžeta, sve sa ciljem što kvalitetnijeg boravka mališana u beogradskim vrtićima.
SUBVENCIJE ZA BORAVAK DECE
Predškolskim ustanovama je budžetom za godinu "rezervisano" - 11,3 milijardi dinara. Za kapitalne investicije u vrtiće planirano je 300 miliona, što je rast u odnosu na prošlogodišnja 173 miliona.
Grad subvencioniše boravak 12.400 mališana u privatnim vrtićima, a prošle godine je roditeljima za ove namene izsplaćeno 2,08 milijardi dinara.
električar
16.03.2018. 21:20
Da li to znači da roditelji više neće da vrtićima u Smederevu kupuju zavese, garnišne, tepihe, podne prostirke, igračke, toaletni papir, papirne maramice, plastične čaše, olovke, flomastere, papir na kome deca crtaju, pišu ??? Izvin'te, umorih se ... Ali se radujem ako će ovde nešto da se menja, bar kod zavesa, podnih ... Ali, evo, drugi kvartal počinje prvim aprilom, pa mislim da od ovoga i dalje nama ništa. Treba nima za plate, putovanja, reprezantaciju, još neka druga trošenja, itd, itd ...
Sad kad krenu kumovi, zaove, svastike... kostace olovka bar 400 dinara, flomasteri bar hiljadarku!
Komentari (2)