PROJEKAT izgradnje petlje Petlovo brdo i nastavak radova na petlji Orlovača, posle četiri godine tapkanja u mestu, konačno će se pomeriti s mrtve tačke. Ovo su karike koje nedostaju obilaznici oko Beograda da bi se premostila Ibarska magistrala i pojednostavio saobraćaj na trasi prema Bubanj potoku. Kako saznajemo, gradilište će ponovo biti otvoreno na jesen.

U JP "Putevi Srbije" kažu da je projekat izgradnje petlje Petlovo brdo i završetak izgradnje petlje Orlovača stigao do finalizacije. U toku je izrada nove projektne dokumentacije, saglasno Sporazumu o nagodbi potpisanom između građana koji su podneli žalbu, Evropske investicione banke i JP "Puteva Srbije", kao i priprema tendera.

- Izvođač će biti izabran u tenderskoj proceduri koja bi trebalo da bude okončana uz saglasnost EIB do kraja avgusta - dodaju u "Putevima". - Potpisivanje ugovora sa izvođačem radova i početak izgradnje petlje očekujemo u septembru, a završetak izgradnje petlje Petlovo brdo najkasnije 2018.

Investitor podseća da će ceo projekat biti finansiran iz kredita EIB.

- Predviđena cena iz 2013. godine je 357 miliona dinara. Ova sredstva podrazumevaju finansiranje završetka petlje Orlovača, izgradnju petlje Petlovo brdo i izradu kružne raskrsnice Ulice Đuje i Dragoljuba sa Ibarskom magistralom - kažu u "Putevima Srbije" i ističu da su sredstva ograničena.

Osim izgradnje petlji, čeka se i otvaranje gradilišta na potezu od Straževice prema Bubanj potoku. Mada je resorna ministarka Zorana Mihajlović najavila da će radovi uskoro početi, rokovi još nisu precizirani.

TRI SEKTORA DEONICA obilaznice od Ostružnice do Bubanj potoka je podeljena na tri sektora: sektor 4 - od Ostružničkog mosta do petlje Orlovača, dužine sedam kilometara, sektor 5 - od petlje OrlovačaS do tunela Straževica, dužine tri kilometra i sektor 6 - od tunela Straževica do Bubanj potoka, dužine 9,5 kilometara.

- Budući da je nastavak izgradnje obilaznice oko Beograda jedan od prioritetnih infrastrukturnih projekata, interes Vlade je da što pre počnu radovi na deonici obilaznice od mosta preko reke Save kod Ostružnice do Bubanj potoka, dužine 19,5 kilometara - kažu u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture. - O tome se intenzivno razgovora sa kineskim izvođačem i obavljaju se druge pripremne aktivnosti koje prethode početku radova. Predviđeno je fazno uvođenje u posao, koje će pratiti završetak procesa eksproprijacije. Rok za kompletan završetak projekta je četiri godine od početka radova.

Na Samitu šefova vlada Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope u Rigi u novembru 2016, potpisan je komercijalni ugovor vredan 207 miliona evra, a trenutno se pregovara o uslovima finansiranja izgradnje ove deonice sa kineskom Eksim bankom.


Trasa kod groblja Orlovača,foto Ž.Knežević

PROTEST GRAĐANA BLOKIRAO MAŠINE

IZGRADNjA ovog dela obilaznice odugovlačena je zbog protesta građana koji žive u ovom delu Rakovice i nezadovoljstva projektnim rešenjem koje je predviđalo seču drveća u parku Borići.

Sa izvođačem izabranim 2013. na tenderu, austrijskim "Štrabagom", koji je dao najpovoljniju ponudu od šest miliona evra, ugovor je sporazumno raskinut zbog pomenute blokade radova. U međuvremenu, nagodbom između grupe građana i "Puteva" postignuto je očuvanje 87 odsto površine šume Borići, što je zahtevalo modifikovanje projekta saobraćajnice i dodatno produžilo realizaciju radova.