Gondolom od Ušća sve do Kalemegdana

M. T. KOVAČEVIĆ

01. 02. 2018. u 13:05

Ove godine počinje izgradnja žičare, na leto tender za projekat vredan 1,8 milijardi dinara. Putovanje iznad parka i Save trajaće pet minuta

Гондолом од Ушћа све до Калемегдана

PLAN Gradonačelnik Siniša Mali sa saradnicima Foto P.Milošević

BEOGRADSKA gondola počeće da se gradi krajem godine, a za radove će biti potrebno deset meseci. Projekat je vredan 1,8 milijardi dinara, od čega će Republika izdvojiti dve trećine novca, a Grad će platiti preostali iznos, rekao je u sredu gradonačelnik Beograda Siniša Mali, predstavljajući vezu Kalemegdana i Ušća.

Kupovina kapsula i izgradnja infrastrukture finansiraće se preko Ministarstva trgovine, turizma, telekomunikacija, a sprovodiće je preduzeće "Skijališta Srbije".

Vazdušni tramvaj prevoziće putnike linijom dugačkom tačno 986 metara. Na Starom gradu stanica će se nalaziti u blizini pristaništa, odnosno "Beton hale", a na novobeogradskoj kod mesta gde je sada skejt park.

- Vreme putovanja sa jedne strane reke na drugu iznosilo bi svega pet minuta - objašnjava Mali. - Brzina kapsule je oko 20 kilometara na sat. Žičara bi imala tridesetak kabina. U svakoj od njih moglo bi da sedi između 10 i 35 putnika. Prevoz bicikla i pristup osobama sa invaliditetom takođe će biti omogućeni.

Startna pozicija na Ušću bila bi postavljena na 75 metara nadmorske visine. Dok bi stanica kod Kalemegdana bila na visini 106 metara. Gondola će prevoziti 3.000 osoba na sat u oba smera brzinom od dvadesetak kilometara na čas.

Doktor Zoran Radojičić, prvi na listi SNS za gradske izbore, nije krio zadovoljstvo, naglašavajući da je gondola atraktivan vid javnog prevoza.

KAPACITET Žičara će moći da preveze 3.000 osoba na sat

- Projekat gondole uticaće na turizam. Unaprediće se bezbednost, komfor za pešake i bicikliste. Smanjiće se emisija štetnih gasova - zaključio je Radojičić.

Prema Planu detaljne regulacije minimalna visina donje ivice kabine bila bi 4,5 metara iznad prizemnih objekata i javnih saobraćajnih površina. Oko šest metara od nivoa primarnih infrastrukturnih vodova i 12 metara iznad nivoa reke Save pri najvišem vodostaju. Da bi se izgradila gondola, bilo je potrebno da se planski uredi 10,7 hektara.


PLANSKA DOKUMENTA

U septembru je usvojen Plan detaljne regulacije za gondolu Kalemegdan-Ušće. Prema ovoj dokumentaciji, prva stanica, i motor mehanizacije bili bi kod novobeogradske stanice "Ušće", na raskršu Bulevara Mihajla Pupina i Bulevara Nikole Tesle.

Na drugoj strani, u delu stanice "Kalemegdan", plan predviđa da gondolski prostor obuhvati deo šetališta i zelenih površina najvećeg gradskog parka. Stajalište bi bilo blizu raskrsnice Karađorđeve ulice i Bulevara vojvode Bojovića.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Veliki Dusan Radovic

01.02.2018. 16:20

Beograd se gradi polako i skupo . Ne zna se cega vise imamo - da li vremena ili para.

питање

02.02.2018. 18:00

Сразмере на слици не приказују праве односе. Без великог паркиралишта на почетној станици с леве стране Саве нема ништа од корисности жичаре. И, где ће, побогу, наћи 3.000 људи на сат? То значи да би се средином лепог дана на Калемегдану нашло додатних 10.000 људи!?! Где ће да стану? Београду фале улице, булевари, раскрснице, мостови, кружни токови, проширења за скретање улево, чистачи улица и паркова, одржаваоци направљеног ...

veselnik

02.02.2018. 23:43

@питање - Gondola samo za turiste - setace? Nikakva korist za uredjenje i poboljsanje saobracaja u centru grada, jer povezuje 2 zone parkova BEZ sredjenog prilaza, javnog transporta, parkinga, garaza...i bez komunikacije sa starim gradskim jezgrom. Bacanje para na necije nebuloze! Ko je strucnjak koji je uradio i opravdao fizibiliti studiju i kome? Opet politika pranja novca, kao fontana, kruzni tok na Slaviji, kameni platoi, trotoari i trgovi...

лицемерно

02.02.2018. 19:02

А где вам је српски језик (ћирилица) у БнВ?