OKO 150 stanica za iznajmljivanje bicikala nići će se širom prestonice u narednom periodu, kada odbornici grada iduće sedmice izglasaju odluku o njihovom postavljanju. Na dnevnom redu biće i odluka o integraciji dvotočkaša u javni gradski prevoz, što znači da će iznajmljivanje ovog prevoznog sredstva biti moguće uz "busplus" mesečnu kartu. Sve ovo, ali i širenje biciklističke infrastrukture na kojoj grad uveliko radi, deo su projekta "Beograd biciklom".

- Više od hiljadu dvotočkaša i 150 stanica za javne bicikle, u naredne dve godine, naći će se na ulicama grada - ističe glavni gradski arhitekta Milutin Folić. - Odluka o sistemu javnih bicikala biće doneta na sledećoj skupštini, nakon čega sledi tender za nabavku dvotočkaša, odnosno za izbor operatera. Od 1.000 bicikala, minimum 200 mora da bude na električni pogon. Ujedno, biciklistima mora da bude omogućeno minimum 30 minuta besplatnog korišćenja vozila. Sistem će biti integrisan u javni gradski prevoz, pa će, tako, građani donekle doći autobusom, a onda mogu da iznajme bicikl, idu dalje po gradu i ostave ga na nekoj drugoj stanici.

Korišćenje sistema javnih bicikala biće omogućeno instaliranjem posebno osmišljenog softvera. Korisnici će, tako, u svakom trenutku znati koliko je dvotočkaša slobodno na određenim stanicama.

Osim stanica za javne bicikle, u planu je postavljanje 200 parkirališta za dvotočkaše, poput onih ispred Starog dvora ili na Terazijama. U prvoj fazi biće postavljeno stotinak, kao i u drugoj. Najviše će ih biti na Novom Beogradu (47), Starom Gradu (20) i na Paliluli (18). Najmanje parkirališta za dvotočkaše imaće Zemun, sedam, i Čukarica, samo tri.

- Strategija razvoja saobraćaja u Beogradu i projekat "Beograd biciklom", bazirani su na ideji da pešaci i biciklisti, zajedno sa javnim gradskim prevozom dobiju prioritet u odnosu na vozače automobila - kaže Folić. - Zato smo već počeli izgradnju infrastrukture, koja podrazumeva postojanje 120 kilometara biciklističkih staza širom Beograda. To smo već započeli povezivanjem Banjice sa Autokomandom i Topčiderom, a trenutno radimo stazu koja će povezati Mirijevo sa Bulevarom despota Stefana, ali i onu koja će "spojiti" Zemun i Brankov most.


30 MINUTA BESPLATNO

BICIKL će se, prema planu, 30 minuta koristiti besplatno, a radijuse koje biciklista za to vreme može preći, pomenuta strategija je uzela u obzir. To omogućava da više korisnika tokom dana vozi jedno prevozno sredstvo. Tek po vraćanju dvotočkaša, i isteka pola sata, korisnik ponovo može da iznajmi bicikl i vozi ga sledećih 30 minuta džabe.