TROLEJBUSI koji krstare centrom grada do kraja godine mogli bi da odu u istoriju. Njih bi trebalo da zamene elektro-autobusi, koje Grad ima u planu da nabavi. Analize su urađene, "e-busevi" su se pokazali kao isplativi, a gužve u gradu bi se sigurno smanjile.

- U budućnosti planiramo da elektro-autobusima zamenimo trolejbuse - kaže, za "Novosti", Uglješa Mitović, sekretar za javni gradski prevoz. - Tako bismo skinuli mrežu iz centra grada. Ne bi bilo ni zastoja na ulicama kada trolejbus stane, a ni kašnjenja u redu vožnje pošto jedna pokvarena "trola" zaustavi sve ostale. Analize su urađene, a, prema procenama, potrebno je da za početak kupimo oko 60 elektro-buseva, kako bismo mogli da zamenimo jedan broj trola.


PROČITAJTE JOŠ:
Red za izlazak na led

Zamena trolejbusa novim modernim autobusima popravila bi kvalitet prevoza u centru prestonice, ali i vazduha, pošto ova vozila ne troše gorivo.

Trolejbusi bi trebalo da odu u istoriju

Prvi kineski elektro-autobusi u prestonici saobraćaju na liniji E1, od Vukovog spomenika do "Delta sitija". Osim što su se pokazali kao jeftiniji za održavanje od klasičnih autobusa, i to čak deset puta, napravili su velike uštede i u potrošnji energije. Dugoročno gledano, troškovi održavanja su im povoljniji u odnosu na autobuse, jer ne zahtevaju skupe komponente koje se na autobusima često kvare. Ujedno, ova moderna vozila ne emituju štetne materije, a energetska efikasnost je pet puta veća od klasičnog autobusa.


PROČITAJTE JOŠ:
Termalne vode grejaće banjički bazen?

Uglješa Mitović, sekretar za javni gradski prevoz

RESTRIKCIJE

UKOLIKO nestane struje u trafostanici koja napaja punjače, autobusi bi stali. Ali i ovi problemi mogu da se preduprede dvostranim napajanjem trafostanica, pa ako sa jedne strane nestane električne energije, onda imamo drugu stranu za napajanje. Ujedno, nije se desilo da ovi autobusi ostanu bez energije tokom vožnje, jer postoji rezerva od 30 odsto za nepredviđene situacije.