U planu tunel ispod Ade

M. T. K.

08. 03. 2018. u 13:14

Za završetak srednjeg magistralnog prstena potreban podzemni koridor. Neophodno je, prema projektu, povezati opštine Novi Beograd i Čukarica

У плану тунел испод Аде

PREMA nacrtu Generalnog urbanističkog plana (GUP), zbog rasterećenja saobraćaja, za četiri godine trebalo bi da počne izgradnja saobraćajnog tunela ispod Ade Ciganlije! Prema rečima glavnog gradskog arhitekte Milutina Folića, projekat bi trebalo da se uradi do 2022. godine. U istom roku planiran je završetak uređenja pristupnih saobraćajnica srednjeg magistralnog prstena.

- Magistrala T6 protezala bi se od Severne tangente, odnosno Pupinovog mosta, preko Zemuna i Novog Beograda, do Čukarice - objašnjava Folić. - Kod tramvajske okretnice u Ulici dr Ivana Ribara bio bi ulaz u podzemni tunel, koji bi izlazio kod petlje u Trgovačkoj ulici u naselju Čukarička padina.

Saobraćajnica bi se nadovezala na Ulicu maršala Tolbuhina, kod nadvožnjaka kojim se "preskače" Savska magistrala, gde je planirana i nova saobraćajna petlja.

Prema Folićevim rečima, da bi ovaj projekat imao efekta, u narednim godinama moraju da se završe najavljeni strateški projekti - dva mosta i dva tunela u gradu.

- Konkretno, mora da se završi novi Savski most, tunel koji će povezati Ekonomski fakultet i Bulevar despota Stefana. Počeće da se zida kapitalni projekat, saobraćajnica koja će spojiti obale Dunava kod Ade huje. A da bi se završio Unutrašnji magistralni prsten (UMP), moraće i da se probije tunel ispod Topčiderskog brda, kako bi se povezao Most na Adi sa Autokomandom - objašnjava Folić.

Tunel koji bi se gradio da poveže Novi Beograd i Čukaricu bio bi dugačak oko 2,3 kilometra.


PROČITAJTE JOŠ:
Maraton na Adi

MOST BI NARUŠIO AMBIJENT

Gradski urbanista objašnjava da je podzemna saobraćajnica ispod Savskog jezera najbolje rešenje da se povežu Čukarica i Novi Beograd.

- Odustali smo od gradnje mosta. Glavni razlog je zaštita životne sredine, očuvanje ambijentalnog izgleda Ade Ciganlije. A ni razlika u ceni ne bi bila velika - objašnjava Folić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

Pedja

08.03.2018. 13:22

Idi beži...ko će to sve da plati? Život u Beogradu će postati preskup, živi blli pa videli. Grad plaća 185 miliona evra godišnje B.na vodi, 85 milona će plaćati deponiju na Vinči (godišnje). Metroi, tuneli, mostovi...ugradnja svih u sve te projekte....

Miki

08.03.2018. 13:40

Da li sam razumeo dobro? Vi bi da gradite tunel koji bi povezivao N. Bgd i Banovo brdo? Gospodo,cemu onda sluzi Most na Adi koji je kilometar udaljen odatle i slabo je ionako iskoristen? Ako imate pare za bacanje bolje dajte sirotinji da dobije hranu ili krov nad glavom.

Ne služi nićemu

09.03.2018. 07:00

@Miki - taj most je prema ranijim planovima trebao biti tu gde tantuzi planiraju tunel...

Nebojša

09.03.2018. 08:29

@Miki - Ma bitno je da se mangupi ugrade i stave debeli procenat u svoj džep! To odlično umeju, ali se u urbanizam uopšte ne razumeju.

обмане фалсификати лажи

08.03.2018. 14:35

Шест година нисте успели да пребаците трамвај преко Моста преко Аде, а причате о тунелима, срам вас било! Постоји траса, шљунак, све, само да се поставе шине и стубови, и две земљане рампе.Ни обичан подвожњак између Бул. уметности и Хероја Кошара нисте урадили. Ни петљу код Петловог брда, и булевар од Белих Вода то ње. Много је боље било да је Бул. хероја Кошара ишао на стубовима до Бежајине, и то сте забрљали. Доста више лажи и обмана!

