Komunalije iste za sve
10. 07. 2017. u 14:33
JKP "Gradska čistoća" planira da izjednači naknadu za pravna lica i domaćinstva. Odnošenje smeća će se naplaćivati po zapremini otpada
CENA komunalnih usluga uskoro bi mogla da bude jednaka za sve korisnike. Prema dugoročnoj strategiji, JP "Gradska čistoća" planira da u naredne četiri godine ustanovi jedinstvenu naknadu za odnošenje smeća za pravna lica i domaćinstva. Računi će se tada formirati po zapremini, a ne kao do sada po kvadratnom metru korisne površine.
Prema dosadašnjoj odluci o održavanju čistoće, cena iznošenja otpada obračunavala se po kvadraturi, po duplim tarifama za firme i ustanove u odnosu na onu za stanove. Kako bi uveli princip "jedna usluga - jedna cena", ovo gradsko preduzeće namerava da prema planu razvoja od 2017. do 2021. godine počne da primenjuje novi sistem obračuna.
- Postepeno ćemo otkloniti prisutne razlike umanjenjem cene iz godine u godinu - stoji u dokumentu dugoročnog plana. - "Gradska čistoća" ima u vidu da u skorijoj budućnosti osavremeni sistem naplate, koji važi u zemljama EU. Trenutni raspon tarifa je jedan prema 2,58, dok će 2021. biti jedan prema 1,21, pa do izjednačenja.
Kako kažu iz ovog preduzeća, veliki problem predstavljalo im je to što ustanove ne proizvode isto otpada kao i privreda, a plaćaju iste račune. Kada ova nova odluka bude zaživela, svi sugrađani izdvajaće novac za komunalije po zapremini, odnosno shodno količini smeća koje bace.
- Imali smo veliki broj zahteva od firmi koje prave mali otpad, a plaćaju velike račune - kaže Miroslav Bogdanović, direktor JP "Gradska čistoća". - S obzirom na to da im to predstavlja veliki izdatak, naći će se neka sredina, odnosno cena prihvatljiva za sve.
DUPLO SKUPLjE ZA USTANOVE
TRENUTNA cena po metru kvadratnom za privredu i ustanove iznosi 12,04 dinara bez PDV i 13,24 sa PDV.
Za domaćinstva računi su dva i po puta jeftiniji, jer se primenjuje cena od 4,66 bez PDV, a 5,13 sa PDV.
MatijaBG
11.07.2017. 13:56
Odnošenje smeća....na mom računu je i čišćenje priobalja,zašto ja to plaćam,a Savom i Dunavom teku....
Normalno je datreba da osavremeni sistem naplate ida bude kao u zemljama EU, ali prvo treba da osavremeni sistem prikupljanja i odvoženja smeća. U važećoj Odluci o čistoći grada Beograda piše da je obaveza investitori novih objekata da kupe nove kontejnere i postave ih po projektu. Ja ne videh to, barem na Voždovcu. Tako da sada nove zgrade sa po dvadesetak stanova odlažu smeće u postojeće kontejnere, koji se uvek nalaze ispred neke druge kuće. Toliko.
Preskupa usluge info stana . Gde su popusti. Narod nema para ni za leba .
Komentari (3)