Građani ocenjuju tunel spoja savske i dunavske padine
18. 01. 2018. u 23:59
Počeo javni uvid u plan detaljne regulacije za izgradnju spoja Savamale sa Bulevarom despota Stefana. Ako ne bude primedaba, mašine bi trebalo da počnu probijanje krajem 2018.
BEOGRAĐANI od 17. januara mogu da vide predlog plana detaljne regulacije tunelske veze koja će spojiti savsku i dunavsku padinu. Javni uvid u plan budućeg tunela koji će spojiti Savamalu sa Bulevarom despota Stefana trajaće do 14. februara u zgradi gradske uprave, a 1. marta održaće se javna sednica. Svako ko ima primedbu na planirana rešenja, može u pisanoj formi da odreaguje do 14. februara.
Prema planskoj dokumentaciji, tunel koji spaja dunavsku i savsku padinu je komplementaran sa planovima zidanja Novog savskog mosta. Njegova izgradnja je preduslov za buduću funkcionalnost saobraćajne infrastrukture u zoni "Beograda na vodi".
Novi most i tunel činiće tranzitnu alternativu najjačoj gradskoj magistrali, Brankova - Terazijski tunel - Dečanska - Bulevar despota Stefana. Planirani tunel sastojaće se od dve odvojene cevi, čime se umanjuje pomeranje tla na relativno nestabilnom terenu. Ispod zemlje kopaće se saobraćajnica dugačka 1.993 metra, sa ulaznim portalima od 45 metara na savskoj i 124 metra na dunavskoj strani. Ukupna širina tunela biće 9,56 metara. Sam kolovoz će biti 7,7 metara a obostrane servisne staze po metar.
PROČITAJTE JOŠ - Pored "Hajata" kula sa 36 spratova?
U Bulevaru despota Stefana, kod MUP, planiran je otvoreni iskop od 300 do 400 metara sa prilaznim rampama pod nagibom od četiri stepena. Građevinski radovi biće komplikovaniji na savskoj padini, pošto se radi o klizištima na kojima se nalazi širok prostor mnogobrojnih spomeničkih vrednosti.
IZGRADNjOM buduće ulice od Savskog mosta do ulaza u tunel izgubiće se Park Luke Ćelovića. Međutim, proširiće se Terazijska terasa. Stvara se zaštićena zona ulaznog portala kod Kameničke ulice, pa će zbog toga biti "očišćen" čitav blok od Lomine do Kraljice Natalije. Potez od Terazija do Ekonomskog fakulteta bi se pretvorio u veliki park.
Pre svega, moraju da se sačuvaju Savamala i Terazije, a za potrebe gradnje ovog tunela neophodno je raščišćavanje svih objekata na potezu između ulica Gavrila Principa i Kraljice Natalije, uključujući i Park Luke Ćelovića.
Na prostoru sadašnjeg Parka Luke Ćelovića planirana je prilazna saobraćajnica. Buduća ulica imaće dve trake po pravcu.
Ukoliko ne bude problema oko seizmike tla, imovine i novca, realno je da izgradnja tunela počne krajem ove godine.
PROČITAJTE JOŠ - Crtaju novo naselje u krugu fabrike IMT
CENA 100 MILIONA EVRA
PREMA grubim procenama, gradnja tunela iznosila bi oko 100 miliona evra, dok bi rok za radove bio oko tri godine.
Ako sve bude teklo prema najavama, probijanje tunela moglo bi da počne već krajem ove godine.
veselnik
19.01.2018. 04:32
Toliko o perspektivi infrastrukture "Beograda na vodi". Cak i da se urade unutrasnje saobracajnice u kompleksu, bice ih moguce povezati (dovesti u funkciju) posle zavrsetka OVOG posla. Znaci za 2-3 godine, kao i sve ostalo - kad se obecava pred izbore! A do tada?Kako onda najavljuju useljavanje za par meseci u prve objekte?Ista prica je i za kanalizaciju (pravo u Savu ili?), a vodovod i elektro-snabdevanje za sve nove stanare mozda mogu da prikace na STARE mreze, ako stvarno nesto i zavrse!
Moram rano da se probudim,da proverim taj projekat kao gradjanin da li su dobro sve proracunali.
a ne za automobile... šta će toliki automobili ispred Pančevačkog mosta, trebaće im tri sata da pređu preko Dunava...
Лепо рече отац Тадеј да ће Београд поткопати неке машине, те да ће се сам од себе урушити, да ће људи страх за за своје животе осећати и бежати из њега. "Немојте тамо ићи и започињати живот, јер ћете морати бежати из њега".
U Beogradu i kroz Beograd sve mora da ide preko- ispod Terazija ...kao sto u Srbiji jedino postoji Beograd tako i u Beogradu jedino postoje Terazije i sve mora na Terazije ..znaci sve kilavo jadno bedno
Komentari (7)