PREBACIVANjE većeg dela saobraćaja sa Glavne železničke stanice na "Prokop" stvara teškoće putnicima, budući da neophodne infrastrukture uobičajene na ovakvim mestima, potrebne putnicima, još nema. Osim što nedostaju kafe-restoran, trafika, prodavnica, putnici imaju problema i sa lošom povezanošću sa gradskih prevozom i hladnom čekaonicom. Iz "Infrastrukture železnice" kažu da će stanična zgrada biti završena za dve godine.

Od sredine decembra prošle godine, kad su mnogi domaći vozovi preusmereni na stanicu "Beograd centar", putnici se oslanjaju na linije 34 i 36. Međutim, poslednji polasci ovih autobusa nisu usklađeni s vremenima dolaska vozova, pa se putnici oslanjaju na taksi i lični prevoz. Poslednji voz iz Novog Sada stiže na Prokop u 00.15, a vozila 36 prema centru nema posle 20.30. Problem je i vikendom, kada je i najveći broj sugrađana putuje, a autobusi saobraćaju na 40 minuta.

- Putokaz ka Prokopu nije postavljen dobro, pa sam se jedva snašla - kaže Verica Stanković iz Niša.

Kako su se uverili reporteri "Novosti", čekaonica je hladna, a i prokišnjava.

- Ne piše nigde gde se kupuju karte, pa sam se jedva snašao da stignem do biletarnice - objašnjava Nikola Vasić. - Vrata čekaonice se ne zatvaraju, pa promaja šiba na sve strane. A grejanja unutra nema. Ovde jedino da stigneš "knap" i da utrčiš u voz.

TAKSISTI - OTKAKO su vozovi prebačeni na Prokop imamo mnogo poziva, a putnici nam se žale da nemaju drugog načina da se prevezu - kaže Milan Bojić iz "Beogradskog taksija". - Najbliža taksi-stajališta su nam kod BIGZ-a i ispod Partizanovog stadiona. Bilo je zahteva da nam daju i taksi-stajalište kod Prokopa, ali o tome odlučuje Grad.

Iako je projektom planirano da, osim stanične zgrade, na Prokopu bude izgrađen tržni centar sa komercijalnim sadržajem, kao i garaža, dok ti objekti ne ugledaju svetlost dana, putnici na Prokopu nemaju gde da se ugreju.

- Šteta što nema trafike u okolini. Najbliža se nalazi kod Muzeja istorije Jugoslavije, pa je nezgodno da se ide tamo zbog "busplus" karte - kaže putnik kog smo zatekli na stanioci.

Prema rečima nadležnih u "Infrastrukturi Železnice Srbije", realizacija projekta izgradnje Beogradskog železničkog čvora je u toku, pa će se i pitanje pratećih sadržaja rešavati u narednom periodu.

A za izgradanju stanične zgrade čeka se ugovaranje druge faze kuvajtskog kredita u visini od oko 50 miliona evra.

- Grad Beograd je izgradio pristupne saobraćajnice do Prokopa i otvorio nove autobuske linije - navode u ovom preduzeću. - Osim toga, železničke kompanije "Infrastruktura Železnice Srbije" i "Srbija voz" u stalnoj su komunikaciji sa rukovodstvom i stručnim službama Grada kako bi se sva pitanja rešavala na najbolji mogući način i u interesu putnika.

Početak radova na izgrdnji stanične zgrade očekuje se nakon odobrenja kredita i sprovedenog postupka javne nabavke do kraja ove godine. Zgrada će biti izgrađena za dve godine od početka radova.

TROLOM 40 I 41

UKOLIKO ne mogu da stignu na poslednju "tridesetšesticu" ka gradu, putnici mogu da se upute pešačkom stazom do Bulevara vojvode Putnika, gde na stajalištu "Ortopedski zavod" mogu da čekaju trolejbuse 40 i 41 ka Ulici kneza Miloša. Ako žele da idu ka Banjici, u Bulevaru kneza Aleksandra Karađorđevića mogu da se prevezu, takođe, vozilima na liniji 40 i 41, pa da kod "Dragiše Mišovića" dalje presednu na autobuske linije 59 i 94, 49 ili 78.