PLANIRANO izmeštanje trolejbuskog saobraćaja iz Vasine ulice u Francusku zbog izgradnje nove okretnice u Dunavskoj ulici naišlo je na oštre reakcije opštinske vlasti. Kako ocenjuje Marko Bastać, predsednik Opštine Stari grad, intenziviranje saobraćaja u ovoj ulici je suprotno nameri da se saobraćaj izmesti iz centra grada i proširi pešačka zona.

Trolejbusi bi uskoro trebalo da dobiju svoju prvu električnu mrežu u Francuskoj ulici, koja bi se granala sve do Dunavske. Prvi obelodanjeni projekti naišli su na negodovanje sugrađana koji žive u neposrednoj blizini i samoj Francuskoj ulici kojom trenutno saobraćaju tri linije javnog gradskog prevoza. Francuska ulica bi po novom planu bila proširena za još jednu saobraćajnu traku, koja bi se dobila ukidanjem drvoreda i parking mesta sa obe strane ulice. Kroz nju bi od Trga republike do Ulice cara Dušana pored sadašnje četiri autobuske, prolazilo još bar šest trolejbuskih linija.

- Realizacija ove ideje prouzrokovala je dodatno pogoršanje stanja u inače veoma opterećenom prometnom pravcu - tvrdi Marko Bastać, predsednik Opštine Stari grad. - Francuska, Makedonska i Svetogorska ulica deo su užeg gradskog jezgra, pa bi trolejbuski saobraćaj do nove okretnice trebalo preusmeriti na ulice poput Takovske i Cvijićeve, koje su na obodima Starog grada.

Predsednik centralne gradske opštine smatra i da je predviđena lokacija za novu okretnicu u Dunavskoj sporna, jer se nalazi u samom centru grada, nadomak reke, na vrlo vrednom i atraktivnom zemljištu.


GRAD VEĆ TRAŽI PROJEKTANTE

FRANCUSKA ulica biće proširena kako bi mogla da prihvati linije javnog gradskog prevoza koje će se njome spuštati kada okretnica sa Studentskog trga bude izmeštena u Dunavsku ulicu. Direkcija za gradsko građevinsko zemljište raspisala je konkurs za projektante koji bi trebalo da pripreme tehničku dokumentaciju za ovaj projekat. Rok za konkurisanje je produžen do 16. decembra, a po ulasku u posao izvođač će imati 210 dana da uradi posao. GSP "Beograd" dalo je mišljenje za proširenje pešačke zone u centru grada i izgradnju trolejbuskog terminala u Dunavskoj ulici, po kojem da bi se obezbedili uslovi za funkcionisanje trolejbuskog saobraćaja potrebno je izgraditi kontaktnu mrežu duž Francuske ulice u dužini od oko kilometra.
(N. V.)