Vozni park i dalje šaren

S. B. M.

18. 08. 2017. u 22:15

Prošle su dve godine od donošenja odluke da vozila gradskog prevoza budu crvena, međutim, svi autobusi nisu prefarbani. privatnici "presvukli" svoje, a do kraja godine "pocrveneće" "Lasta" i "Lastra"

Возни парк и даље шарен

SKUPO Farbanje vozila košta od 1.800 do 5.500 evra,foto Z.Jovanović

IAKO su Beograđani još 2015. godine izglasali da autobusi, tramvaji i trolejbusi u Beogradu budu obojeni crvenom bojom, danas, dve godine kasnije, mnogo je vozila na ulicama u drugim nijansama. Prefarbavanje zbog visoke cene teče sporo, pa su uglavnom nova vozila u boji maka. Naravno, autobuse "krase" i reklame, pa su im zbog total dizajna "čiste" i crvene samo prednje, zadnje strane i krov.

Dve godine prošlo je od kada su žitelji prestonice glasali o boji vozila gradskog prevoza, odlučivši da ih posle zelene i žute ponovo "vrate" izvornoj - crvenoj nijansi. I tada je najavljeno da će farbanje teći sporo, kao i da će se najpre na ulicama crveneti nova vozila. Zato su prvo crveni autobusi prevozili putnike na onim linijama koje drže privatnici, dok "uniformisanje" autobusa u GSP-u ide znatno sporije.

- U svim ugovorima koje smo sklopili sa privatnicima navedeno je da svi autobusi moraju da budu u crvenoj boji, što su oni i ispoštovali - navodi Uglješa Mitrović, sekretar za javni gradski prevoz. - Njihovi autobusi jesu crveni. Sa GSP-om to ide malo teže. Njihov vozni park ima 1.206 autobusa, trojlejbusa i tramvaja. Sredstva koja bi trebalo uložiti u farbanje su velika, a novca toliko nema. Ujedno, nove "Solarisove" autobuse ne možemo da prefarbavamo sve dok im ne istekne garancija.

"Presvlačenje" samo jednog autobusa traje pet, šest dana, pa je Željko Milković, direktor GSP, još tada procenio da će biti potrebno šest meseci do godinu dana da se taj posao završi. Rečeno je i da će se vozila sukcesivno farbati, tvrdeći da prebojavanje po vozilu košta 1.800 evra, dok je cena za "Solarisove" autobuse čak 5.500 evra.

Do kraja godine, "pocrveneće" i "Lasta" i "Lastra". Autobusi koji voze na prigradskim linijama za Mladenovac, Sopot, Barajevo, Obrenovac i Lazarevac polako će iz plave prelaziti u crvenu boju.


NISU UNIFORMISANI I ZBOG REKLAMA

TRAMVAJI, trolejbusi i autobusi GSP "Beograd" savršeni su za reklamiranje, pošto svakodnevno prevezu više od 1,6 miliona putnika na 138 linija u 12 opština. Zato se agencije za marketing utrkuju da svoju reklamu "stave" na najfrekventnije linije, poput 15, 16, 17, 18, 23, 26, 31, 37, 48. Zato se najčešće na ovim linijama crvene samo krovovi, prednje i zadnje strane autobusa, koji su sa boka prekriveni raznim sloganima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Gsp

18.08.2017. 22:41

Glasali su gradjani da se bus plus ukine i vrati gsp,u. Nemojte nas farbati nego spustite cenu karte ubacite u vozila onaj visak iz kancelarija i resen problem profitabilna firma!!!

Sima Cukarica

19.08.2017. 00:04

Ulicama idu raspadnute kante i usijane krntije u kojima smrdi kao u mrtvacnici, prevoz se usred bela dana u spicu ceka i po pola sata, a oni nagvazdaju koje su boje ''vozila''. Jos ocekuju da im se plati bezmalo 100 dinara za polaganu smrt u takvom prevozu. Kad li ce ovome narodu da pukne film?

Aleksa

19.08.2017. 10:56

pojedini privatnici su ekstra, sve ispostovali... gsp katastrofa, stari raspali bez klime tj sve se klima bez wifi i jos zuti jedino iritira reklama, jedan je skroz presvucen u zelenu boju

bezanijac

20.08.2017. 10:28

Ne svidja mi se crvena boja ali sta je tu je, drago mi je sto nisu svi prefarbani po boji prepoznajem broj. Inace, prefarbavanje je bacanje para ili nekome namaknut posao!!!!!