Građani besni: Ne pristajemo na pešačku zonu

M. S.

28. 04. 2017. u 18:01

Zbog radova u tri ulice protest stanara dela Starog grada. Žale se jer neće imati saobraćajni prilaz zgradama

Грађани бесни: Не пристајемо на пешачку зону

Ambulantna i vatrogasna vozila ne mogu da im priđu , Foto: Petar Milošević

STANARI Varoš kapije i okolnih ulica okupili su se na uglu Vuka Karadžića i Cara Lazara kako bi izrazili nezadovoljstvo zbog radova na rekonstrukciji pešačke zone u centru Beograda. Kao glavni problem izneli su nemogućnost normalnog funkcionisanja tokom preuređenja, kao i to što gradska vlast ignoriše njihove zahteve. Njima se na skupu priključio i Marko Bastać, predsednik opštine Stari grad, koji im je obećao pomoć.

Nekoliko desetina žitelja ovog kraja spontano se sastalo kod fontane kod "Pevca" kako bi iskazalo revolt zbog pretvaranja njihovog kraja u pešačku zonu. Kako kažu, dojadilo im je brujanje mašina ispod prozora, a ugrožena im je bezbednost jer prilazi zgradama nisu uređeni, pa hitna i vatrogasna vozila ne mogu da im priđu. Apele i peticije su slali nadležnima, ali odgovore nisu dobili.

- Počeli su radove a da prethodno nisu rešili problem prilaza zgradama, kao ni parking-mesta - kaže Andrea Đurović. - Većina stanara su starije i slabo pokretne osobe, a kada ovo postane zona za pešake, neće moći kolima ni da priđu. Pisali smo gradu i pozvali nadležne da dođu, ali se niko nije pojavio.


OPŠTINA UZ GRAĐANE

- Došli smo da podržimo građane i pokušamo da im pomognemo - kaže Marko Bastać, predsednik opštine Stari grad. - Prvo što mora da se uradi je da se pomere žardinjere i da se postave potapajući stubići kako bi vozila hitnih službi mogla da prolaze.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

nemacka

28.04.2017. 18:15

ko da samo u beogradu se nesto radi i preuredjuje. sve vam smeta. najbolje da budete u djubretu i ruinama. kako nemcima nikad nista ne smeta?

tomkarlo

28.04.2017. 19:28

Treba ih pitati da li im možda smetaju i kuće oko njih, pa da porušimo da im ne ometaju pogled na Savu.Ljudska beskrupuloznost jednaka je ljudskoj gluposti a to je bezgranično.

Marko B

01.05.2017. 22:16

@tomkarlo - tomkarlo zamislite da se jednog jutra na vašem vozilu koje stoji ispred vaše kuće/zgrade, pojavi papir na kome piše: uklonite vozilo ili će to uraditi pauk o vašem trošku.Onda saznajete da nikada više nećete moći kolima da priđete svojoj kući / zgradi, a do prvog kolovoza imate cca 200-300 metara.Pritom imate bolesne i stare roditelje.Zamislite sve ovo, a ja i moje komšije ovo ne zamišljamo, ovo je za nas realnost.

marginalno

28.04.2017. 19:31

Nemci nikada ništa ne rade protiv volje svojih birača i nikada ne stavljaju svoje dzepove u prvi plan. Neki političari bi da ceo centar grada pretvore u pešačku tj. u svoju zonu jer bi se oni i dalje vozikali sa svojim posebnim nalepnicama.

nebojsa

28.04.2017. 20:24

@marginalno - marginalno 28. april 2017. 19:31 #4537609 @ zivim preko 30 godina, 20 u centru frankfurta, ostalo u berlin-prenzlauer berg, gde su mi komsije bivsi predsednici bundestaga odnosno bivsi sefovi velikih partija i mnogo jet-set-a iz medija. to sto si rekao, liici mi samo na dodvoravanje bez pokrica.u nemackoj je korupcija na visokom nivou. ti tamo ne mozes ni da primirises, jer za nas obicne .. otprilike ce da te pita: jesi li neko, ili si samo negde zaposlen?nista se ne pitaju nemci ;-)

NB

28.04.2017. 21:50

Nigde u svetu narod ne živi u centru grada osim u Beogradu. Svuda je gospoda koja može da priušti nekretnine u centru metropola odavno prešla da živi na periferiji - i u Londonu, i u Parizu ... ma svuda ...A razlog u Beogradu je poznat - to su sve potomci komunističkih seljačina koji su 1945 ujahali u Beograd i okupirali stanove ljudi koje su pre toga streljali i pobili. E sad - Vo u Beč, vo iz Beča, kaže srpska poslovica - iskompleksirani seljaci i dalje smatraju da više vrede ako žive u centru

MarkoBgd

28.04.2017. 23:17

@NB - @NB; Da, ali nigde nema toliko divlje gradnje i tako lošeg saobraćaja kao u Beogradu. Jedino što je iole civilizovano , estetski lepo i urbanistički razumno jeste taj delić Beograda građen pre Drugog rata ( tzv "Krug dvojke"). Manje više - sve ostalo je kao Kaluđerica ili favela ( svetski naziv, da deluje glamuroznije ;) )

Begd

29.04.2017. 17:50

@NB - Delimicno ste u pravu da su neki stanovi u centru oteti posle rata ali niste u pravu za predlog da se ide na periferiju. Ne moze se priustiti nekretnina jer imamo malo para.Inace, niste u pravu ni za vola u Becu, stanovanje u centru ima dosta prednosti.