Један из Братства

08.03.2018. 15:02

И тако сви само да се возимо јер не можемо да станемо пошто у Београду више нема паркинг простора.

Флавије Јовијан

08.03.2018. 15:02

Потпуно непотребна глупост, сада када већ на скоро истом том месту постоји мост који повезује Чукарицу са Новим Београдом!

Milers

09.03.2018. 08:49

@Флавије Јовијан - Ma da, samo jedno 3-4 kilometra nizvodno, šta tada reći za razdaljinu između gazele i novog mosta!?

Dodjos

08.03.2018. 15:38

Samo napred Vucko gradi i pravi treba gledati 20,30 godina unapred,mozda sad nije neophodan ali u buducnosti ce sluziti narodu,a i bice posla za radnike raznih profila prilikom izgradnje,mnogo znaci za firme i radnike,koperante,pod izvodjace i proizvodjace.

po ugledu na...(sve za Begis)...

08.03.2018. 15:43

.tunel"Glavica Hills" koji ce(sada se definitivno zna!),povezivati"Dinkin Vir" sa Akumulacijom u Busuru.Odatle ce se busiti nova"cev" prema Vezicevu,Covdinu i Setonju,gde ce trasa ,u punom naletu,da grune u Mlavu.Od Busura do Setonja i sve do Mlave,teren je predivan.Ravan,zemlja plodna i darovita.E a da bi se sve te lepote spasile,tunel ce ici kroz brda obronaka Homoljskih planina.Sa druge strane,od"Dinkinog Vira",busice se ispod Troponja,sve do velike Morave,gde ce se,zbog somova,ici ispod reke

Збуњен

08.03.2018. 15:48

Молим редакцију да објави коментар, пошто ми неке ствари нису јасне. У све и једном доле наведеном коментару, реакције на наведену вест су негативне. Најжешће критике власти. И опет, није ми јасно како је актуелна власт поново извојевала победу? Или присталице актуелне власти на порталима остављају искључиво ботовске коментаре, можда су неписмени, можда су и ови што остављају коментаре лењи да прошетају и гласају, а можда су то они мученици који се увек надају бољем. Може ли објашњење?

sv

09.03.2018. 10:06

Nikakvog smisla. Samo rasterecuju novobeogradsku starnu koja i inace nije opterecena. Svi znamo da su guzve i najgore opterecenje u starom delu grada. Tunel treba da polazi od Bogoslovije ili od Vuka i da izlazi na Dorcolu, ili nesto slicno. Kakve su ovo gluposti da rasterecuju NBG koji je ceo u sirokim bulevarima sa vise traka, a stari deo grada maltene pretvoren u jednosmerne ulice, sa par izuzetaka.

Vasa

09.03.2018. 10:32

Baš lepo, dakle indirektno se priznaje da je most na Adi na pogrešnom mestu. Ako ga baš niste mogli sagraditi iznad same Ade, zašto se umesto njega nije pravio ovaj tunel? Ne smem ni da pomislim kakve će gužve nastati izgradnjom tzv. Tesla grada u Makišu, kada su već sada gužve na prilazu mostu na Ada iz smera Obrenovca i Čukarice ogromne!

Bojke

09.03.2018. 13:36

Građani blokova ne mogu da dođu do obale Save od splavova postavljenih kao zid.Isto tako da bi došli do Ade Ciganlije koja nam je prekoputa vozimo se nekakvim čamcima kojima upravljaju polupijani ljudi.Oduzeta nam je obala od Bloka 45 do Ostružnice koja je primer bezakonja i gde orgijaju ljudi sa svojim automobilima tako da ni pešice ni biciklima ne možemo se kretati po bedemu namenjenom za zaštitu od poplava.Savom jure morski gliseri i remete mir na ovoj lepoj reci.Mislite o tome a ne o tuneli