bodili

29.04.2017. 12:05

@Branko BG - Branko BG: mozda je Vama luksuz jer ste ko zna odakle dosli,ali ima nas koji smo tu rodjeni - 2.,3.pa i 4.generacija,koji su POSTENO kupili ili otkupili stanove! Ne zivimo tu iz "luksuza stecenog rodjenjem" ! A zasto da odemo iz "luksuza"?Da se takvi kao Vi sirite tamo gde mislite da je "luksuz",tamo gde je nasa kakva-takva "dedovina".Nemaju svi dede i babe na selu pa da im je centar grada "luksuz"! A pitanje se moze ipak jednostavno resiti dozvolama iskljucivo stanararima za prilaz i parkiranje

kataklinger

29.04.2017. 21:09

@Branko BG - vama je verujem "luksuz", ali meni je navika i pravo steceno rodjenjem. jednog dana ako budete imali dovoljno para mozda mi i postanete komsija, pa ce vam onda neke stvari biti jasnije.

Dorcolac

01.05.2017. 10:51

@Branko BG - Zaboravljate da je biti Beogradjanin stanje duha. Beograd je otvoreni grad, spreman da primi sve i svakog. Problem nastaje kada se sretnu dve kulture. Jedna je domaca,starosedelaka i ona nova dodjoska. Nije problem sto je neko dodjos vec je problem sto mu smeta sve sto je beogradsko. On bi hteo da Beogradu nametne svoju palanacku tradiciju i kulturu i svi ostali to da prihvate. Mnogo je bahatosti i bolesne sujete koja nastaje iz takvog stanja. Tesko je to uskladiti,barem u Beogradu.

Pelle

28.04.2017. 22:41

Pa dobro, ako im smeta renoviranja ulica, preusmeriti pare u druga prigradska naselja koje vape za uredjenim ulicama, da više ne gaze blato.

dd

29.04.2017. 11:00

Meni je osnovno pitanje - čemu tolika pešačka zona? U mnogim gradovima Evrope (na koju se kako vidim svi pozivaju) turisti obilaze mesta koja ih zanimaju hodajući trotoarima dok se saobraćaj na kolovozu odvija normalno. Pored katedrale Sagrada Familia u Barseloni ide saobraćaj! Nema pešačke zone. O Rimu da i ne govorimo - ceo grad je istorijski spomenik. Pored svake atrakcije žive ljudi. Ali kod nas je bitno da se opljunu oni koji žive u centru (ja sam sa periferije, tek da ne bude zabune).

kataklinger

29.04.2017. 21:03

@dd - to je zato sto manje vise sve od Brankove pa do cara Dusana i nize zele da pretvore u igraliste za turiste, dodjose i gradjane prestonice koji zive po obodnim naseljima i selima(umesto da ulazu u sredjivanje tih delova grada), a stanari tih centralnih kvartova valjda treba da se isele, jer boze moj samo smetaju ugostiteljima, trgovcima pa i samoj upravi grada. ideja je naterati ljude da se isele, zgrade pretvoriti u hostele, hotele i poslovni prostor, jer je neko odlucio da tu namace kintu.

Kojadinka

29.04.2017. 19:51

Beogradjani ili samozvani Beogradjani su uselili u stanove ili nasledili koji su useljeni posle 45-e. Svi se vi bunite za nesto sto niste zasluzili i sto ce Vam kasnije smetati sto Vlast nije zaustavila vreme pa da se i vi vratite u detinjstvo, Beograd je grad koji zaostaje urbano i komunalno zahvaljujuci Vama SEBICNIMA ... Pozdrav iz IRIGA

sova

30.04.2017. 01:55

@Kojadinka - Beograd uopste vise nije grad pogodan za zivot, a ljudi i dalje hrle u njega. Jeste da je sve kao tu, ali bas i nije. Danas sam pogresno procenio da za sat mogu da stignem do servisa u drugom delu grada a zapravo je potrebno skoro dva sata zbog loseg prevoza vikendom. Onda stalne guzve, bahati vozaci, previse automobila za koje nikad nema dovoljno parking mesta...

Marko B

01.05.2017. 22:07

@Kojadinka - Kojadinka, Beograd je 1984 brojao 37.000 stanovnika.Danas on roji cca 2.000.000.U BG-u (kao i u većini mesta u Srbiji) nema starosedelaca kada se unazad gleda do dede.To važi i za Irig.Pošto sam rođen u centru Beograda, kada je komšija nadziđivao zgradu jedan od uslova bio je da obezbedi i parking mesto.Sada mu neko čistom samovoljom oduzima to parking mesto.Informišite se malo pre nego što komentarišete.

Marko B

01.05.2017. 22:22

Dragi svi:Zamislite da se jednog jutra na vašem vozilu koje stoji ispred vaše kuće/zgrade, pojavi papir na kome piše: uklonite vozilo ili će to uraditi pauk o vašem trošku.Onda saznajete da nikada više nećete moći kolima da priđete svojoj kući / zgradi, a do prvog kolovoza imate cca 200-300 metara.Pritom imate bolesne i stare roditelje.Nema vozila koja smeju tu da saobraćaju, nema obezbeđenog parkinga. Zamislite sve ovo, a ja i moje komšije ovo ne zamišljamo, ovo je za nas realnost.

jelka

03.05.2017. 08:56

Kome treba pesacka zona? Sta se time dobija da li moze neko da mi objasni? Podrzavam sve koji se bune protiv toga. Najgore je to sto vlast nema nijedan argument za uvodjenje pesacke zone, zbog stranaca, to nije argument? Ima puno problema u ovoj drzavi koji treba da se resavaju a ne da se uvodi pesacka zona.